Indalen baby?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Bureau, Mar 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bureau

Bureau Bekend lid

Jul 3, 2014
    901
    41
    28
    Sinds een paar dagen heb ik het gevoel alsof m'n schaambot in tweeën wordt gescheurd, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven :p Betekent dit dat de kleine is ingedaald?

2. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Dan is die van mij vast ook ingedaald, wat een rotgevoel zeg... 😩

3. Bureau

Bureau Bekend lid

Jul 3, 2014
    901
    41
    28
    Erg he...! Vooral met lopen. "Fijn" dat je mijn omschrijving begrijpt hahaha. Ik kan me zo indenken dat als het hoofdje op je bekken/schaambot duwt, dat het dit gevoel veroorzaakt. Maar ik weet het dus niet zeker meer of dat echt door indalen komt.

4. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Het wordt ook allemaal weker vanonder, dus alle gewicht dat er op drukt is pijnlijk. Zeker als ik even gezeten heb en dan moet opstaan, ik loop als een Gans...

5. Bureau

Bureau Bekend lid

Jul 3, 2014
    901
    41
    28
    Ja, bij mij is het ook het ergst als ik heb gezeten en vervolgens op sta.. Naar..!:$

6. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female
    Ik weet niet meer hoe het voelde :)
    Maar het klinkt wel als een ingedaalde baby.

7. Freddel

Freddel Fanatiek lid

Mar 30, 2015
    1,305
    406
    83
    Dat gevoel herken ik ook! Bij mij is de baby volledig ingedaald, en daar komt bij mij dat gevoel door.
    De vk kan voelen of de baby is ingedaald, dus ik zou het even vragen bij je volgende afspraak, dan weet je het zeker ;)

8. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

Oct 21, 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Het kan, maar het kan ook een vorm van bekkenpijn zijn (wat op zich heel onschuldig is meestal). Na indalen voel je vaak ook meer ruimte voor je longen.

9. Bureau

Bureau Bekend lid

Jul 3, 2014
    901
    41
    28
    Veel herkenning dus! Bekkenpijn zouuuu kunnen maar ik vermoed zelf meer indaling. Ook omdat m'n buik zichtbaar lager zit (zeggen mensen in m'n omgeving ook), ik krijg weer lucht en ik krijg meer op dan halve bordjes eten :p

10. grasspriet84

grasspriet84 Niet meer actief

Ik heb dit ook! Zo pijnlijk, vooral als ik opsta en loop. zou de kleine nu al aan het indalen zijn? Is dat niet erg vroeg?

Ik dacht dat het bij mij kwam door bekkenpijn. Al is de bekkenpijn die ik aan de achterkant had al wel een tijdje over. Het valt me wel op dat ik iets meer kan eten dan normaal. Misschien vrijdag maar eens vragen aan de gyn.

11. Bureau

Bureau Bekend lid

Jul 3, 2014
    901
    41
    28
    Volgens mij kan dat prima Grasspriet. Mijn dochter was ook al heel vroeg ingedaald, maar ik weet de termijn niet meer. Vooral bij de eerste kan het al vroeg. Maar ik zou inderdaad de gyn vragen!

12. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female
    indalen begint vaak rond week 33 hoor grasspriet! (en daar zit je nu in als ik je banner mag geloven ;))

13. Elianne92

Elianne92 Actief lid

Aug 29, 2015
    136
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik voel nog niks :( Baby zit nog steeds erg hoog!!!

14. Freddel

Freddel Fanatiek lid

Mar 30, 2015
    1,305
    406
    83
    Bij mij is de baby al sinds week 29 ingedaald. Volgens de vk kan dat geen kwaad en kan ie er ook nog uit. Vanaf week 34 tot 36 zou die ongeveer vast komen te liggen. Bij mij is ie dus vanaf week 29 gaan indalen en er niet meer uit gekomen.
    Op zich wel fijn dat ie alvast goed ligt. De vk zei ook dat dit niet hoeft te betekenen dat de baby eerder komt ofzo. Hij kan gewoon een paar weken zo blijven liggen.

Share This Page