Moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door simoontje1985, 27 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

ik zit te twijfelen om moeders voor moeders te doen.
    Hebben jullie ervaring hierin?????

2. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Jep, hier de volle tien weken meegedaan..
    Vond het even wennen om boven een beker te plassen die je in de wc pot houd (eerste dagen nog wel eens vergeten:p) maar dat werd al snel een automatisme.
    Vond het niet echt veel moeite, dus vond het zeker de moeite waard dat er nu misschien iemand zwanger kan worden van mijn plas haha

3. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Je kan ze trouwens altijd gewoon bellen om vrijblijvend het een en ander te vragen hoor! Mijn ervaring is dat het heel vriendelijke en discrete medewerkers zijn:)

4. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Ik doe ook mee op dit moment maar ik heb er een beetje spijt van en dan niet omdat ik er mensen mee help want dat vind ik heel mooi maar meer omdat ik moeite heb met 1 krat volkrijgen omdat ik het op mijn werk niet opvang.. ik werk 40 uur dus blijven er weinig uren over om het wel te doen.. zodra je 1 krat buiten zet krijg je er 2 terug dus zit met een overvolle kast kratten hahaha

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja 2x meegedaan 10 weken en het is een kleine moeite. Niet op het werk en niet toen we een weekendje weg waren. Maar toch een goede krat vol elke week. Je plast in een witte maatbeker en giet het over in een blauwe fles met conerveermiddel (stinkt dus hang er niet met je neus boven...) Je kan de flessen thuis op laten halen of zelf naar een verzamelpunt brengen. Zelf steeds de eerste 12 weken weg gebracht omdat ik het in de straat nog niet bekend wilde hebben. En wij hier geen geheime plekjes hebben om het verdekt op te stellen. ....

6. Xannetje

Xannetje Actief lid

24 sep 2012
    293
    0
    0
    Ik heb een eigen bedrijfje. Butterfly Beads! Ik m
    Noord-Brabant
    Hoi!
    Ik heb het niet gedaan.. Misschien dat ik het bij de volgende wel ga doen maar bij deze niet.
    Ten eerste was ik zelf heel onzeker over mijn zwangerschap en moest ik heel erg wennen ondanks dat het gepland was moest ik toch een hele switch maken. Ten tweede ben ik op vakantie geweest van mijn 7e tot en met mijn 9e week.
    En ten derde misschien wel de belangrijkste reden werd het mij enorm opgedrongen. Volgens de verloskundige waar ik zit zou en moest ik het doen en toen ik zei dat ik er over na wou denken... nou je had dat gezicht niet willen zien... Ik had toen echt zo iets van ik mag dit toch zeker zelf weten?? 4 dagen later werd ik zelfs opgebeld met de mededeling dat ik echt mee moest doen.. Toen heb ik gezegd dat ik het niet doe en dat ik van mijn vakantie ging genieten.
    Ik vind dus wel dat het een eigen keuze moet zijn en niet die van een ander!

Maar omdat het wel voor een goed doel is ga ik het misschien wel bij de volgende doen maar dat duurt nog wel even dus genoeg tijd voor mij om over na te denken :p

Succes met je keuzen!!

7. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Oh hier moest ik gewoon alle bussen (vier per krat) inleveren, ook als ze niet allemaal vol waren.
    Dan kreeg ik er een lege krat voor terug.. op die manier stapelde het zich niet op gelukkig:)

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Ik hing er dan een briefje aan dat ze geen krat of maar 1 krat terug moesten zetten had op een gegeven moment 3 lege kratten. Maar 1 krat is toch prima! Daar help je toch ook mee!

9. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Dat was precies wat ik te horen kreeg toen ik belde of ze wel wat aan me hadden als er maar een of twee flessen lukten ivm veel werken en weg zijn:)

10. Es85

Es85 Niet meer actief

Heb ook twee keer 10 weken meegedaan. Is even wennen en niet altijd handig, maar ik vind het een fijn idee dat ik er anderen mee heb kunnen helpen. Sprak gister nog iemand die de hormonen hard nodig heeft gehad en waarbij het zwanger worden uiteindelijk gelukt is. Dan weet je weer even waar je het voor doet!

11. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Ik doe ook mee. Net mijn eerste week gehad. Heb nog dag over maar alle flessen zijn vol.
    Enige.. Ik word vreselijk misselijk van dat conserveermiddel... alleen al als ik eraan denk.
    Kreeg wel 2 leuke cadeaus... vind dat dit wel het minste is dat ik kan doen voor andere mama's in spe... Maar ieder zijn eigen hoor!

Je kunt eerst eens vrijblijvend bellen voor informatie.

12. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Waarom zou je niet meedoen?

13. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik heb niet meegedaan omdat het voor mij logistiek gezien te veel hassle was. Wij wonen in de binnenstad (voetgangersgebied) en dus zou ik iedere keer die krat lopend mee naar mijn werk moeten nemen (net buiten het voetgangersgebied). Toen heb ik voor mezelf gekozen en toch afgezegd.

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Dan moet je even inloggen bij MvM en dan kun je dat aanpassen.
    Ik heb de volle 10 weken mee gedaan, het viel vies tegen.
    Maar ik was kotsmisselijk vandaar.
    Maar ben heel blij dat ik het gedaan heb, zeker met mijn mmm achtergrond. Er is een groot te kort aan pregnyl en je zou er maar afhankelijk van zijn...

15. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ook ik vind het niet meer dan normaal, en (op uitzonderingen na) vind ik het heel egoistisch om niet mee te doen. Maar ik heb dan ook in mijn vriendenkring mensen die zonder pregnyl niet zwanger zouden zijn geweest, dus dat maakt het ook echter, je ziet meer waar je het voor doet.
    Ik heb de volle 10 weken mee gedaan, en zou het de volgende keer weer doen. Alleen die lucht..ja dat was wat minder haha.

16. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Meegedaan de volle periode en blij dat ik dat gedaan heb, maar ook heel blij dat het voorbij is.
    Met HG is het echt geen pretje en afgezien daarvan is het toch best intensief (daar had ik me wel een beetje op verkeken).
    Staat tegenover dat ik de eerste dag dat ik weer op het toilet kon plassen bijzonder gewaardeerd heb!:D
    Die dag was gewoon een feestje en ook nog een leuk cadeautje van manlief gekregen, omdat hij zo trots op me was.

17. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik doe ook al een aantal weken mee. Het depot zit vlak bij mijn supermarkt dus dat kan ik een moeite door. Nadeel is wel dat de kratten niet in mijn fietstas passen. Ik neem nu alleen de flessen mee en die wissel ik daar om voor lege. Gaat ook prima hoor :)

18. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    ik doe ook mee!

ik kreeg alleen te horen dat je iedere dag een nieuwe fles moest vullen, zelfs als deze niet vol was.

ik werk ook full time maar vul dus wel 2 kratten voor de helft en nu door verplicht 3 liter per dag wel een volle of een bijna volle fles per dag.

het is een beetje een gehannes maar ik vind het een kleine moeite om vrouwen te helpen die niet kunnen zwanger kunnen raken zonder medicijnen.

maar dat is ieder voor zich natuurlijk:D.

19. Minerva

Minerva Niet meer actief

Nou, ik vind dat nogal een bijzondere uitspraak. Het is toch aan alle vrouwen zelf om te bepalen of ze eraan mee willen doen of niet? Wie ben jij om daar zo'n hard oordeel over te vellen? MvM levert hartstikke goed werk en top van alle vrouwen die meedoen (mijzelf incl.), maar het zou niet in mij opkomen om vrouwen die niet mee te doen hierom te "veroordelen"..... Top toch dat jíj het wél doet?!

20. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Niet twijfelen, doe ajb mee.
    Met iedere druppel die jij opvangt help je een andere vrouw mee.
    Ook al krijg je geen hele flessen vol echt iedere druppel helpt.

Ik ben zwanger dankzij de hulp van andere zwangere vrouwen, ik heb dus pregnyl moeten gebruiken voor mijn IVF.

Deel Deze Pagina