Hoi allemaal, weet iemand hoe ik mijn katoenen zwarte broek weer zwart krijg? er is bleek overheen gekomen en nu zitten er rode spikkels en vlekjes op. hij zit nu in de wasmachine met kledingverf (kruidvat) maar in de gebruiksaanwijzing stond dat het bleekvlekken niet dekt. (handig dat ze dat ook op de verpakking zetten ) het is mijn favo broek en moet zaterdag mee naar Australie.. dus.... help! groetjes marieke
O wat zonde joh! Wat bij mij wel eens heeft geholpen is "bijwerken" met zo'n zwarte watervaste marker, misschien helpt dat. succes en goeie trip down under!
Dat zou evt kunnen, ik heb nog een korte broek nodig voor de reis, (en de vlekken zitten alleen onderaan de pijpen) maar dat is wel laatste redmiddel!
Hmmm...sorry, heb geen tip (betwijfel ook of hier een tip voor is ) Maar ik lees toch een beetje mee. Ik deed vorige week hetzelfde met een net nieuwe zwarte positiebroek...grrrr Succes! Xx Es
sorry die vlekken gaan er niet meer uit. tamer huisbroek heeft ook wat kleine vlekken maar die gaan er ook niet meer uit. bleek is een voordeel voor vlekken op de witte was maar voor gekleurde echt niet. zonde
Dat heb ik ook wel eens gehad en inderdaad met een watervaste stift werd het wel minder opvallend. Moest het nog wel regelmatig bijwerken. Succes!
als je ze er nou echt niet uitkrijgt, zou ik er gewoon een paar vlekken bijmaken in een batic-achtig motief! doe je gewoon net alsof het zo hoort (bleekwater wel verdunnen met water anders krijg je gaten!)
Het is gelukt, min of meer! de verf heeft de vlekken donkergrijs gemaakt, waardoor je het bijna niet meer ziet. de broek is zo wel goed voor australie en daarna (als ie dan nog leeft) verf ik hem nog een keer. Bedankt voor jullie tips! (en medeleven )