Borsten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by zomaar, Dec 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,769
    0
    0
    Brabant
    Ik vroeg me af of het echt zo is...
    Als je borstvoeding geeft gaan je borsten op een gegeven moment dan toch een beetje "hangen" hun stevigheid verliesen en herstelt dat weer? Of blijven ze gewoon zoals ze altijd waren....

Wat is jullie ervaring?

2. Mey

Mey Actief lid

Jun 9, 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Ik heb 6 maanden zelf gevoed en die van mij zijn van een E naar een D gekrompen maar ik vind ze niet minder stevig of hangeriger.

3. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Borsten gaan niet hangen van borstvoeding. Als ze al slapper worden (hoeft niet) komt het door de zwangerschapshormonen.

4. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    ik heb geen bv gegeven. maar heb helaas wel slappere bortsten overgehouden van de zwagerschap ik was 2 maten gegroeit tijdens en na weer 1 gekrompen maar ze zijn hun stevigheid echt verloren maar ja het is niet anders . heb er wat moois voor terug

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Noi ik ben echt supergegroeid, helaas. Maar na 9 weken bv te hebben gegeven en nu over te zijn gestapt op kv zijn ze nog steeds enorm. Het mag van mij wel wat minder, maar ja of dat nog gaat gebeuren.....

6. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    ik heb 6 weken borstvoeding gegeven. maar ze zijn zeker 2 mten kleiner nu :(

maarja heb het over voor mijn mooie lieve dochter.

7. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Het is wetenschappelijk aangetoond dat van Borstvoeding je borsten NIET slapper worden.
    Echt een fabeltje dus.
    Door de zwangerschapshormonen echter wel.

Even off-topic; ik kan me niet voorstellen dat dat voor vrouwen een reden is om geen borstvoeding te geven.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Niet echt last van. Ben wel blij dat ze sinds een maandje weer een beetje tot een normale maat zijn teruggegaan, vond ze wel erg reusachtig :) !

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Heeft idd niks te maken met bv geven...

hier waren ze aan het eind van beide zwnagerschappen flink gegroeid en nu na ruim 10 mnd voeden zijn ze weer hun normale vorm en grote.. wel iets slapper maarja je blijft ook niet eeuwig 16 he.

10. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik heb 4 maanden zelf gevoed en de mijne zijn echt wel slapper en kleiner geworden..... :cry: Zit nu van een mooie volle b-cup op een kleine a-cup.... :x

11. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
  12. zomaar

zomaar Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,769
    0
    0
    Brabant
    Ik lees het al..... Dat word duimen ;)
    Ach ik vind mijn borsten nu inderdaad al wat anders dan anders en dan moeten er ook nog 8 kilo's van af hmmmmm.... denk dat ze dan ook niet echt steviger worden :(

13. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

Jan 2, 2006
    554
    1
    18
    Ik heb 8 maanden gevoed, en ze zijn wel duidelijk kleiner nu, maar niet overdreven veel slapper. Valt wel mee bij mij dus

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Ik heb geen borstvoeding gegeven en mijn borsten zijn echt veel slapper nu, dus nee, komt niet door de borstvoeding hoor.

Al had ik dat er zeker voor over gehad!

@jingels: helaas zijn ze er wel die vrouwen.. een 'vriendin'van mij wil geen bv geven omdat ze bang is dat ze daardoor hangtieten krijgt. Tja, je zou ze toch bijna wat.

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb net een week borstvoeding gegeven en ze zijn ook een stuk slapper geworden, dus nee het komt niet door de borstvoeding maar door de zwangerschapshormonen..

Ik heb wel een cup groter gekregen, die begint nu weer iets kleiner te worden. Maar ik kan nog niet terug van D naar C cup. Ben nu wel zo'n beetje al mn zwangerschapskilo's kwijt! (was zo'n 20 kilo aangekomen!)

16. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0

hier dus oook.......
    jammer genoeg maar je meot er mee leren leven he haha
    trouwens ze zeggen dan dat breast gro ofzo wel helpt om ze wat steviger te krijgen...
    maar om dat nou te doen..

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tijdens de zwangerschap veranderen je borsten. Veel vetweefsel slinkt, terwijl het klierweefsel groter wordt. Dat is om te zorgen dat je genoeg melk voor je kind kunt maken.

Meteen na de zwangerschap gaan de klieren hard aan het werk (auw, stuwing), waardoor de borsten opzwellen.
    Als je borstvoeding geeft, dan neemt de zwelling af en zullen je borsten geleidelijk aan weer wat kleiner worden, maar nog wel vrij stevig blijven. Geleidelijk aan wordt het klierweefsel weer door vetweefsel vervangen.
    Als je geen borstvoeding geeft of vrij vroeg (voor 6 maanden) snel stopt, dan loopt het klierweefsel een trauma op, het zal snel slinken, maar wordt nog niet meteen door vetweefsel vervangen. Dan heb je het theezakjeseffect, je borsten lijken erg leeg en hangen. Het trekt wel weer bij, er komt weer meer vetweefsel in je borsten, maar daar gaat al gauw een jaar overheen.

18. Niet meer actief

@dirksmama: dat heb ik dus! ik heb 6 weken volledig gegeven en ik had echt een volle B tegen de C aan en rond en stevig.. nu kleine B en idd ze zijn slapper en hangen.. toch heb ik het gevoel dat ze wat meer de oude vorm krijgen.. dus er is nog hoop! bedankt voor de uitleg ;)

Share This Page