Kinderopvangstoeslag aanvragen. Zelf doen of via boekhouder?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Vigi, Mar 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vigi

Vigi Niet meer actief

Hey meiden omdat ik ga werken heb ik kinderopvang nodig voor mijn zoontje. Nu had ik de boekhouder gebeld, zou vandaag een afspraak hebben maar die belde hij gister af omdat hij onverwachts vrij was vandaag. Nu mocht ik alles op de mail zetten en zou hij het voor me berekenen.. maar natuurlijk niks meer gehoord!

Als ik dit zelf ga aanvragen hoe kan ik dit het beste doen? Of zeggen jullie dat dit echt t beste via de boekhouder is? Want dan bel ik er morgen meteen achterhene.

Alvast bedankt!:D

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Het is echt mega simpel het aanvragen

je logt in. Volgt de stappen en je hebt het aangevraagd.
    Het is echt niet moeilijk dus ik zou het lekker zelf doen

3. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,507
    113
    Female
    Zelf doen via toeslagen.nl is echt appeltje eitje,
    Je hebt nodig:
    - je inkomen
    - gegevens van het kdv
    - aantal uren en uurprijs
    - bsn nummer van je kind en dacht van jezelf

Tip: geef een hoger inkomen door dan dat je werkelijk hebt. Ik zet hem standaard 1500 euro hoger. Dan krijg je maandelijks wel iets minder toeslag maar je voorkomt dat je aan het eind van de rit flink kan terug betalen als ue inkomen toch iets hoger uit is gevalen dan wat je door gegeven had.

Nog een tip: check om de zoveel tijd even bij je toeslagen op wat voor een inkomen de belastingdienst je heeft gezet. Die fl*kkers veranderen het nog wel eens en zettej het dan lager in dan de bedoeling.
    Gevolg: je krijgt teveel toeslag en mag het op den duur terug betalen.

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Het aanvragen is super simpel, daar heb je echt geen boekhouder voor nodig.

5. Vigi

Vigi Niet meer actief

Bedankt voor de tip!

6. Vigi

Vigi Niet meer actief

Mijn bruto loon word 1418. Dus als ik mijn toestinginkomen moet uitrekenen dit bedrag maar 12 doen? En moet vakantie geld erbij?
    Van mijn wederhelft pak ik zijn toetsting/verzamelinkomen van zijn aangifte van vorig jaar en ga ik er boven zitten.

7. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

Jan 4, 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad x 12 en dan x 1,8 ivm vakantiegeld en dan tel ik er inderdaad altijd nog €1000 bovenop zodat ik altijd veilig zit.
    Succes.

8. topper12

topper12 Niet meer actief

Als het goed is (oftewel als mijn geheugen werkt ;)) dan zit er in het aanvraagprogramma een linkje naar een module waarmee je het toetsingsinkomen kan berekenen.

9. Vigi

Vigi Niet meer actief

Dank je wel meid! Morgen meteen mee aan de slag!

10. woez

woez Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    1,130
    205
    63
    Beetje respect voor de medemens is ook niet verkeerd he. Bij de belastingdienst werken ook gewoon mensen hoor. Het geen wat je hier boven geschreven hebt is echt de grootste onzin.

11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Sorry??? Zal mijn vriendin leuk vinden, die elke dag naar haar werk moet, constant achter mensen aan bellen omdat ze papieren mist of opgaven niet kloppen, toch spreekt zij met respect over haar medemens!

12. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    nou dat is echt geen onzin hoor..
    Door van die grapjes konden vriend en ik 2500 euro terug betalen...

Hier ook geen positieve ervaringen met de belastingdienst;)

13. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Het is niet netjes verwoord nee. Maar ook hier gebeurde dat wel degelijk. Dus onzin wil ik het niet noemen.

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Het is inderdaad prima zelf te doen, succes ermee vandaag :).

Ik zou zeker jouw "Mijn toeslagen" maandelijks in de gaten houden. De Belastingdienst veranderd wel degelijk ineens zomaar wat in je gegevens. Zo waren onze huurgegevens ineens veranderd waardoor wij ineens veel minder toeslag kregen. Zie dat maar eens snel terug te veranderen bij de Belastingdienst, dat lukt niet. Zelf weten ze overigens ook niet hoe dat komt, dus je moet er gewoon boven op zitten.

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou daar echt geen boekhouder voor inschakelen, het is inderdaad echt heeeel simpel. :)

16. Frubbel

Frubbel Actief lid

Sep 28, 2013
    435
    159
    43
    Ik heb zelf bij de belastingdienst gewerkt, maar heb het ook zelf meegemaakt dat mijn inkomen na mijn aangifte weer is veranderd naar geschat inkomen en dus te hoog. Dus is geen onzin dit gebeurt echt. Volgens de belasting dienst is de klant zelf verantwoordelijk om dit te controleren (en zo is het ook)

Het aanvragen is heel simpel en je hebt goede tips ontvangen dus dat gaat wel goed komen denk ik :)

17. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,507
    113
    Female
    Meid, word wakker. Algemeen bekend dwt dit bij de belastingdienst gedaan word;)
    Je hoort regelmatig de verhalen dat mensen hun inkomen goed invullen en hij vervolgens een paar weken later veel lager gezet is. Sterker nog, dat hebben ik en mn zusje al een paar x mee gemaakt. En dat staat op toeslagen.nl keurig nog bij vermeld dat de belastingdienst het aangepast heeft.
    Ik ken iemand bij de belastingdienst en die heeft me uitgelegd dat ze dwt met een bepaalde reden doen. Had iets met rente of zo te maken. Exact weet ik het niet maar het word wel degelijk gedaan. En ja, dan vind ik de BELASTINGDIENST een stelletje fl*kkers. Niet de persoon ansich. Door hun fouten komen diverse mensen in de financiele problemen. Het is dat ik het in de gaten had en houd, anders krijg ik veel te veel toeslagen en had ik duizenden euros terug kunnen betalen. Het is daar 1 grote puinhoop.

18. Vigi

Vigi Niet meer actief

Lieve meiden bedankt voor jullie tips! Nog even afwachten wanneer mijn eerste werkdag is en dan alles netjes ZELF invullen haha. En de belastingdienst houd ik goed in de gaten want bij mij hebben ze door de jaren heen ook al veel leuke geintjes geleverd.. NOT!

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Zou het keer 1.08 doen, tenzij je vakantiegeld 80 procent is van je jaarloon ;).

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Yup, hier hebben ze mij ook al 2x terug gezet in jaarsalaris, terwijl dat toch echt niet minder is geworden. Of ja, wel een klein beetje, maar echt geen 3000 euro...

Maar goed, dat was de vraag niet. ;) Ik zou altijd zelf de aanvraag doen. Je bent namelijk ten alle tijde zèlf verantwoordelijk voor een juiste aanvraag.

Share This Page