pijn heup

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door moontje2008, 31 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    tijdens mijn zwangerschap heb ik nooit last gehad van mijn heup, maar sinds de kleine er is heb ik regelmatig pijn aan mijn linkerheup.. het voelt echt alsof het gewricht pijn doet en hoe meer ik loop hoe erger het wordt.. vooral veel trappenlopen is een hel..

vooral als ik zit en overeind kom voel ik het, maar ook als ik loop..

wie herkend dit? kun je bekkeninstabiliteit krijgen na je bevalling? ik ben wel hypermobiel..

x

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb het helaas ook na m'n 3e zwangerschap. Geen idee waar het vandaan komt en wat ik er aan kan doen.

3. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Hi,

Ik heb het bij mijn 1e gekregen op de laatste dag van mijn zwangerschap. Wat een hel, heb echt weken met krukken moeten lopen. Mbv fysio is het wel weg gegaan, maar tis altijd een zwakke plek gebleven, als ik moe ben, stress heb of mijn dochtertje veel heb gedragen speelt het altijd weer op. Zo ook in mijn tweede zwangerschap, ben nu 38 weken. Ik hoop dat het niet weer zo erg wordt als de eerste keer.

Mijn advies, ga op tijd naar de fysio! O ja, bij mij was het een ontstoken/geïrriteerde aanhechtingspier of iets dergelijks.

Sterkte meid.

Groetjes Cindy

4. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik heb dit zelf niet gehad, maar wel een schoonzusje met deze klachten. Zij was al ruim een jaar geleden bevallen en had veel last van haar heup sindsdien. Door omstandigheden was zij hiermee nooit naar arts/fysio geweest. Toen zij een tijd bij ons was, hebben we haar meegenomen naar een fysiotherapeut en daar bleek iets echeef te zitten in het gewricht. (wat het precies was weet ik niet) Hij heeft haar 'gekraakt' en toen was het over. Ze heeft er geen last meer van gehad.
    Lijkt me goed dat je idd even naar arts/fysio gaat en ik hoop voor jullie dat ze er iets aan kunnen doen.

Deel Deze Pagina