Ieder kind is anders, maar misschien herkent iemand dit. Mijn dochter is 2. Ik kan me niet heugen dat ze twee slaapjes deed. Ook het middagslaapje is al zo'n 5 maanden geschrapt. Eigenlijk red ze dit nog niet.. Ze is om half 7 echt doodop, ze slaapt dan tot 7. Als ik haar 's middags op bed leg, slaapt ze na heel lang pas. Zo'n 1.5 uur. Maar 's avonds voor 2300 uur niet. We hebben dit weken geprobeerd. Uiteindelijk gaf ze tussen 22 en 2300uur aan "slapen, moe" enz. Maar nu is het ochtend, ik ging de was doen. Ze huilde veel dus had haar even op mijn bed gelegd. Knockout . Welke peuter van twee doet het slaapje in de ochtend ipv de middag? Of is dit gewoon vreemd? En bij de mijne waarschijnlijk eenmalig..
Mijn dochter is nog geen 2 maar doet ook enkel een ochtendslaapje. Vanaf een maand of 8 slaapt ze nog maar 1x per dag en dat is van 11.00 tot 12.00 uur ongeveer. 's avonds gaat ze om 7.30 uur naar bed en slaapt dan ongeveer van 8.00 uur tot 6.00 uur. Als ik haar 's middags laat slapen dan slaapt ze pas tegen 23.00 uur inderdaad. Dus nee, niet vreemd. Er zijn er meerdere
Wij hebben het hier eigenlijk alleen gehad met de overgang van 2 naar 1 slaapje. Tot de middag wakker redde ze nog niet, maar voor het 2e slaapje kon ze vaak pas weer rond 15.30 naar bed omdat ik eerst de oudste uit school moest halen, maar op een gegeven moment kon ze toen niet meer in slaap komen. Omdat ze tot 13.30 wakker blijven niet redde sliep ze vaak van 10.00-11.30 en kon daarna prima wakker blijven tot 19.00. Inmiddels zijn we een paar maanden verder en red ze het wel. Op de lange schooldagen gaat ze dus pas 13.30 naar bed, andere dagen 1-1,5 uur eerder en slaapt dan wissels, maar meestal ongeveer 1,5uur. Maar als het voor haar werkt is het prima toch?! Heb je wel lekker de hele middag, dat zou ik met dit weer dan weer super fijn vinden! Boterhammetje eten en er dan lekker op uit.
Mijn peuter! Aangezien hij binnenkort start op de psz, moet zijn ochtendslaapje er af. Dat trainen we nu door hem steeds later op bed te doen. Hij wordt wakker om 6.15/6.30 en gaat weer terug om 10.30. Slaapt tot 12.00/12.30 en gaat dan pas weer rond 19.00. Dat is altijd al zijn schema geweest, zijn middagslaapje ging er als eerst af.
Mijn zoon is bijna 2 en slaapt gewoon niet meer overdag. Tenzij hij om 6:15 wakker is dan leg ik hem smiddags op bed. Maar meestal slaapt hij van 19:30 tot 7:30
Toevallig is onze dreumes van 19 mnd aan het rommelen met haar middagslaapje. Een week lang heeft ze hem gewoon niet gedaan (behalve op het kdv). We legden haar er altijd na de lunch in rond 12:30, maar ze ging echt met geen mogelijkheid meer slapen. Toen gaf iemand mij de tip om haar eerder in bed te leggen. Ik heb haar vandaag om 11:30 (nog voor de lunch) op bed gelegd en ze is zowaar gaan slapen. Als dat het is is dat het Haha. Zo jammer dat je ze njet krijgt met een gebruiksaanwijzing