Ach met topic komen we toch nergens... in het verleden is er ook al een topic als deze geweest wat alleen maar uitliep op een welles nietes verhaal van 32 pagina's geloof ik.
Daarom denk ik ook dat 't handiger is tips te verzamelen over 'hoe hou ik zelf de katten van de buren buiten', dan een discussie te blijven houden (mea culpa, ik weet 't...) over hoe aso je wel of niet bent als je je kat wel of niet binnen houdt... Feit is immers dat er bij TS een kat binnen is geweest, op d'r bed heeft gesast en zij naar oplossingen zoekt... Want ik ga er van uit dat er heel veel meer mensen net zo zullen denken als ik en dan lijkt 't mij handiger tips voor TS te verzamelen, dan aan te sturen op onvrede met de buren...
Ben het helemaal met je eens Anouk! Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is zo'n kattenalarm. Zou je kunnen zeggen welke je hebt en of het ding dus echt goed werkt?! Ik heb begrepen dat die dingen rond de EUR 65,- kosten dus ik heb niet zo'n zin om zo'n bedrag voor niks uit te geven, het is al belachelijk genoeg :x En ja, alle andere tips zijn ook welkom Bedankt alvast.
@Nikki88: Wij hebben dit via internet besteld www.conrad.nl Dan zoeken op kattenafrichter cats do right. Kost ongeveer 25 euro! Succes!
ga langs bij je buren, ik zou me als katteneigenaar kapot schamen als mijn kat overlast zou veroorzaken! als je een huisdier hebt ben je daarvoor verantwoordelijk, dus anderen hoeven daar geen last van te hebben.
Hier ook een katteneigenaresse.. 2 stuks.. ook binnenkatten en mogen in de achtertuin onder toezicht, ben zelf ook van mening dat een ander geen last van mijn HUISdieren moeten hebben.. Ook hier hebben we 3 buurkatten die buiten hun behoefte moeten doen.. toch altijd wel typisch dat ze dat altijd in de tuin van de buren doen en niet bij zichzelf.. Maar op om TS te reageren, ik zou inderdaad aankloppen bij de buren om het dus te vertellen dat ze nu binnen zijn geweest en op de matras geplast hebben, maar het kan makkelijk een welles niettes spelletje worden, want je zou immers moeten bewijzen dat het inderdaad haar katten zijn geweest.. en niet die van 6 huisblokken verder.. Haren zijn heel vervelend, maar die plas daar moet je mee uitkijken, katten doen het graag op plekjes die al naar 'hun' ruiken, dus best kans dat ze je matras als openbaar toilet gaan gebruiken, mocht je je raampje nog een keer open hebben staan..en je je matras niet weg doet. Wat je ook gebruikt om schoon te maken, geen chloor/ammoniac of spiritus, vinden ze heeeeerlijk. Koffiedrap op vensterbank werkt soms leuk, katten houden niet van vieze pootjes dus als ze eerst vieze pootjes moeten halen om binnen te komen is het niet zo leuk meer. Horren ja werkt natuurlijk. Er is ook een spray van pokon die je op je muren aan kan brengen (aan de buitenkant uiteraard) die stinkt naar citronella, werkt bij ons goed op de schutting, maar moe tje na een regenbui wel herhalen. Met dat kattenalarm heb ik geen ervaring.. Plantenspuit wordt hier zelfs gebruikt om onze eigen katten dingen af te leren (mogen niet op de eettafel/salontafel/tvkast en aanrecht) en nu uiteraard ook niet in de box, werkte prima, maa rnogmaals, werkt idd alleen op heterdaad en je moet een aantal keer herhalen, blijven net kinderen haha Maar goed hoop dat je snel je raampje open kan laten staan zonder buurkatten binnen..
Hihi, heb jij mensen in de buurt wonen die kattenpoep poepen? Heel flauw, ik weet het, maar ik moest er zo om lachen! Je bedoelt natuurlijk "van andermans katten", hoewel ik dit veel leuker vindt staan! Overigens heb ik ook een kat en die blijft netjes binnen en doet haar behoefte op de kattenbak! Niemand die last van haar heeft, behalve ik als ik die bak moet verschonen!