Hoi Meiden, Mijn dochter heeft het blazen uitgevonden (is bijna 5,5 maand oud). Overal wordt naar geblazen. Echt overal, dus ook naar de fles. Paar slokjes drinken en dan begint de "ellende". Met de speen in de mond en blazen maarrrrrrrrrrr. Heel erg koddig gezicht en in het begin moest ik er vreselijk om lachen inwendig. Maar nu neemt het wel ernstige vormen aan. Ze drinkt per fles zo'n 40 tot 100cc. Dus 5 flessen op een dag, dat is niet genoeg. Nu geef ik dus standaard al meer flessen om toch boven de 600cc uit te komen, maar mijn vraag is nu: hoe gingen jullie hiermee om, is het een fase en hoe lang kan die dan ongeveer duren, wat kan ik verwachten? Wat kun je ertegen doen dat ze niet meer in de fles wil blazen? Al blijft het wel een heeeeel lief gezicht hoor. Ze kijkt me dan ook echt aan van: "kijk eens mama wat ik kan"! Herkennen jullie dit?
Nou ja zeg, Lola doet dat ook sinds een week of 2! Het is idd zo lief en ook ik moet er om lachen (laat ik haar niet merken hoor). Ze laat daardoor zo'n 30 à 40 cc per fles staan. Ik laat het zo, na drie blaas flessen is haar honger te groot om er nog een keer mee te spelen. Ik zeg wel nee tegen haar en goed zo als ze goed aan het drinken is. Verder is er denk ik niets aan te doen. Misschien zijn het wel 2 Berdien Stenbergjes in de dop, hahahaha! Groetjes, Mirelle.
Haha ja wie weet! Leuk, kunnen ze een duo beginnen. Dan kunnen wij nog eens terug denken aan die goede oude tijd, hoe het allemaal begon
Alyssa deed dat ook rond die leeftijd. Alleen zij deed het altijd met de groentehap of het fruit. Als ze net d'r mond vol had ging ze keihard blazen zodat alles inclusief degene die haar eten gaf eronder zat . Ik denk dat je er het beste zo min mogelijk aandacht aan kan besteden. Hier stopte ze er vanzelf weer mee.
Ik zou me er niet te druk over maken. Anouk doet het nu denk ik al zo'n maand, maar zolang ze goed aankomt en toch het merendeel van de fles op drinkt, vind ik het wel best. Anouk zit nu ook op 3 flessen van 180 cc + 6 scheppen. Ze drinkt deze ook niet helemaal leeg, vooral die van 12 uur is een drama. Maar als je je te druk maakt, merkt je baby dat ook en kan daardoor zelfs nog slechter drinken. Ze laten vanzelf merken als ze vol zitten en als vooral in deze periode laten ze dat met blazen of tong uitsteken merken. Liefs, Duveldraakje
hihi erg herkenbaar desmond heeft ook een tijdje gehad ong met 5 maanden dat hij met ze tong van die poepgeluidjes maakte en dat deed hij ook met de fles en met ze gewone eten dus we zaten elke keer onder de eten en desmond had amper wat op in het begin konden we er ook erg om lachen totdat het gewoon echt te lang duurde het heeft bij desmond zeker een maand geduurt voor die weer normaal ging eten maar zolang ze niet afvallen en genoeg blijven drinken moet je je geen zorgen maken je kan er weinig aan doen alleen wachten tot het vanzelf weer over gaat. groetjes maris
Hier ook, gaat weer over. Ze heeft het een week of 2 gedaan en toen niet meer. En nu doet ze het weer. Besteed er geen aandacht meer aan. Toen ging het over..
Het gaat al een stukje beter nu. Het blijft een lief gezicht, ze kijkt me daarbij ook zo vragend aan. Alsof ze vraagt: "goed hé mama, kijk een wat ik kan". Goed om te lezend at het weer over gaat. Gisteren worteltjes gegeven......dat was een feest zeg, overal oranje stipjes
Ja, Robin doet het ook sinds ongeveer een week. Die zit steeds maar pfffffff...en alles druipt en spettert onder. Ze gaat soms ook 'kletsen' tijdens het geven van de fles, ook handig.