Hallo meiden, Ik ben vanaf maandag al thuis.. Voel me echt belabberd, denk dat ik een griepje te pakken heb.. Ik houd me lekker onder de wol, drink voldoende en eet minstens 3 stukken fruit per dag, ook ben ik smoothies aan het drinken.. Maar nu lag ik maandagavond even een uurtje in bad te dampen, met lekkere badcreme waardoor je weer wat beter gaat adem halen.. Boekje erbij en nou lees ik tot mijn verbazing dat je helemaal niet in stomend/heet bad mag liggen tot ong 12 weken voorbij zijn?? Ik had die dag tevens ook koorts 38,6.. Ik heb daarop 1 paracetamol gepakt.. Maar ook hierover ben ik me af aan het vragen mag dat eigenlijk wel?? Wat weten jullie ervan, en moet ik nu iets extras doen omdat ik ziek ben??
Paracetamol mag wel. (Dat zei mn vk bij de vorige zwangerschap) Het bad vind ik ook altijd wat eng. Durf nu niet te lang in een warm bad te liggen. Heb ook ergens gehoord dat dat niet goed is. Maar weet hier niet het fijne van. Maar probeer je niet te druk te maken hoor!
Volgens mij kan het geen kwaad als je het bad in gaat ben zelf donderdag 12 weken ben toen ik opgenomen was in ziekenhuis mocht ik van de zusters gewoon in bad gaan
Ik heb gelezen dat je lichaamstemperatuur in de eerste 12 wk beter niet boven de 38,9 mag komen.. Ik ga het boekje er eens even bijpakken..
Volgende tekst staat er in: In het eerste trimester mag de lichaamstemperatuur van een zwangere vrouw niet meer dan 38,9 bedragen. Elektrische dekens vormen geen gevaar... En houd rekening met je saunagedrag.. Omdat ik snotverkouden was dacht ik even een lekker pufbadje te pakken.. Helpt meestal prima, lekker zweten in bad, warm aankleden en hup bedje in.. Maar nu begin ik te twijfelen of het misschien slechts kan zijn voor de kleine die aan het groeien is..
ik heb altijd gehoord dat je geen hete baden mag nemen omdat je in het eerste trim zowiezo sneller duizelig bent en dus risico van flauwvallen groter is, maar het verder voor de beeb niet veel kwaad kan. tijdens mijn eerste zwangerschap woonde ik bijna in mijn ligbad. (nu helaas een ander huis, en alleen een douche..)
Kijk hier heb ik echt wat aan! Dankje voor je reactie! Nu weet ik tenminste waarom het afgeraden wordt! Lees overal wel wat je beter niet kunt doen, maar ze zetten er niet bij wat eventueel gebeurdt als je het wel doet, ben me druk om niks aan het maken dus.. Ik moet zeggen toen ik eenmaal aangekleed was en nog even wat wilde gaan drinken beneden, dat ik heel erg duizelig/draaierig werd.. Het werd me er zo slecht van dat vriendlief me even veilig na bed heeft begeleidt..
geen probleem hoor! ik had mijn eerste zwangerschap nooit overleeft zonder ligbad, dus kan me goed voorstellen dat je er af en toe behoefte aan hebt! als je maar voorzichtig bent met uitstappen, en als je je duizelig voelt worden even vriend roepen! veel beterschap!