Harde buiken constant

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door visitor, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. visitor

    visitor Actief lid

    31 jul 2007
    279
    0
    16
    Hoi verloskundige,

    Ik heb een probleem, ik hoop dat je me meer info kunt geven. Ik heb nu een vroedvrouw die echt heel weinig informatie geeft. Volgende maand pas heb ik bij een andere voedvrouw een afspraak kunnen maken. Ik hoop dat je me kunt helpen met info. Ik weet echt niet wat ik moet doen.

    Ik ben 23 weken zwanger , en heb door de verbouwing gisteren de hele avond en nacht harde buiken gehad. Mijn buik bleef constant hard en onprettig aanvoelen. Ik heb in de avond Utrogestan 200 mg ingenomen en in de ochtend ook. Het is nu weg . Maar ik vroeg me af of dit schadelijk is voor de baby. Moet ik me extra laten opnemen? Of is het normaal met 23 weken zo lang harde buiken te hebben gehad. Het was gisteren wel een drukke dag.

    Ik heb ongeveer vanaf 3 maanden al harde buiken gehad. Dit wordt mijn 3 zoontje . En toen heb ik utrogestan 200 mg voorgeschreven gekregen. Ik had toen een enorme stress situatie waarin ik problemen had met een familie lid .Nadat ik contact verbroken had zijn de harde buiken niet meer terug gekomen. Dit in combinatie met Utroegestan 200 mg die ik toen iedere dag moest inslikken.

    Groetjes,
    visitor
     
  2. Monique

    Monique Verloskundige

    6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

    wat vervelend dat je zo'n last hebt van harde buiken. Het is vaak een teken van het lichaam dat je toch te druk bent geweest. Dit gaf je zelf ook al aan. Belangrijk is dat je toch probeert je rust te pakken, al is dat soms lastig met twee kinderen om je heen. Soms kunnen deze harde buiken ook veroorzaakt worden door een blaasontsteking, dus ik zou je aanraden je urine te laten testen bij de huisarts. Ik kan begrijpen dat je Utrogestan genomen hebt, maar ik zou het voortaan overleggen met je eigen verloskundige of gynaecoloog of dit verantwoord is. Succes!

    Groetjes Monique
     

Deel Deze Pagina