hallo dames.. Na super goeie adviezen op mijn andere vraaag... hierbij nog 1 omdat ik zoveel aan jullie ervaringen en reacties heb gehad! Mijn zoontje is 20 maand als broertje of zusje komt.. nu zou ik aan jullie willen vragen: Hoe deden / gaan jullie het doen met nr 2 erbij wbt kinderwagen?? Mijn zoontje loopt nog niet ( tegen die tijd vast wel duurt nog ong 3 mnd tot de bevalling ) en ik wandel heel veel qua leukigheid maar ook boodschappen afspraken enz. maar straks moet de baby ook in de reiswieg..... mijn zoontje gaat echt die hele stukken niet lopen.. kiddyboard of sitje twijfel ik over maar zie m niet ''braaf'' de hele tijd staan of zitten op dat ding.... Dus twijfel heel erg wat ik moet doen... -tweelingwagen ? ( heeeeeel jammer van mijn mooie kinderwagen van nu ) en kosten... -zitje of staboard.. maar gaat dit werken ( zie t mijn zoontje niet doen + dat als ik een een winkel sta hij er waarsch. vandoor gaat lopen ) - draagdoek.. zodat zoonlief gewoon in kinderwagen kan lijkt me het ideaalst.. maar goed voor baby? hoe lang kan dat? vinden alle babys dat wel wat? en slaapt de baby dan ook nog wel in reiswieg ( wbt lekker bij mama liggen op de borst is natuurlijk heel fijn wil ie dan ook nog wel anders ) ik hoop dat ik een beetje mijn punt duidelijk heb kunnen maken.... zit zoooo te twijfeleen en heb in mijn omgeveing niet een vergelijkbaar leeftijdsverschil dat ik die mensen kan vragen... Vandaar mijn hulpvraag aan jullie... Alvast heel erg bedankt voor de ervaringen en meningen delen... liefs naampje
Mijn dochtertje was 21 maanden toen mn zoontje geboren werd. Wij hebben een tandem kinderwagen gekocht op marktplaats voor 15 euro Achterste zitje kan je in ligstand zetten en dan heb je een speciaal reiswiegje ervoor die je erin kan zetten Het voorste zitje kan dan je andere kindje in Vond het heel prettig omdat ze achterelkaar stonden en ik gewoon normaal de winkels in kon
Ik denk dat ik straks voor een draagdoek ga. Lijkt me ook een stuk handiger in huis: dan heb ik ondertussen ook mijn handen vrij om voor nr1 bijv. Wat drinken te pakken etc. Wij oefenen nu bewust veel met lopen zodat nr1 gewend is aan stukken lopen. Dan heb ik straks de keuze welke van de twee in de kinderwagen gaat Twijfel zelf nog over zo'n sta-board maar dat kan ik altijd nog kopen als nr 2 geboren is en het blijkt nodig te zijn.
Ons zoontje is straks ook 20 maanden als de baby mag komen. Wij gaan voor een kidsit aan de bugaboo, en voor dagjes weg een buggy erbij (dan zijn we toch met zn 2'en). Moet zeggen dat ons zoontje altijd wel in de buurt blijft en tja. soms zal hij weglopen of iets doen wat niet handig is. Maar ik denk dat het allemaal wel meevalt. En mocht het ons echt niet bevallen kunnen we altijd nog kijken naar een duowagen.
Scheelt misschien wel of je kindje wel of niet kan lopen. Ons zoontje loopt al even en kan nu al prima met mij meelopen in de winkel bijvoorbeeld zonder kinderwagen.
Ik wilde vanalles met buggy en draagzak. Maar vond het niets, even boodschappen doen voelde ik in mijn lijf. Mijn Bugaboo verkocht en een Bugaboo Donkey er weer 2dehands voor terug gekocht. Wij hadden geen betere keus kunnen maken.
Bij ons zitter 23 maanden tussen. Wij hebben ervoor gekozen om een dubbele wagen aan te schaffen. Zoonlief houdt niet zo van lopen en zo'n meerijdplankje vind hij eng. Draagdoek niet aan gedacht, omdat ik daar zelf t type niet voor ben.
