Ik zit al een tijdje ergens mee, en wil het even kwijt..het zal een lang verhaal worden. het zit namelijk zo.. Het is een beetje raar om te zeggen, maar ik heb dus schoonouders, die dus verre weg zijn van schoon. Hun huis is vreselijk vies. Ze zijn zelf ook vies, wassen nooit hun handen etc. En ik overdrijf niet hoor, het is echt smerig! Ze zijn al over de 60,(dat is natuurlijk geen exuus) maar ze maken dus nooit schoon! Nu had ik dus afgesproken, dat als de baby is er is, mijn moeder zal gaan oppassen.Mijn ouders wonen bij ons in de straat, dus lekker makkelijk. Ik werk maar 16 uurtjes. Mijn moeder werkt 24 uur, maar ik werk in een supermarkt, en kan dus s'avonds en smiddags werken, eigenlijk wanneer ik maar wil. Maar mijn schoonmoeder zit mij steeds uit te horen, hoe ik dat ga doen straks. Dat heb ik toen uitgelegd. Toen waren mijn ouders, en schoonouders laatst hier op een avond. De 2e keer in 1 jaar dat ze op visite komen(schoonouders) en toen vroeg ze aan mijn moeder hoeveel ze werkte etc! Terwijl ik haar dat zelf uitgelegd had.. Ik denk echt namelijk dat ze gaat verwachten dat zij ook mogen oppassen! En geen haar op mijn hoofd die eraan denkt! Alleen mijn man, die ook vind dat ze niet zo schoon zijn, vind dan maar dat ze bij ons zelf thuis mogen komen oppassen. Hierover dikke discussies gehad.. Ik word helemaal gek ervan, omdat het kindje er nog niet eens is. Word nu al gek van dat bemoeierig gedoe, terwijl ze niet eens vragen hoe het met me gaat of wat dan ook. Ze bellen nooooooooooit. Ze denkt maar dat alles kan, ten eerste zit ze telkens alles over ons af te kraken etc. Meubels, en dat de box er nu al staat vond ze ook maar dom. Ook nog zeggen: Die kun je ja wel weer in elkaar klappen WEL 100x DAT ZE DAT ZEGT! Alles weet ze beter. Ik weet zeker er komt nog een dag dan word ik woest..:x Nou dit moest ik even kwijt. Overigens snap ik mijn man wel hoor, het zijn zijn ouders natuurlijk.. Maar echt, ik word er niet goed van!
Jeetje meid, dat is echt vervelend. Schoonouders, pfffff af en toe! Ik kan er over meepraten hoor! Ik heb 2 paar!!! Haha, ouders gescheiden, allebei hertrouwd, dus ja dan heb je 2 paar schoonouders. Op zich zijn ze hartstikke lief, maar ja het blijven schoonouders en die denken en handelen heel anders als jou. Maar meid, als ik het zo lees heb jij geen goeie band met je schoonouders anders zouden ze je wel bellen of vakers langskomen. Dus als ik jou was zou ik me niet te druk maken (denk aan je kindje) en gewoon lekker NIET op laten passen. Laat ze lekker uitvissen wat hun willen. Wanneer het moment daar is en ze vragen of ze ook op mogen passen dan zeg jij gewoon NEE! Het is jou gezin straks en echt laat je schoonouders zich er niet mee bemoeien. Het is heel vervelend voor je man, maar goed die discussie van bij jou thuis oppassen zou ik ook hebben hoor! Dat zou ik ook niet willen, die van mij gaan gelijk in mijn papieren neuzen! haha, Meid succes en ook al is het hard, gewoon zeggen hoe of wat dan weten ze het tenminste. Ga er niet omheen draaien, daar krijg je alleen maar ergenissen van! Groetjes Kelly
hmm lastig ik zou denk ik gewoon op mn strepen blijven staan van nee is nee klaar. Als ze moeilijk gaan doen zeg jij toch gewoon dat het voor jou veel makkelijker is aangezien jouw moeder bij je in de straat woont. Ik zou me niet te druk gaan maken hierover er zijn belangrijkere dingen (zoals het kindje is je buik). Succes
heey meid, ik snap het wel. Sommige mensen zijn echt vies, daar zou ik me kind ook voor geen goud ook maar 1 uurtje heen doen. Het kind kan wel ziek worden! Verder snap ik je man wel, maar hij moet jou ook begrijpen. Als je zo vies van die mensen bent en het contact toch al niet al te best is, waarom eigenen ze zich dan het recht toe op te passen? En dat ze je spullen afkraken is natuurlijk ook niet normaal. Ze moeten je gewoon in je waarde laten, dat doe jij toch ook bij hun?! Ik zou je man nog eens op zijn hart drukken hoe je erover denkt. Je denkt toch uit bestwil van je kind! Je moet je wel lekker voelen bij de oppas, anders kun je net zo goed thuis blijven.
mocht ze echt gaan vragen of ze op mag passen dan zeg je toch gewoon nou lief dat u het aanbied, maar ik heb het al geregeld.....
