Ff jullie mening!

Discussie in 'De lounge' gestart door palmie37, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Mijn vader is onlangs overleden en nu hadden we tegen de familie gezegd misschien is het een mooi idee om eens met z'n allen af te spreken in mijn vaders huis om te kijken of jullie nog interesse hebben in bepaalde dingen zoals meubels of andere dingetjes!
    Tja ik moet toch zijn huis zien leeg te krijgen want de huur is opgezegd en we hebben dus nog een maand de tijd!
    Zo gezegd zo gedaan en 1 tante gaf direct aan de complete inrichting wel te willen en een andere tante had wel interesse in 3 kledingkasten en een koelkast.....
    Ok tja de inrichting is niet onze smaak en daarbij staat ons huis vol en kunnen we niet veel gebruiken, dus hebben ze alles al opgehaald en is het hele huis compleet leeg!
    Ik wilde wel graag het bed van mijn ouders hebben en nu had mijn neef een heel oud bed en heeft hij onze boxspring opgehaald.
    Tussendoor zeiden ze een paar keer tegen ons maar wat willen jullie ervoor hebben, hmmm ja weet ik veel ze zijn familie dus wat ga je vragen dus mijn vriend heeft herhaaldelijk gezegd wat jullie ervoor over hebben, wat is het jullie waard?
    Puntje bij paaltje is dus het huis leeg en hebben we al een week niks van iemand gehoord en krijg dus sterk de indruk dat ik er helemaal niks voor krijg!
    Zelfs ons bed is gratis en voor niks weggegaan en achteraf ben ik echt perplex!
    Tis al zo'n moeilijke periode en het voelde al zo dubbel dat het huis leeg moest maar dit had ik nooit verwacht, zijn ook nog eens de zussen van mijn moeder en niet van mijn vader pffffff wat vinden jullie hier nou van?
    Sorry voor het misschien beetje warrige verhaal maar moest het ook gewoon ff kwijt:(

2. mumija

mumija Niet meer actief

Nou het spijt me zeer, maar ik vind het zwaar onbeschoft!!
    Ik zou toch zeker een rondje gaan bellen en dan zeggen: "allemaal heel leuk en aardig, maar ik heb het gevoel dat mijn vaders huis is leeggeroofd! Ik kan de spullen dan misschien niet allemaal zelf gaan gebruiken, en ik wil er jullie wel blij mee maken, maar ik wil er ook graag zelf wat aan over houden zodat ik zelf een mooie herinnering kan kopen aan mijn vader".

Zoiets? Ik snap je gevoel hoor. Maar je moet het wel NU aanpakken, anders blijft het je dwars zitten.
    En nog gecondoleerd met je vader.

3. Amare

Amare Niet meer actief

Ik persoonlijk vind het een beetje vreemd voor spullen te betalen die toch weg gegooid worden anders.
    Bij het verdelen van mijn oma's spullen heeft iedereen gewoon gekeken wat hij/zij wilden hebben en daar heeft niemand wat voor betaald, anders ging het toch weg.

4. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Gecondoleerd!
    Helemaal mee eens met de bovenstaande reactie.
    Ik zou ook NU er achteraan gaan bellen en niet wachten.

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Weet je het gaat me er echt niet om dat ze me ff een flink geldbedrag in mijn hand drukken echt niet maar een beetje blijk van waardering is toch niks mis mee?
    Het voelt nu echt alsof ze denken zo dat hebben we ook mooi weer binnen, dit had ik echt nooit verwacht!
    Het waren ook nog een perfecte meubels, geen krasjes te bekennen zo mooi zag het eruit!

6. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Ik vind dat je er dan gelijk geld voor had moeten vragen en niet achteraf, of zijn er spullen meegenomen waarvan jullie hebben gezegd dat het moest blijven staan?

7. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Gecondoleerd!
    Ik vind Mumija haar suggestie wel een goede: je zou kunnen zeggen dat je er geen geldwaarde aan kunt hangen maar dat je graag een blijvende herinnering aan je ouders zou kopen en daar een bijdrage voor zou willen hebben. Ik vind het niet raar dat je er graag iets voor wilt hebben, zeker als het niet naar de directe familie is gegaan. Maar anderzijds is het ook niet vreemd om het weg te geven zonder daar geld voor te krijgen, aangezien je het toch ook kwijt moest en misschien niet goed kon verkopen? Moeilijke situatie, vooral omdat het zo gevoelig ligt. Ik zou in elk geval uitspreken hoe je er over denkt, want hier ruzie over krijgen lijkt me het niet waard. Je moet nu niet met dit soort dingen bezig zijn, maar op een goede manier kunnen terugdenken aan je vader (en moeder). Sterkte.

8. mumija

mumija Niet meer actief

Nou, ik persoonlijk vind het toch wat anders als een oma overlijd, en de spullen moeten dan verdeeld worden over meerdere personen.
    In het geval van ts is het haar vader die overleden is, en erft zij alles.
    Ik zou een blijk van waardering toch echt wel op prijs stellen.
    Bijv. 200 euro voor een inboedel is toch niks (ik noem nu zo maar wat, weet natuurlijk de staat en de hoeveelheid niet).
    Als iedereen die meegedeeld heeft haar nu een geldbedrag geeft, kan zij daar een blijvende herinnering van kopen aan haar vader.