Tussen onze kids zit 23 maanden. Wij hebben toen gekozen voor een tandem duo wagen. Zo'n wagens zijn er genoeg van te vinden op marktplaats. We hadden zelf 1 van marktplaats die zelden gebruikt was, dus echt nieuwstaat voor 150 euro en zelf weer, in nog dezelfde staat, verkocht voor 100. Ik vond het erg handig, vooral voor naar de winkel of als ik alleen ginh wandelen met ze. Als we samen gingen dan gebruikte we de gewone wagen en buggy. De reiswieg van de gewone wagen is bij ons 2e kindje dan een stuk minder gebruikt dan bij de 1e. Maar de wandelwagen wordt nu nog erg veel gebruikt. Dus zonde van de wagen kan ik niet zeggen, omdat deze toch ook werd gebruikt.
Hier is 20 maanden leeftijdsverschil en dat vind ik ideaal! Mn zoon draag ik buitenshuis altijd in de draagdoek en als ik met allebei de kids wegga zit mn dochter in de wagen. Thuis slaapt hij overdag altijd in de kinderwagenbak dus dat is geen probleem. Ik heb een draagdoek en een ergonomische drager, de Storchenwiege Babycarrier türkis en hier is een mooi overzicht welke dragers geschikt zijn voor welke leeftijd Babydrager / draagzak | Babybij in een draagdoek die je zelf knoopt en in een drager van deze websites mag je kindje onbperkt! Ik heb het hier expliciet NIET over babybjorn/stokke/chicco/kipling/lodger/minimonkey dragers, die zijn voor zowel je kindje als jou niet ergonomisch!
als je eem stevige kinderwagen hebt en je wilt hem niet kwijt, kun je ook voor op de kinderwagenbak een zitje kopen op mp. je oudste zit dan dus op een stoeltje op de kinderwagenbak. met een riempje kunnen ze er niet vanaf vallen en ze vinden het geweldig. ik vond het super, geen onhandig plankje achter de kinderwagen.
En een douwagen die je later kunt gebruiken als monowagen? Ik heb een phil&teds promenade. Onze zoon was 22maanden toen onze tweede kwam. Ik maak er ontzettend veel gsbruik van en straks kan alleen onze dochter erin. Dus hier kan ik nog jaaaaren mee vooruit! Heb ook een bondolinodraagdoek. Heb ik gekocht na bevalling omdat onze dochter heel veel behoefte had aan mama. Nu doe ik haar er nog steeds regelmatig in als ik bv met zoon naar kinderboerderij ga of de speeltuin. Dat vind ik makkelijker dan dat ik met baby in de kinderwagen achter onze zoon aanmoet rennen in de speeltuin En zo kan ik bij wijze va spreken ook nog van de glijbaan af enz. En ik hoef de wagen nergens te laten staan dus hoef ik ook niet bang te zijn dat ze haar meenemen! X
Mijn zoontje was 19 maanden toen de tweede werd geboren. Ik heb een buggy board gekocht om op te staan. Hij liep wel al. Als ik alleen was dat deed ik de baby vaak in een draagzak en vooral in het begin. Ik was dan kort weg voor boodschapjes etc. Als we met z'n tweetjes waren dan ging de baby in de wagenbak. Als de oudste moe werd kon hij gedragen worden door papa. Heel soms moest ik ze beide dragen maar gebeurde niet vaak. De oudste loopt nu zoveel dat de buggy is opgeborgen voor de echte lange wandelingen of hij wordt stukjes gedragen. eerste liep hij geregeld ook elders heen waar dat juist niet kon, is idd niet handig met een baby maar goed ze zijn aan het ontdekken op die leeftijd. Was redelijk snel klaar vond ik.