Hier ook hetzelfde probleem maar dan met me moeder. Me moeder is ook niet zo netjes en daarbij zwaar aan de antidepressieva en vaak niet zichzelf of erbij! Ik en mijn man vinden allebei dat ze niet in staat is op kinderen te passen laat staan op een baby en hebben daarom ook samen besloten dat niet te laten gebeuren. Me moeder zit ook vaak te vragen en zeggen van oww ze mag wel een weekendje naar hier komen hoor als je weg moet of door de weeks weg moet, maar ik zeg gewoon nou sorry heb ik liever niet. En gaat ze doorvragen of ze wel een paar uurtjes op mag passen maar dat heb ik liever ook niet en ben daar duidelijk in geweest en heb ook gewoon de rede gezegd waarom niet. Buiten om dat heb ik me zus en tante etc die kunnen oppassen als het nodig mocht zijn.
Hier een soortgelijk iets maar dan niet met betrekking tot vies of rommelig, maar mijn vader drinkt gigantisch veel en is ook iedere avond dronken. Hij begint sinds hij werkloos is 's middags al met drinken, dus no way dat ik ons kindje daar achter ga laten. Wil niet dat de baby de hele tijd een dronken opa om zich heen heeft. Mijn vriend is dat volkomen met mij eens maar goed het gaat ook om mijn eigen ouders. Mijn moeder heeft momenteel zwaar psychische problemen en ook bij haar laat ik de baby liever niet zomaar achter. Gewoon op je strepen staan en als jij nee zegt is het ook nee. Vind het ook helemaal geen rare reden! Zou mijn kind ook niet achterlaten in een huis waar nooit wordt schoongemaakt...
he bah erg vervelend zeg vooral omdat ze niet een beetje vies zijn maar gewoon erg vies.. en tjah is ook moeilijk om dat duidelijk te maken maar hoe dan ook het is en blijft mijn kind! als je vies bent eis ik gewoon dat je eerst je handen goed gaat wassen voordat je aan mn kind zit..wil/doe je dat niet nou dan bewonder je haar maar lekker van een afstandje af en oppassen kun je dan al helemaal vergeten.
Ja het lijkt alleen makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb ook echt zoiets van nee dat gebeurd niet. Maar ja, mijn man vind dat niet eerlijk tegenover zijn ouders. Misschien dat hij veranderd(HOOP IK) als ons zoontje er is. En inderdaad, ze moeten echt hun handen wassen als ze aan hem willen zitten. ik zit er eerlijk gezegd nu al tegenop, want omdat er nu al steeds spanning is etc, ben ik bang dat als ik bevallen ben ga ontploffen. Dat ze gaan zeuren etc, maar dan moet ik echt boos worden, en ben toch wel bang dat er wat ruzie gaat komen! Ik lees in ieder geval dat er nog veel meer mensen in soort gelijke situaties bevinden.
Wat vervelend dat je je zo voelt. Ik zou ook nog eens af en toe rustig met je man praten over jullie ideeen. Misschien kunnen jullie tot een tussenweg komen? Af en toe (als het kindje wat groter is) kunnen zij een keertje oppassen. Niet structureel, maar wanneer jullie een keertje uit eten gaan of naar vrienden gaan ofzoiets. Of gewoon voor de fun: een middagje wat leuks doen met opa en oma. Maar het lijkt alsof jullie het oppasplan al klaar hadden en dat je man er nu ineens anders over denkt. Veel praten met elkaar. Het lastige is dat het zijn ouders zijn en dat het ook om zijn kind gaat.. Vergeet niet vanuit je kindje te kijken: wat is goed voor hem/haar. Het gaat er niet om dat het evenredig onder opa's en oma's verdeeld is. Dat kan nou eenmaal niet altijd. Daarbij zijn jullie als ouders toch ook niet evenveel en vaak bij jullie kindje straks. En over hygiene: koop een flesje desinfectant voor de handen. Of benoem gewoon dat ze hun handen moeten wassen. Oefen met je eigen ouders erbij door hun erop te wijzen (demonstratief) en dan bij de schoonouders. Dan valt het niet zo op. Succes!
Jois: Heel goed idee! Dat ik eerst mijn ouders vraag om handen te wassen..We hadden inderdaad het oppasplan al klaar, maar nu het dichterbij komt is dit er van gekomen. En ik denk ook echt aan het kindje, ik wil niet dat het onnodig ziek word van vieze hygiene! Maar als ze gaan vragen waarom ze niet 'mogen' oppassen, ga ik denk ik gewoon eerlijk zijn! En geen idee of ik daar goed aan doe, maar dan weten ze waar ze in ieder geval aan toe zijn, of juist er iets aan te moeten doen!