Utrogestan

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mandje, 11 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandje

Mandje Actief lid

19 feb 2007
    263
    0
    0
    Heeft iemand ervaring met Utrogestan?
    Het zijn vaginale inzetpillen, maar je heb ze ook in gewone pillen.
    Maar de gyn had liever dat ik de zetpillen gebruikte.
    3 per dag.
    Gisteren avond voor de eerste keer gebruikt. Heb een tijdje blijven zitten, maar toch komt er een deel terug. Heb gisteren wel 4 inlegkruisjes gebruikt, en vanmorgen kwam er nog steeds beetje uit.

Vandaag 3, dus het word een natte dag ;) en 12 inlegkruisjes.
    Is dat normaal dat dit er zoveel terug komt?

Ik ga dan maar eens een voorraad inlegkruisjes gaan halen.

2. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Hoi Mandje (ook augustus mama),

Ultrogestan ken ik niet. Wel Progestan. Deze heb ik gebruikt tijdens de IUI behandelingen. Net na de IUI (eisprong) moest ik die 3 maal daags 2 tabletten vaginaal inbrengen. En dat was inderdaad een lekkere troep daaronder.
    Volgens de gynaecoloog maakt dat niet uit, want de hormonen zijn dan al opgenomen in je lichaam. Ik bracht er ook altijd 2 in voor de nacht en dat gaf me een gerust gevoel, dan blijf je toch een tijdje liggen.
    Waarvoor gebruik je Ultrogestan? Heeft het te maken met je miskramen?
    Heel veel succes ermee en een goede zwangerschap gewenst!

Liefs Marielle

3. Mandje

Mandje Actief lid

19 feb 2007
    263
    0
    0
    Ja ik moet dit nemen wegens mijn bruinverlies, Via de echo kon hij zien dat er nog een klonterje oud bloed zat en voor alle zekerheid moet ik die zetpillen nemen.
    Het valt nog mee, maar ik ben er zo moe van. Ik gisteren voor de eerste keer er 3 gestoken op een dag en viel s'avonds al om 21u in slaap en dat gebeurt nooit en vanmorgen geslapen tot 9u30 en ben nog steeds moe.
    Zolang het maar bij vermoeidheid blijft ist goed ;)

4. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Inderdaad, zolang het maar bij die vermoeidheid blijft. Heel veel succes ermee!
    Laten we hopen dat alles goed mag gaan met je zwangerschap!

5. ik moet ze nu ook opsteken wegens bloedverlies!
    stopt hierdoor het bloeden ofzo?

6. Mandje

Mandje Actief lid

19 feb 2007
    263
    0
    0
    Geen idee, ik moet de pillen gebruiken omdat ik in het verleden bruinverlies had. De gyn zei dat de pillen zorgde dat alles op zijn plaats bleef zoals de placenta. Hij zei ook dat ik niet moest verschieten als ik nog wat bruinverlies ging hebben, omdat er nog oud bloed aanwezig is van de innesteling.
    Of het effectief het bloeden stopt, weet ik niet. Alleen dat het in sommige gevallen een miskraam kan voorkomen.

7. ah oke, ja bij vermindert nu t bloeden..

Deel Deze Pagina