Blech...wat zit er nu in de pan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nessy, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ninoshka

Ninoshka Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.394
    1
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    #61 Ninoshka, 24 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2010
    Oh mensen wat smerig! Lijkt me bijna traumatisch zoiets. Ik zou ook meteen genezen zijn.
    Het ergste is nog wel dat dit serieus een delicatesse is in Azie. ECHT, de dingen die mensen eten! My God!

2. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Omg wat erg!! Als ik dat zie hoef ik echt never nooit geen eieren meer.
    Had laatst en ei met een rood puntje erin, sinds dien ben ik niet zo ei gek meer.
    Blegh!

3. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Die rooie puntjes ben ik ook zooooooooo vies van!
    Hier heet dat een 'hanesteek' bah.
    Ik doe ook altijd voordat ik ei maak het eerst in een bakje open en dan onderzoek ik het op die rode dingen en die haal ik er dan uit en dan pas in de pan!

4. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    @ Ninoshka dat klopt maar ik dacht dat het een ander land was. Heb het ooit gezien in try before you die. het zou lustopwekkend zijn.

Gatverdamme ben blij dat ik helemaal geen eieren eet maar in je eiermandje zou het ei ook nooit uitkomen aangezien het daar net iets te koud voor is

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Bevruchte eitjes uit de supermarkt komen sowieso niet meer uit hoor. Die hebben al n tijdje bij een eierverwerkings bedrijf gestaan voor ze überhaupt die supermarkt halen. Dan nog even op het schap (en ja zo lang zijn die dingen houdbaar bij de juiste temp) voor ze bij jou in je mandje belanden. Wat er ook aan kuiken ingezeten heeft is al lang dood door gebrek aan warmte.

Met biologische eitjes heb je niet meer of minder kans om een bevrucht eitje tegen te komen. Bij de boer wel.
    Vind het altijd wel erg apart. Maar goed ik ben dan ook degene die bij een kippenpoot gaat zitten bekijken hoe zoiets scharnierde enzo en waar de peesjes lopen. ;)

6. Demi

Demi Actief lid

10 jul 2006
    367
    23
    18
    Lust gelukkig geen eieren :D

Wat ranzig zeg!!

7. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ieuw ik voel de haartjes in mijn nek omhoog komen....8)

8. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Hahahahahaha!!!

Echt geweldig!

Niet voor de mensen die het mee hebben gemaakt, maar ik lig echt dubbel hier (komt misschien ook omdat ik zelf nog nooit zoiets ranzigs heb mee gemaakt!!)

succes allemaal met jullie eierenfobie....

9. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Wilma, ik 'ontdek' ook graag m'n eten...
    Zo onderzoeken mijn zoon en ik graag de resten van een gebraden kip...
    Tot walging van mijn moeder! Hahahahaha!!!

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    gatver de gatver..
    ik laat er alleen niet mijn eitje voor staan, denk vette pech wat gelukkig niet zo heel vaak voor komt.;)

11. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Hè jakkes,
    ik heb toevallig afgelopen zondag nog een gekookt eitje op.
    Ik haal er altijd 30 bij de Turk,voor maar 3 Euro.
    Ik ben er wel 's bang voor dat ik een keer een kuikentje aan zal treffen.
    Maar ik haal gewoon weer eieren voor Pasen hoor :D,al zal ik alleen wel extra alert zijn na het lezen van dit bericht ;)

12. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    In Thailand en China is het een delicatesse, waarom nog niet bij ons? :p

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Ah kijk dat deed ik ook graag samen met mn middelste!
    Graven jullie ook rare beestjes uit de tuin om te bekijken? Of vinden jullie t leuk om een regenton vol water om te gooien om te kijken of er leuke waterkevertjes in zitten en muggenlarven te tellen?
    Trouwens kikkerbilltjes zijn ook leuk om te bekijken. En mijn zoontje vond t leuk om met de achterpoten van een sprinkhaan (die ging bij onze reptielen in het terrarium en om te zorgen dat de beesten ze te pakken hadden VOOR heel de ter overhoop lag haalden we er 1 poot af...sprongen ze niet zo snel erg ver) zn moeder misselijk te maken. Dat is dan weer iets waar ik niet tegen kan dankzij n spin die ik ving aan zn pootje maar zonder pootje door liep...dat pootje bewoog ook gewoon door.... *maag draaid om*
    Maareuh...mja tikkie offtopic sowwy :)

14. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee:$

ik zou mij dood schrikken , gelukkig nog nooit gehad brrrr

15. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

[www]adopteereenkip[punt]nl
    Wist je dat adoptiekippen zowat de enige kippen in Nederland zijn, die gezelschap hebben van hanen? Batterijkippen, scharrelkippen, vrije-uitloopkippen, standaard biologische kippen: allemaal moeten ze het doen zonder gezelschap van hanen. Meer dan 80 miljoen kippen in Nederland. Alleen biologisch-dynamische kippen hebben gezelschap van hanen.

heb ooit een keer een adoptiekip kado gekregen, kon elke maand eitjes ophalen bij de natuurwinkel ;) best leuk kadootje trouwens!

16. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    hahaha!!
    Mijn zoon vind spinnen en andere beestjes ook geweldig!
    Hij heeft een potje met een vergrootglas erop (van de Hema) daar wordt vanalles in gestopt en onderzocht.
    Zelf ben ik bang voor kruipende en vliegende dieren, maar als ze eenmaal in het potje zitten bekijk ik ze graag.

We hebben wel eens een half uur stil gestaan bij een half overreden vogel, m'n zoon vond het prachtig!!
    Ik vond het iets minder, want echt goed zag het dier er niet meer uit!

17. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik zit net schooltv te kijken en daar hebben ze het over eieren en kuikentjes.

ze hebben ook een tip om te zien of er een kuiken in zit.
    neem een zaklamp en zet daarboven op een wcrol en doe daar het ei op als het ei helemaal licht doorlaat zit er geen kuiken in.
    is het ei voor de helft licht dan zit er een kuiken in.

Deel Deze Pagina