Toen mijn broertje overleed bijv. woonde hij nog thuis en had dus niet veel, maar wel hele mooie apparatuur want hij was DJ. Zijn vrienden wilden dit erg graag hebben en dat mocht ook want wij zouden daar toch niks mee doen. Zij hebben ons toen een geldbedrag gegeven (echt een schijntje voor al die dure spullen, maar dat was ook de bedoeling.) en ik heb daar toen een hele mooie gouden met witgouden ketting van gekocht. Wij hebben daar ook nooit om hoeven vragen, ze wilden er veel meer voor geven, maar dat wilden mijn moeder en ik helemaal niet. En dan heb ik het over jongens van 19 en 20 jaar.

9. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, staat het inmiddels niet op marktplaats?

Maar hebben ze alles opgehaald zonder jullie erbij? Ik vind het echt zeer onbeschoft. Ik zou zeker een rondje gaan bellen.

10. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Weet je dat vond ik nou juist het moeilijke want ik wist echt niet wat ik ervoor wilde hebben en heb gewoon heel naïef gedacht dat ze achteraf wel met iets zouden komen, al was het maar een mooie bos bloemen ofzo...

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.623
    113
    Dit.

12. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Dit vind ik dus eigenlijk ook, een andere tante van mij met wie mijn vader heeeeel veel omging, overigens ook een zus van mijn moeder, heeft zijn fauteuil nu gekregen en komt nu constant aan met kleine cadeautjes voor mij en mijn dochter omdat ze zo ontzettend blij is met de herinnering aan mijn vader!
    Dat voelt dus al heel anders...

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou eerst eens contact opnemen en vragen of ze er blij mee zijn en eens uitnodigen voor een kop koffie of iets dergelijks. Misschien dachten ze jou een plezier te doen door het huis zo snel mogelijk leeg te halen zodat jij je handen er vanaf kon trekken en wel iets anders aan je hoofd had (gezien het opzeggen van de huur ook) en durven ze niet zo goed of weten ze gewoon niet beter hoe nu te handelen. Je hebt ook geen duidelijke mening getoond, misschien weten zij het nu zelf ook niet zo goed hoe wat te doen (en wanneer). Ik zou dus daarom het gesprek met ze aangaan, zonder verwijten/geruzie of wat ook, en duidelijk aangeven wat het lege huis met jou gedaan heeft (en jouw gevoel daarover). Op die manier lucht je je hart én blijft de familieband bespaart.

Gecondoleerd en sterkte met het verlies!

14. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Veel sterkte met het verlies van je vader.

Ik vind het wel een sneue boel en ook jammer voor jou dat je je er zo rot door voelt. Misschien kun je hun opbellen en het uitleggen hoe jij je erbij voelt. Het zal vast niet hun bedoeling zijn geweest. Sterkte!

15. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Dit is wel een goeie, dank je!
    Toch vind ik wel dat dat ook van hun had kunnen komen, maar ja....

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.821
    113
    dit is precies hoe ik er ook over denk. Praat het uit in een rustig gesprek met elkaar. Sterkte met alles. En nog gecondoleerd.

17. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik zou er ook niets voor hoeven hebben maar als je dat wel wil kun je ze misschien een mailtje sturen?
    Zet je er bv iets in als:

Jullie vroegen mij wat ik voor de meubels wilde hebben. Ik heb erover nagedacht en wil een mooie blijvende herinnering aan mijn ouders kopen van het geld dat ik voor de inboedel ontvang.
    Graag wil ik met jullie een bedrag afspreken. Ik krijg mijn ouders er niet mee terug maar mogelijk wel iets ter nagedachtenis wat ik in huis kan zetten of wat ik altijd bij me draag.

Zoiets?

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Tja, zoveel mensen - zoveel verschillende manieren van interpreteren. Mensen doen soms dingen die niet zo handig zijn. Ik zou proberen om niet direct het slechtste te zien. Hooguit meer zo van: oef, wat een onhandige actie, zullen we daar eens even oplossingsgericht wat mee doen.

Mijn rouwproces is heel anders dan jouw rouwproces. Ik handel in situaties heel anders dan dat jij zou handelen. Gewoon proberen mee te veren (voor zover je dat kan). Er hoeft geen ruzie te komen of iets dergelijks. Misschien beseffen ze helemaal niet wat ze deden of doen; dan geef je dat aan en dan komt het misschien vanzelf wel.

Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die in zo'n situatie echt bewust iemand kwetst of iets rooft. Merendeel van zulk soort ruzies gaat echt over 'onhandige acties' en verschillen van mening/interpretaties.

19. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Mee eens hoor, ik moest ook gewoon ff mijn verhaal kwijt denk ik maar het is zeker niet zo dat ik er echt veel geld voor wilde hebben maar meer een leuke attentie en het viel gewoon heel erg tegen dat toen het hele huis leeg was ze met helemaal niks kwamen, het voelt gewoon zo raar en dubbel!

20. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Mooi gezegd!!

Deel Deze Pagina