Ik heb een bykay draagdoek gekocht voor mijn zoontje. Nu wij een dochtertje krijgen wil ik graag een roze kleur hebben. Nu kwam ik op het idee om de draagdoek te verven met Dylon textielverf. Maar vind het ook wel eng want voor het zelfde geld komt het er niet uit te zien. Wat denken jullie zou het lukken om 1 (rekbare) draagdoek te verven. Hij is helderblauw van kleur of moet ik dan eerst een pre-dye gebruiken en aansluitend met de roze textielverf wassen. of krijg ik dan ook een paarse kleur?!
Is hij van katoen, viscose of linnen? Want de meest gangbare textielverf van dylon werken alleen op die stoffen. Bedenk dat de stiksels vaak niet mee worden geverfd om dezelfde reden. Blauw met roze wordt naar alle waarschijnlijkheid wel paars. Ik denk dat het niet mooi gaat worden.
Ik zou het niet doen. Vaak is de stof een beetje waterafstotend en niet van een natuurlijk materiaal zoals laurie ook al zegt. Het wordt volgens mij paars. Ik heb voor mijn dochter destijds een blauwe babydeken gekocht, gewoon omdat ik de blauwe mooier vond dan de roze.