Baby maar aan 1 kant voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cookies, 27 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Goedemorgen !

Sinds anderhalve week weet ik vrijwel zeker dat ik ons meisje voel. Aanstaande maandag ben ik 18 weken zwanger. Nu heb ik gemerkt dat haar (bijna altijd) alleen links en vrij laag in mijn buik voel. Met name als ik 's avonds in bed op mijn linkerkant ga liggen voel ik dat ze behoorlijk actief is. Het is een combinatie van 'klopjes' (echt schopjes) en bubbeltjes in mijn buik.
    Omdat ik het steeds maar aan 1 kant voel vraag ik me af of ik het me nou dan toch alleen maar indenk, dat ze het liefst daar ligt of dat ik rechts gewoon weinig gevoel heb.

Is er iemand die mijn verhaal herkent, of een rede zou kunnen bedenken ?

Liefs x

2. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Hoe ligt je placenta?
    Mijn placenta ligt iets vanaf links van mijn navel, helemaal naar rechts.
    Daardoor voelde ik haar alleen onderin en links.
    Nu ik verder zwanger ben en zij meer kracht heeft voel ik haar rechts ook (daar liggen nu haar voetjes).
    Maar bij de eerste was ik daar helemaal beurs, dat heb ik bij haar niet. Door die placenta.

3. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Preciese ligging weet ik niet (links/rechts). Echoscopiste heeft me wel
    Verteld dat hij achter ligt en dat hij gunstig ligt om haar snel te gaan voelen. Dat is nu week of 3 terug.

4. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Mijn placenta ligt ook tegen de achterwand. Dochter ligt elke echo links en in stuit en daar voelde ik haar ook alleen. Sinds deze week voel ik haar ook hoger en rechts ben nu 24 weken

5. Mel7

Mel7 Bekend lid

12 apr 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    In het begin vond ons meisje het geloof ik ook erg leuk rechts onderin! Nu voel ik haar overal, boven onder links en rechts haha

6. NiBu

NiBu Actief lid

24 nov 2011
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel babies hebben ook een voorkeursplek in de buik. Zeker zolang ze nog ruimte hebben om van plek te kunnen wisselen.

Het kan aan de placenta liggen, maar ook aan de voorkeur van je baby.

7. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    De placenta verplaatst nog een beetje in het begin. Hier voel ik de kleine ook vooral rechts en licht mijn placenta achter maar ook nog een beetje links voor

8. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hier ligt ze altijd met rugje rechts. Voel dus ook het meeste onderin en links. Rechts heel af en toe.
    Ben benieuwd als ze straks echt minder ruimte heeft

Met 18 weken ze echter wel nog zoveel ruimte dat het typisch zou zijn als ze altijd op dezelfde plek ligt denk ik. Maar idd misschien voorkeur

9. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Onze woelmuis lag ook altijd zo dat de rake schoppen 9 van de 10 keer rechts onderin voelbaar waren. Was ook wel gemakkelijk. Als ik contact zocht hoefde ik alleen mijn hand op die plek neer te leggen en knuffelde zij zich echt tegen mijn hand aan. Tegenwoordig is dat iets lastiger. Ze zit echt overal te schoppen, boksen, uit te rekken etc.

Geniet van je kleintje :)

10. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Onze baby ligt in onvolkomen stuit al vanaf week 21. Inmiddels zit ik op week 29 en voel ik de baby alleen maar aan de rechterkant. Waarschijnlijk omdat hij/zij hetzelfde blijft liggen. Het kan dus wel!

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier ligt ze met haar hoofd links onder en met haar voeten schopt ze rechts tegen mijn ribben aan.
    Dit is haar favoriete houding.

Helaas voor mij voel ik haar hoofdje heel vaak. Bijv. Als ik buk, been optrek voor sokken ed. aandoen, auto rijden enz. Voelt best wel vervelend vaak.

Deel Deze Pagina