Ik vroeg me af of het echt zo is... Als je borstvoeding geeft gaan je borsten op een gegeven moment dan toch een beetje "hangen" hun stevigheid verliesen en herstelt dat weer? Of blijven ze gewoon zoals ze altijd waren.... Wat is jullie ervaring?
Ik heb 6 maanden zelf gevoed en die van mij zijn van een E naar een D gekrompen maar ik vind ze niet minder stevig of hangeriger.
Borsten gaan niet hangen van borstvoeding. Als ze al slapper worden (hoeft niet) komt het door de zwangerschapshormonen.
ik heb geen bv gegeven. maar heb helaas wel slappere bortsten overgehouden van de zwagerschap ik was 2 maten gegroeit tijdens en na weer 1 gekrompen maar ze zijn hun stevigheid echt verloren maar ja het is niet anders . heb er wat moois voor terug
Noi ik ben echt supergegroeid, helaas. Maar na 9 weken bv te hebben gegeven en nu over te zijn gestapt op kv zijn ze nog steeds enorm. Het mag van mij wel wat minder, maar ja of dat nog gaat gebeuren.....
ik heb 6 weken borstvoeding gegeven. maar ze zijn zeker 2 mten kleiner nu maarja heb het over voor mijn mooie lieve dochter.
Het is wetenschappelijk aangetoond dat van Borstvoeding je borsten NIET slapper worden. Echt een fabeltje dus. Door de zwangerschapshormonen echter wel. Even off-topic; ik kan me niet voorstellen dat dat voor vrouwen een reden is om geen borstvoeding te geven.
Niet echt last van. Ben wel blij dat ze sinds een maandje weer een beetje tot een normale maat zijn teruggegaan, vond ze wel erg reusachtig !
Heeft idd niks te maken met bv geven... hier waren ze aan het eind van beide zwnagerschappen flink gegroeid en nu na ruim 10 mnd voeden zijn ze weer hun normale vorm en grote.. wel iets slapper maarja je blijft ook niet eeuwig 16 he.
Ik heb 4 maanden zelf gevoed en de mijne zijn echt wel slapper en kleiner geworden..... Zit nu van een mooie volle b-cup op een kleine a-cup.... :x
Hier een link: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... rstvoeding gaat over BV geven, Ze zeggen dat je geen hang borsten krijgt na het BV geven
Ik lees het al..... Dat word duimen Ach ik vind mijn borsten nu inderdaad al wat anders dan anders en dan moeten er ook nog 8 kilo's van af hmmmmm.... denk dat ze dan ook niet echt steviger worden
Ik heb 8 maanden gevoed, en ze zijn wel duidelijk kleiner nu, maar niet overdreven veel slapper. Valt wel mee bij mij dus
Ik heb geen borstvoeding gegeven en mijn borsten zijn echt veel slapper nu, dus nee, komt niet door de borstvoeding hoor. Al had ik dat er zeker voor over gehad! @jingels: helaas zijn ze er wel die vrouwen.. een 'vriendin'van mij wil geen bv geven omdat ze bang is dat ze daardoor hangtieten krijgt. Tja, je zou ze toch bijna wat.
Ik heb net een week borstvoeding gegeven en ze zijn ook een stuk slapper geworden, dus nee het komt niet door de borstvoeding maar door de zwangerschapshormonen.. Ik heb wel een cup groter gekregen, die begint nu weer iets kleiner te worden. Maar ik kan nog niet terug van D naar C cup. Ben nu wel zo'n beetje al mn zwangerschapskilo's kwijt! (was zo'n 20 kilo aangekomen!)
hier dus oook....... jammer genoeg maar je meot er mee leren leven he haha trouwens ze zeggen dan dat breast gro ofzo wel helpt om ze wat steviger te krijgen... maar om dat nou te doen..
Tijdens de zwangerschap veranderen je borsten. Veel vetweefsel slinkt, terwijl het klierweefsel groter wordt. Dat is om te zorgen dat je genoeg melk voor je kind kunt maken. Meteen na de zwangerschap gaan de klieren hard aan het werk (auw, stuwing), waardoor de borsten opzwellen. Als je borstvoeding geeft, dan neemt de zwelling af en zullen je borsten geleidelijk aan weer wat kleiner worden, maar nog wel vrij stevig blijven. Geleidelijk aan wordt het klierweefsel weer door vetweefsel vervangen. Als je geen borstvoeding geeft of vrij vroeg (voor 6 maanden) snel stopt, dan loopt het klierweefsel een trauma op, het zal snel slinken, maar wordt nog niet meteen door vetweefsel vervangen. Dan heb je het theezakjeseffect, je borsten lijken erg leeg en hangen. Het trekt wel weer bij, er komt weer meer vetweefsel in je borsten, maar daar gaat al gauw een jaar overheen.
@dirksmama: dat heb ik dus! ik heb 6 weken volledig gegeven en ik had echt een volle B tegen de C aan en rond en stevig.. nu kleine B en idd ze zijn slapper en hangen.. toch heb ik het gevoel dat ze wat meer de oude vorm krijgen.. dus er is nog hoop! bedankt voor de uitleg