Oke, ik moet dit typen van mijn hormonen. Vergeef me dus. Maar dames. Het is sowieso. En niet zoiezo of zowiezo of sowiezo of zowieso of soieo of wat dan ook.... maa gewoon 2 keer een s. Sowieso. Zullen we afspreken dat we het voortaan goed doen? U hebt gezocht op sowieso: RESULTAAT (maximaal 20 woorden) so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
eeehm oke...ik wist t eerlijk gezegd ook niet dat t 2 keer met een s moest...maar maakt dat iets uit dan? je begrijpt toch wat er bedoeld word?
Hahaha, ik moet hier even om lachen. Soms heb ik ook het gevoel dat ik de enige ben die op heeft gelet bij Duits (is gelijk iedereen vergeven hoor want dat is zooooo'n saai vak). maar het is dus duits en letterlijk vertaald Zo Hoe? Zo! Linda
Wat hormoontjes niet kunnen doen! Maar ik denk dat je een hleboel dames heel erg hebt geholpen door het hier te vermelden, want wie weet nog wat ze vroeger op school geleerd hebben? Marian
Jep, het is een aandenken van onze oosterburen. Nou ja, zoals ik al zei, het moest van mn hormonen. Eigenlijk willen mijn hormonen nog veel meer taalkundige fouten ter sprake brengen, maar ik probeer dat nog te onderdrukken... ...............................poging...............poging..............
:-s 't is toch een goed initiatief van de topicstartster? ik bedoel dan hoeven mensen die dit lezen het iig niet meer fout te doen toch?...
Als we dan toch gaan beginnen.. Ik erger me soms ook aan die spelfouten. Het is ook niet me vriend maar mijn vriend. En zo kan ik nog wel een hoop meer verbeteren
ja maar me en mijn... is wat anders als een heel woord op 100 verschillende manieren schrijven.. alleen omdat men 't gewoon niet weet... en dan dingen gaan verzinnen wat zij denken dat 't is.( heb zelfs zo en zo gezien )
Om het maar niet over: testjuh en bekertjuh en spiraaltjuh enzo te hebben. Maar die 'me' daar erger ik me ook aan. Maargoed, kan ik het goedpraten door te zeggen dat het mijn plicht is als lerares? Ow en er is nog een ding wat ik even recht wil zetten. Het verschil tussen naar en na. Je kan iets naar vinden, dan is het vervelend. Je kan iets na kijken, dan kijk je of er fouten in zitten. En iets komt ergens na. Dan komt er dus een ding eerst en het andere komt erna. En dus niet ernaar. Je loopt ernaar toe, dat dan weer wel. Naar kijken kan trouwens ook, dan kijk je heel lelijk.
Er zijn ook erg veel mensen die enigste zeggen in plaats van eniGE ... Ach, ik let er gewoon niet meer zo op
dit is weer net zo'n topic als er al eens eerder is geweest, sommige mensen die zijn dislectisch en weten gewoon niet beter. iedereen maakt wel eens fouten, en ja als ik snel iets neer zet dan komt er ook wel eens zon ipv zo'n, of t ipv het te staan, maar ik vraag me af waar het probleem ligt..als we mekaar begrijpen dan is er toch nix aan de hand? of mag "nix" ook niet ik snap heel goed dat je je eraan ergert in sommige gevallen, dat doe ik ook wel eens. maar omdat ik de mensen op het forum niet persoonlijk ken, laat ik ze in hun waarde..misschien weten ze niet beter. Ik denk dat je dan beter diegene een PBtje kan sturen en vragen waar dit aan ligt...want anders krijg je straks weer een topic over dat mensen zich aangevallen voelen over het feit dat ze soms woorden verkeerd typen of afkorten... dit is niet aanvallend bedoeld, maar gewoon om te laten zien dat sommige er niet altijd wat aan kunnen doen. liefs marieke
Ow die verbeter ik ook altijd. En ook het verschil tussen hun en zij. Overigens maak ik ook fouten hoor. Ik heb dat van sowieso ook fout geschreven tot iemand me er op wees.