Vraag over zindelijkheid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Diesel82, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Hoi Dames,

Even een vraagje over onze dochter. Over twee weken is ze 1,5 jaar oud en sinds 2 dagen geeft ze nu aan als ze gepoept heeft in haar luier of als ze nog moet poepen, en het klopt ook nog. Zijn dit de eerste tekenen van er aan toe zijn om bezig te gaan met zindelijkheidstraining? Zo ja hoe kan ik dit dan het beste aanpakken?

Bedankt!

2. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
  3. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    ik zou haar gewoon alleen kennis laten maken met een potje, spelenderwijs. Misschien met een pop laten zien wat de bedoeling is. Ze is nog erg jong dus zou er niet te veel op rekenen dat het lukt en het verder nog niet pushen.

4. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik zou haar onder het douchen eens op een potje zetten. Als ze niks doet oke, doet ze wel wat uitbundig belonen met applaus.

5. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Meisjes zijn vaak eerder als jongens. En ze lijkt het inderdaad zelf aan te geven. Gewoon op het potje of op de w.c. met verkleiner proberen. Maak er een leuke gewoonte van en belonen is altijd goed! Spannend hè? Ik kijk er ook al naar uit om te beginnen. Al ga ik niks forceren, want ze moeten er echt aan toe zijn. Anders werkt het omgekeerd! Gaat alles mis.. Is ook niet de bedoeling. Succes en veel plezier!

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Julia geeft ook aan wanneer ze moet poepen, dus een potje gekocht. Hier zit ze echter nog niet op. Soms in een spel of dat ze een knuffel erop zet, maar echt erop poepen? Nog niet. Dit push ik ook niet. Ik vraag haar af en toe als ze op het potje wil, meer niet.

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.835
    9.338
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje is ook bijna 1,5 en geeft aan dat hij gepoept heeft;) hihi. Dat hij moet poepen geeft hij nog niet aan. Wel heb ik boven en benden al een w.c verkleiner liggen en daar zit hij meerdere keren per dag op. Hij wilt dan de hele riedel doen. Plasgeluiden, wc papier pakken, in de wc gooien en doortrekken, lamp uit. Ik heb besloten het maar even zo te laten en pas als hij het echt aan gaat geven dan met blote kont op de wc.
    Mijn schoonmoeder gaf als tip om nu in te haken op het zindelijk worden maar ik wil dat hij het eerst aan gaat geven dus dan komt vanzelf.
    Neem je dochter mee naar de wc? Dat vind mijn zoontje altijd heel interesant.

8. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hier ook een zoontje van 17mnd wat al heel goed aangeeft dat hij wilt gaan poepen. Dan gaat hij moeilijk kijken (ja echt) en tilt zn beentje op en ja hoor even later doet hij het in zn luier. Moet eens een potje gaan aanschaffen die heb ik nog niet in huis. Niet dat ik het wil overhaasten want hij heeft nog láng de tijd om zindelijk te worden, lijkt me nu nog iets te vroeg, al vind ik het voor nu een goed teken dat ik kan zien en merken wanneer hij wilt gaan poepen.

Deel Deze Pagina