hoevaak schoentjes aan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door emmie, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmie

emmie Niet meer actief

nu Seff snds een week kan lopen (hoeraaaaaaaaa) vroeg ik mee af hoevaak ze stevige schoenen aan moeten. nu heeft Seff eigenlijk de hele dag nog slofjes aan, en als we weg gaan doe ik z'n andere schoentjes aan.
    hoe doen jullie dat is het beter om ze de heledag met stevige schoenen te laten lopen? mij zelf lijkt het me niet heel fijn de hele dag met schoenen aan.

liefs Emmie

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ik begreep laatst van de schoenenman hier.. dat het beste is om stevige schoenen te kopen zodat ze niet kunnen zwikken met de enkeltjes
    dat zou het kraakbeen beschadigen

maar anne loopt het liefst op blote voeten.. en ik vind het onzin om in huis zware schoenen aan te hebben

dus ze draagt alleen buiten goeie stevige schoenen.
    en binnen sloffen, sokken of niks.

3. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    thuis loopt mijn ventje het liefst op blote voeten maar doe hem vaak sokjes aan nu met de kou. Binnen laat ik hem echt niet met schoenen lopen...die zijn echt voor buiten.

4. marjan77

marjan77 Bekend lid

onze dochter loopt binnen op zootjes (leren slofjes) en buiten alleen op klompjes of schoenen.
    schijnt juist goed te zijn voor de afwikkeling van de voetspieren dat ze niet de hele dag op schoenen lopen.

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Mij is verteld dat het het beste is als ze pas schoenen aan krijgen als ze minstens 6 weken lopen en dan goed passende schoenen die stevig zijn. Op blote voeten lopen is altijd het beste, maar buiten natuurlijk niet te doen ;)

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier werd geadviseerd om als ze 4-6 weken goed kunnen loslopen, pas schoenen aan te doen. De voetjes ontwikkelen veel beter op blote pootjes. In schoenen krijgen de voeten teveel ondersteuning, en ontwikkelen de spieren en botten zich minder goed.

7. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne loopt nog niet zelfstandig, maar als we gfewoon thuis zijn loopt/kruipt ze op "blote" voetjes met sokken aan natuurlijk. En als we naar buiten gaan of op viste gaan dan krijgt ze slofjes/schoentjes aan.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Buiten heeft Eva oefenschoentjes aan (ze loopt aan de hand) en die kan ze nog wel een paar maanden aan zodat ze die als ze los loopt voorlopig ook kan gebruiken. Binnen loopt ze op blote voeten (zonder sokken dus ;)) en als ze een maillot aan heeft op slofjes. Binnen loopt ze wel stukjes los.
    Als ze straks los loopt blijft dit hetzelfde. Ik loop zelf over het algemeen ook niet schoenen aan binnen, is helemaal niet nodig.

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik zou kindjes binnenhuis niet teveel schoenen aan houden, ik heb altijd geleerd dat lopen op blote voeten of sokken met anti-slip goed is voor de otnwikkeling van de voet.

daarbij idd pas loopschoentjes als ze ongeveer 6 weken goed los kunnen lopen. Sven heeft voor de warmte altijd slofjes met zo'n zacht leren zooltje.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Kylian heeft altijd schoenen met flexibele zolen aan gehad (je kunt dan de tenen van de schoen makkelijk richting hak buigen).
    Binnen heeft hij vaak zijn sloffen aan en voor buiten schoenen (met dikkere zolen)

Ik vind het fijner dat hij buiten gewoon stevige zolen onder zijn voeten heeft ivm met dingen die er op straat kunnen liggen (scherpe steentjes, spijker/schoefje, stukje glas enz enz)

Groetje sAnita

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    isa kan nog niet lopen, maar hij loopt wel graag met steun en hij draagt thuis dan het slofjes van h&m. en die zitten lekker

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor de ontwikkeling van de voetjes is het beter ze met blote voetjes te laten lopen. Buiten natuurlijk schoentjes, maar voor de eerste periode zijn leren slofjes ook prima... Ze moeten echt eerst goed kunnen lopen, voordat ze echte schoenen gaan dragen. Bij het kopen van de schoentjes moet je erop letten dat je ze een maat groter koopt dan ze op dat moment nodig hebben, en dat de zolen flexibel genoeg zijn: je moet eigenlijk zonder kracht te hoeven zetten, de neus tegen de hiel aan kunnen drukken.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Rozemarijke, bedoel je nou dat voor de eerste periode slofjes buiten ook prima zijn? Lijkt me niet toch, het doet heel erg pijn dan als je op iets hards gaat staan... Hier voor buiten dus schoentjes met heel flexibele zool.

14. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Hier Babyproof schoentjes (met zachte zool) voor binnen. Hiermee ben ik begonnen met de 1e stapjes. Nu heb ik stevige schoenen voor buiten, hoop dat ze daar ook goed op kan lopen buiten.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier in huis nooit eigenlijk en gaan net als bij mijn meteen uit en de hoek van de kamer in haha.

als we weg gaan altijd maar goed ze loopt ook altijd en zit niet meer in de buggy dat scheeltt ook denk ik. ook is het nu erg koud en dus is schoentjes aan ook hier tegen goed.

voor dat ze kan lopen (tot 1 jaar) deed ze haast nooit schoentjes aan omdat het niet fijn kruipt naar mijn idee en leren lopen op blote voetjes gewoon fijner is. wel had ze schoentjes hoor maar gingen echt maar heel soms aan omdat het zo schattig stond

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    het is eerst 6 weken goed los lopen, dan pas schoenen met harde zool.
    Mijn dochter loopt nu buiten kleine stukjes op haar sloffen. Volgens de babyspeciaalzaak kan dit met de boumy's die we kochten.
    Ze loopt bijna 4 weken los, dus ik ga nog geen schoenen voor haar kopen.

Deel Deze Pagina