ik ben nu bijna een week bevallen en zie lijk bleek en voel me vaag wie heeft of had dit nog meer en hoelang heeft dit geduurt?
Mss even je ha bellen en bloed laten prikken? Mss is je ijzerwaarde wel erg laag, ben je veel bloed verloren tijdens je bevalling? Tijdens mijn eerste bevalling ben ik veel bloed verloren en het heeft best een tijd geduurt voordat ik me weer enigszins normaal voelde. De eerste week na mijn bevalling was ik echt heel erg belabberd, duizelig en trillerig en moest echt iemand bij me in de douchecel hebben als ik ging douchen, omdat ik mezelf gewoon niet vertrouwde. Ik moest veel rusten en heel gezond eten en veel drinken...En ook ik zag lijkbleek, niet alleen in mijn gezicht, maar ook mijn lichaam was gewoon spierwit...
Zou inderdaad ijzer tekort zijn. Ben ook veel bloed verloren bij mijn bevalling en heb mij ook echt een week vrezelijk slap, moe en echt was spierwit in mijn gezicht. Heb daarvoor wel ijzerpreparaten gekregen en neem al rosevice ferro en let op etenwaren waar veel ijzer in zitten. Je kunt even je HB laten prikken dan weet je het zo! Groetjes anna
ok bedankt voor julie antwoord. heb ongeveer een halve liter bloed verloren en heb altijd last gehad van ijzertekort dus zou best daar aan kunnen liggen.
bij mij heeft het Floradix drankje erg goed geholpen (was 2 liter bloed kwijtgeraakt), Hb is nu hoger dan ooit bij mij (7,7)
En als je het drankje vies vind (Ik vond het echt té ranzig) neem dan de capsules! En ja het werkt echt dus halen!
Ik moest in mijn kraamweek (en daarna ook nog op advies) verplicht chocolade eten. Normaal ben ik er dol op, maar na de bevalling was dat dus echt een straf, ik had er geen zin in! Maar het heeft geholpen, ook omdat iets bevat waardoor de hormonen in balans blijven of weer komen (daarom eten veel vrouwen chocolade wanneer ze menstrueren!).