Ziekmelden of niet

Discussie in 'De lounge' gestart door a2cmieux, 1 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen dus vraag ik jullie om advies.

Ik maakte gisteren een verkeerde beweging en voelde direct een enorme pijnscheut in mijn knie. Mijn knie is zowiezo al erg kapot, ben al een keer geopereerd en hij zal in de toekomst nog een keer geopereerd moeten worden. Maar goed de afgelopen tijd had ik weinig pijn, tot gister dus. Mijn knie is nu opgezwollen en doet nog steeds heel erg pijn bij beweging. Ik kan hem niet helemaal strekken waardoor ik een beetje moeilijk loop.

Aan de ene kant kan ik prima werken, voel me fit en niet ziek. Aan de andere kant doet lopen pijn en wil ik mijn knie rust gunnen om hopelijk te herstellen. Ik werk in de zorg dus ik moet wel de hele dag op en neer lopen en staan.

Wat vinden jullie Ibu en Paracetamol en gaan of toch een dagje (en het weekend) mijn knie de tijd gunnen om te herstellen?

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik zou ziek melden. Je wilt niet je knie forceren en zometeen helemaal niet meer kunnen lopen.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Met dat beroep, zou ik me toch ziek melden. Of je moet aangepast werk kunnen verrichten. Maar iig je knie niet teveel gaan belasten.

4. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Gezien er nog wat speelt in je knie (operatie nodig) zou ik ook ziek melden/aangepast zittend werk doen. En het eerst laten beoordelen door een arts.

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Als je op kantoor zat zou ik zeggen gaan als je er kan komen. Maar nu lijkt ziekmelden me het beste

6. Hobbelpaardje

Hobbelpaardje Actief lid

23 aug 2014
    189
    139
    43
    NULL
    NULL
    Ziek melden en langs de huisarts. Je wil niet dat het nog erger wordt, wie weet forceer je het tijdens werken en ben je nog verder van huis

7. mol81

mol81 Niet meer actief

Je leidinggevende bellen en je verhaal vertellen en zelf aangeven dat je graag komt voor administratieve / zittende taken. Je bent niet ziek en kunt prima passend werk doen.

berbel en Shay25 vinden dit leuk.
  8. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Ik zou eerlijk melden wat er gebeurd is met je knie en aangeven dat je standaard werk nu niet gaat lukken maar dat je zeker bereid bent om zittend werk te doen. Dan laat je je goede kant zien (ipv gelijk ziek melden)

berbel vindt dit leuk.
  9. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    In de zorg werken is wel belastend voor je knie, dus je normale taken zou ik laten liggen.
    Misschien kan je het voorleggen bij je manager of teamleider en samen kijken of er wat administratie is dat je kan doen in de tijd dat je je knie rust gunt.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ziek melden en naar de dokter. Met de dokter bespreken hoe lang je bv rust moet houden en dan op je werk aangeven dat je bv wel administratieve taken kan doen.

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Ik zou een afspraak maken bij de dokter vandaag. In de zorg werken met een dikke knie is niet zo verstandig. Je werkt wel met mensen en straks heb je net iemand vast en jij kan het niet meer houden door de pijn ofzo.

12. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Iedereen bedankt. Ik heb me inderdaad ziek gemeld en mijn leidinggevende uitgelegd wat er aan de hand is. Aangepast werk is helaas geen optie. Ik hoop maar dat het snel beter gaat, het doet echt heel erg pijn.

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Ik zou overleggen met je werkgever en de huisarts. Ik heb weleens zweepslag gehad. Kon nauwelijks lopen en stond voor de klas. In overleg toch gaan werken. En de hele dag op mijn bureaustoel door de klas gerold. Alleen met buitenspelen naar buiten gelopen en buiten op een kruk gaan zitten, met andere collega’s ook erbij. Ik kon niet alles doen met de kinderen wat op de planning stond. Maar dit was altijd nog beter dan de groep verdelen.
    Dus misschien kan jij ook aangepaste taken op je nemen.

14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Oh mosterd na de maaltijd zie ik. Goed geregeld zo en beterschap!

Deel Deze Pagina