Zou ze nu dan toch op de wc gaan plassen??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Schaapje1977, 10 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Ff van me afschrijven hoor.

Mijn kleine meid van net 3 heeft nog nooit op de wc of t potje geplast.
    We hebben het al een paar keer geprobeerd. Een paar dagen achter elkaar zonder luier laten lopen. Ze kan het prima ophouden, plast dan ook niet in haar broek. Het probleem is dat ze helemaal niet plast. Ze heeft al een paar keer een hele ochtend niet geplast. Maar ja, als ze dan naar bed gaat doe ik haar toch maar een luier om. Die zit na het slapen bomvol.
    De laatste keer dat we het probeerden is al weer een paar maanden geleden. Toen merkte ik dat ze niet alleen haar plas maar ook haar ontlasting aan het ophouden was. Met als gevolg een flinke verstopping.

Nu zegt ze al 2 dagen bij het opstaan dat ze geen luier om wilde, maar ja, ze moest naar t kdv. Dus wel een luier om. Vanochtend zei ze ook weer bij het opstaan dat ze geen luier wilde en dat ze echt op de wc ging plassen.
    Ik ben benieuwd. Zou het nu wel lukken, nu ze het zelf aangegeven heeft?

2. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Whoehoe, ze heeft net zelf aangegeven dat ze een plas moest, en deed dus ook echt een plas op de wc!

Ben zo trots!

3. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Leuk he!! Mijn meisje van 20 maanden heb ik deze week eens een keer op het potje gezet. Ik dacht gewoon probeer het eens een keer, en ja hoor al 3 keer een plasje! Ze komt ook steeds aangeven dat ze een poepluier heeft vandaar dat ik spelenderwijs met zindelijkheidstraining ben begonnen. Komt goed! Mijn zoontje was ook zindelijk toen hij ruim 3 was, 3 jaar en 4 maanden.

4. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Oeps, net een ongelukje.

En nu wil ze dus gelijk niet meer zonder luier. Morgen gaan we het weer proberen. Maar ik hoop dat ze straks weer aangeeft als ze moet plassen.

Deel Deze Pagina