We hebben de uitslag van het zaadonderzoek van mijn man. Het was niet goed: te weinig en afwijkende zaadcellen. We worden nu doorverwezen. Het is een hele klap. Vooral nu we de vorige keer heel snel zwanger zijn geraakt. Zijn er mensen met ervaringen hiermee? Pim * kan wel in huilen uitbarsten*
Hey meis, Mijn mannetje heeft ook slechte zwemmers en wij beginnen binnenkort met IUI. Hoe slecht waren de zwemmers van je mannetje? En je bent al een keer zwanger geweest en wie zegt dat de zwemmers toen goed waren misschien was het wel een lucky shot en gebeurt dat nog een keer. Kop op meis, het is een klap als je het te horen krijgt maar er zijn gelukkig meer mogelijkheden. Sterkte en succes. Liefs Zora
Hoi hoi, Wat een rotnieuws zeg! Ik begrijp dat je helemaal in mineur bent. Maar sperma onderzoek is een momentopname. meerdere tests zijn echt nodig. Wij wachten nu op de derde uitslag (eerste test 0 spermacellen, 2e test 17 miljoen, maar slechte kwaliteit) dus zo zie je hoe verschillend het kan zijn. Je bent eerder zwanger geworden van je man, zonder dat er nieuw trauma is aan zijn zaakje kan dat wellicht een tweede keer! heel veel sterkte!
Ik heb de volgende uitslag gekregen: 62% levende zaadcellen 90% afwijkend van vorm waavan 88% afwijking aan de kop van de zaadcel Pim
das mooi balen zeg ! Ik hoop voor jullie dat jullie snel een doorverwijzing krijgen, voor verdere behandeling (lees iui, ivf of icsi) Maar ik kan je vast voor bereiden op het lange wachten, onderzoek hier onderzoek daar , en weken wachten voor de uitslagen, bah word er soms helemaal gek van.... (sorry, liet me even gaan ) Maar blijf hoop houden ! Veel liefs C.G.
Oh Goblinglow dat herken ik! al maanden ondergaan wij (en dan met name mijn vriend) allerlei tests, onderzoeken etc. Ik wil nu eindelijk wel eens weten hoe of wat ze gaan doen. @Pim: 62% is op zich heel goed, maar het aantal afwijkingen is idd erg hoog. Ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt over het vervolg traject en idd Geduld opbrengen ga je nu leren.... groetjes
wat een vervelend nieuws. kan me voorstellen dat je mannetje wel kan huilen. bij mijn man zijn helemaal geen zaadcellen gevonden je kan er behoorlijk depri van worden heel veel sterkte!
Jeetje, niet heel erg goed inderdaad. Maar niet getreurd, misschien is het bij het volgende onderzoek beter. Althans ik nem aan dat ze nog een onderzoek doen. In ieder geval veel succes meid.