Sauna

Discussie in 'Gezondheid' gestart door loesje1982, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    Gaan jullie naar de sauna tijdens je zwagerschap, of liever niet?
    Wij hebben een huisje gehuurd voor een week en daar zit een infrarood sauna in, ik ben dan 16 weken zwanger, zou ik dit mogen gebruiken of verstandiger van niet?

Heb al gegoogled, maar daar staat uiteenlopende dingen. De een zegt geen probleem mits geen bloeddrukverlagende meds. de ander zegt alleen als je voor je zwangerschap ook ging....

2. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Bel je vk, die heeft vast antw!

3. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland

Als je voor je zwangerschap al gewent was aan de sauna mag je na 3 maanden gewoon de sauna in.
    Echter een infraroodsauna word afgeraden.
    Infraroodstraling dringt dieper het lichaam binnen (werkt op de spieren) als een gewone sauna.
    Het verschil: een gewone sauna warmt je van buiten naar binnen op kortom eerst word je huid warm dan de onderhuid etc.
    Een infrarood sauna werkt andersom die warmt je van binneuit op en werkt op de spieren. dit word dus ernstig afgeraden tijdens de zwangerschap.

4. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik heb vlak voordat ik in verwachting bleek een dagje Zwaluwhoeve geboekt voor mij en mijn moeder. Ik zou als we gaan +/- 8 weken in verwachting zijn en kan hem niet meer verzetten. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik ook vanaf die termijn gewoon in de sauna geweest, alleen moest ik goed opletten hoe ik me voelde. Duizelig? Eruit en drinken en afkoelen... Alles gewoon met mate.

5. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    in het begin nog naar de sauna geweest (wist toen niet dat ik zwanger was)met 24wkn nog geweest en over 2 wkn gaan we weer:D infrarood is geloof niet zo goed....

6. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd, groot verschil tussen de gewone en de infrarood sauna. Ik ga graag, maar niet naar de infrarood.
    Schijnt ook temaken te hebben met het feit dat je baarmoeder langzamer en slechter afkoelt, dus ukkie krijgt het snel te warm. Lijkt mij een slecht plan.

Ben zelf zoiezo tijdens mijn zwangerschap niet gegaan, maar dat ligt aan mijzelf, kan nu minder tegen de warmte. Zelfs onder de douche al benauwd ;).

7. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ok, dan laat ik t maar denk ik.
    zal mn gyn nog ff navragen, maar wil geen risico nemen....

8. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    De rede dat ze het (in mijn geval de eerste 13 weken) in het begin afraden heeft te maken met je baarmoeder mond en de baden waar je in terrecht komt. De baarmoedermond kan ietsje open staan en daardoor ben je vatbaarder voor infecties etc. die in de kruiden/dompel baden rondzwerven...
    Daarnaast is de kleine de eerste 13 weken vollop in ontwikkeling en weten ze niet exact welk effect de sauna hier op heeft.
    Het is niet bewezen dat het schade aanricht, echter is ook het tegendeel niet bewezen.
    Vandaar ;) Ben zelf een fanatieke sauna ganger en heb dus uitgebreid geinformeerd voor ik zwanger naar de sauna ging.

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoi!
    Ik ga regelmatig nog naar de sauna en vind het heerlijk! Schijnt ook dat als je het regelmatig doet dat dit gunstig kan zijn straks voor je bevalling.
    Alleen de zuurstof en de infrarood sauna mogen niet, dus raad je aan om dat zeker niet te doen meis!
    Wel een fijne vakantie toegewenst!

10. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben ook dol op de sauna en ga regelmatig. Ik kan het wel minder lang volhouden, zit beneden en heb het iets sneller benauwd. Ik luister gewoon goed naar mijn lijf en ga er op tijd uit en sla opgietingen over. Mij is ook verteld dat je de infaroofsauna moet overslaan. Dit staat ook als waarschuwing bij de deur van de sauna. Jammer dat juist deze in je huisje zit :(

11. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Na de 14 weken mag je gewoon de sauna in als je dat normaal ook gewend bent! wel met 1 uitzondering.. En dat is de infra-rood sauna, die mag niet! De warmtestraling dringt te diep door in je huid en KAN (hoeft niet) bij je kindje komen. Dus als er alleen een infra-rood sauna in het huisje zit..zou ik het niet doen!

12. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    heb mn gyn gister gevraagd en die zegt mag gewoon, alleen niet TE heet, dus wel met mate.
    ik zie wel ff wat ik doe...

Deel Deze Pagina