Hier 18 mnd tussen onze kinderen. Jongste is inmiddels 9 mnd. -tweelingwagen ? ( heeeeeel jammer van mijn mooie kinderwagen van nu ) en kosten... Hadden wij wel aangeschaft, maar gebruiken we in de praktijk zelden. Vind 't beetje onding en zwaar om steeds in en uit auto te tillen. Wel handig bij dagjes uit enzo. -zitje of staboard.. maar gaat dit werken ( zie t mijn zoontje niet doen + dat als ik een een winkel sta hij er waarsch. vandoor gaat lopen ) Hebben we niet. Twijfel er over of we er alsnog 1 zullen aanschaffen - draagdoek.. zodat zoonlief gewoon in kinderwagen kan lijkt me het ideaalst.. maar goed voor baby? hoe lang kan dat? vinden alle babys dat wel wat? en slaapt de baby dan ook nog wel in reiswieg ( wbt lekker bij mama liggen op de borst is natuurlijk heel fijn wil ie dan ook nog wel anders ) Wij hebben Marsupidraagzak. Bevalt heel goed. De jongste gaat er al vanaf geboorte in en nog steeds. Makkelijk in speeltuin, kinderboerderij, bos. e.d. Als je ergonomische draagzak/doek gebruikt mogen ze er lang achter elkaar in hoor. Je kan ook doeken/draagzaken lenen in de doekenbieb van babybij.nl. Kan je kijken of je het wat vindt. Hier geen problemen met slapen in de reiswieg. Ging gewoon goed. Hopelijk heb je er wat aan.
Hier ook 20 maanden er tussen. Mijn dochter loopt al erg goed (ook al heel lang) en doe vaak: - duowagen (tandem) voor langere afstanden of als we haast hebben. - wagen + draagdoek - wagen + dochter lopen aan looptuigje (anders loopt ze weg) Vind de duowagen wel erg handig, maar draagdoek net zo. Kan vanaf de geboorte en is juist goed voor het ruggetje. Gebruik ik ook veel binnen huis, zodat dochter lekker slaapt en ik evengoed m'n handen vrij heb.
bij onze kinderen zit er ook 20 maand tussen, haar eerste stapjes zette ze los toen zoontje er net was, nog in de kraamweek. een maand later liep ze helemaal los. we hebben de phil and teds verve aangeschaft. de "oude" wagen gebruiken we ook nog. ook een draagdoek aangeschaft maar ik vind dat niet zo handig. en is maar en paar keer gebruikt.. een zitje of board voor achter de wagen wel aan gedacht en geprobeerd in de winkel, staan hield ze niet zo lang vol en dat zitje zat ze heel wiebelig op. leek me sowieso al niet handig, denk dat ze dan zo wegloopt. daarom toch maar gegaan voor een nieuwe dure phil and teds.
wauw.. super jullie reacties.. ervaringen , meningen en tips! Heb er zoveel aan! Love deze site haha ik denk dat ik in eerste instantie maar voor een ergonomische draagdoek ga.. goedkoopst en lijkt me wel wat.. ook om de handen vrij te hebben ed. zoals het voorbeeld van bij het speeltuintje enz. mocht het blijken dat ik of de baby het in de praktijk niks vinden kan ik nog voor de dubbele wagen gaan of het plankje.... idd weglopen zal indd een fase zijn van de oudste... de bugaboo donky twinlijkt me ook wel wat.. maar gezein we nu denken dat we nog wel een derde zouden willen als het ons gegund is moet ik daarna weer een enkele wagen kopen .. zonde van mijn geweldig mooie en fijne wagen .. dat zitje bovenop de reiswieg... hoe heet dat dan? meiden! super bedankt! heb er zoveel aan!!! ik zal laten weten wat het geworden is ps. weet iemand of de byky ergonomisch is?
Draagdoeken zijn altijd ergonomisch - knooptechniek moet wel goed zijn. Ik zou zelf voor de beco butterfly gaan. Allej... duur, maar kan je ook goed doorverkopen op MP (kan je dus ook daar kopen als je snel genoeg bent ). Voordelen: tot heel lang te gebruiken, ook op rug dragen (vond ik niet te doen met knoopdoek). Mijn middelste is nu bijna 3 en die kan er nog in! Hier steeds 25 maanden tussen de kids. Wij hebben een loopplankje en draagdoek/beco/rugdrager (vaude). M wilde graag op het plankje, T loopt/liep heel veel zelf en ik had dan vaak de beco voor als hij moe wordt/werd. Schoonzusje heeft 2 met 21 maanden verschil. Zij werkte met draagdoek en zitplankje. Kennis heeft 2 met 18/19 maanden verschil. Zij heeft Phil en Teds en zweert erbij. Ik vind persoonlijk dat een kind van bijna 3 gewoon kan lopen en niet standaard in een wagen hoort. En dus de inverstering niet waard (slechts voor een jaar). Ook vind ik de PenT een beetje (erg) zielig eruit zien voor het onderste kind.