Ik moet even mn frustratie kwijt over sommige mensen hoor. Ik weet dat dit misschien een totaal niet zinvol en nutteloos topic is, hier alvast mijn excuses hiervoor. Maar ik ben weer zo geirriteerd van hoe kortzichtig sommige mensen zijn. Wij zijn ontzettend enthousiast over een huis wat we bekeken hebben en we gaan morgen een bod uit brengen. Mijn schoonouders zaten vanmiddag op een verjaardag en vertelden dat ook enthousiast daar. Wij kwamen op een gegeven moment ook even binnenvallen. Meteen een aanval (ik citeer): "ben je helemaal gestoord om daar te gaan wonen, er wonen alleen maar buitenlanders, die zijn crimineel en houden dr kinderen allemaal tot middernacht op en daar heb je niks dan overlast van." Pff, ik wordt hier zo moe van he??? Ik kom zelf ook uit een multi culti wijk (en dus niet automatisch een achterstandswijk:x) en ik heb er van meegekregen dat we allemaal anders zijn, maar dat elke cultuur zn leuke dingen met zich meebrengt. Zo herinner ik mij nog dat ik altijd zo blij was dat wanneer het suikerfeest was ik lekker bij mn vriendinnetje mee mocht eten en zij zich rond sinterklaastijd helemaal volstopte bij ons met pepernoten en taai taai. (ook al had ze geen idee waarvoor) Nu heb ik die mensen ook heel duidelijk gemaakt of ze zulke taal niet meer willen uiten waar mijn dochter bij is, omdat wij die graag willen bijbrengen dat iedereen gelijk is, of je nu dik, dun, groot, klein, wit, zwart of paars bent. Nu was dit een hele discussie natuurlijk en werd ik op een gegeven moment zo boos dat ik gezegd heb: gelukkig wonen we niet allemaal in een witte vinexwijk waar we allemaal geert wilders stemmen. Ik weet ook wel dat dit onzin is, maar met zulke mensen kan ik mij echt niet inhouden om dan zoiets te zeggen. Zo dat ben ik kwijt...
haha kan me voorstellen dat je dat eruit flapt. Lekker kortzichtig idd. Zie het zo: wees blij dat jullie daar wel willen wonen en niet dat die mensen daar gaan wonen die zichzelf beter vinden als een ander. Ik hoop dat jullie bod geaccepteerd gaat worden. Spannend hoor! Laat je weten of het gelukt is?
Nou zo zou ik ook reageren. Ik woon in den haag tegen kijkduin aan. Mijn man komt uit het westland en ook daar zeggen ze zulke dingen steeds zoals: In den haag wil je toch niet wonen. Wanneer komen jullie naar het westland dat is voor je zoontje wel beter bla bla bla. Pfffffffttttt
dank je wel meid, ja ik laat het weten, dan kan ik het wel van de daken schreeuwen Het kan wel even duren, want we moeten stevig onderhandelen.
vreselijk inderdaad hoe kortzichtig mensen kunnen zijn dus van mij krijg je alle begrip en alvast voorzichtig gefeliciteerd met je huis! hopelijk accepteren ze het bod!
Ohja, dit soort vooroordelen komen bij mij in de familie ook wel eens aan bod. Ik ben iemand die veel vrienden van verschillende culturen heb en kan ook heel slecht tegen al die vooroordelen. Ik ben dan ook gestopt met de discussie aangaan, en laat deze mensen gewoon lekker in hun eigen bekrompen wereldje leven. Het grappige is trouwens ook nog dat de mensen met het grootste woord eigenlijk totaal geen verstand van zaken hebben, sneu eigenlijk! En bovendien erg jammer want zo lopen ze hele leuke mensen met verschillende mooie culturen mis. Het toppunt was trouwens toen mijn zoontje geboren werd. Mijn zoontje heeft een Antilliaanse vader, maar dit is qua huidskleur en textuur van het haar niet echt te zien. Mijn oma zei: gelukkig is hij niet zo donker, dat had ik toch minder leuk gevonden!!! Ik was op zijn zachts gezegd not amused, en heb haar toen ook meteen heel duidelijk gemaakt dat ze mijn zoontje en eventuele kinderen moet accepteren zoals ze zijn ongeacht welke kleur ze hebben!
spannend Tulip, ik hoop dat jullie eruit komen! en laat ze lekker kletsen, je moet er ook niet vreemd van opkijken dat je schoonouders straks zeggen hoe leuk je er wel niet woont
Spannend ,morgen een bod doen! Wat balen zeg zo'n opmerking. Dat is dan echt een enorme domper op je vreugdegevoel.
Het is erg kortzichtig ja. Dat van die kaartjes, is dat toevallig het dick bruna kwartetspel? Daar noemen we het donkere kindje ook altijd het negertje, maar we bedoelen er niks naars mee. De rest is ook het chineesje, het eskimootje.
nee is niet een kwartetspel, een kaartje met allemaal kindjes en 1 donkere, voor mij zijn dat allemaal kindjes, niet 9 kindjes en 1 negertje.
Idd erg vervelend! Andere mensen weten het altijd beter en er zijn gewoon mensen die altijd iets op het geluk van andere aan te merken hebben! Suc6 met het plaatsen van het bod!
Hoop dat jullie bod geaccepteerd wordt! Waar jullie je ol je gemak voelen is de beste plek om te wonen toch! Wat andere ook zeggen en/of denken jullie moeten er wonen hoor. Ik woon niet in een witte vinexwijn, maar stem met heel mijn hart op Geert maaf he ieder zijn of haar ding hoor, Succes met jullie droomhuis!!
Laat ze lekker lullen. Krijg ook nog altijd commentaar op de buurt waar we wonen. Ja we wonen dan in een 'achterstandswijk' maar hebben het naar onze zin, hebben alles wat we willen dichtbij en heb geen problemen hier.
Wij wonen behoorlijk dicht bij elkaar, grappig. En eh, jij woont absoluut aan de betere kant van den haag. Ik zelf kom uit de schilderswijk, woon wel sinds 5 jaar in het westland
heel herkenbaar. ook ik woon nu in een wijk dat bekend staat om multi culti samenleving. er is hier wel een achterstandsbuurtje met flats waar wel veel criminaliteit is maar dat zijn niet alleen de marokkanen turken surinamers en weet ik veel wie. t zijn gewoon de jongeren die er rond hangen. hier in mijn straat is t gezellig en lekker verdeelt.. mijn vriend is marokkaan hier 2huizen verder surinaams gezin. andere weer half antilaans half marokaans. gewelidig. ja die vooroordelen heb ik ook zo veel gehoord. pas maar op straks is jouw vriend hele dag met zn marokkaanse vriendjes weg en zit jij met hoofddoek blabla. ook ik geef meestal wel reactie, soms kies ik ervoor niks te zeggen. maar ooh zo iri. groot gelijk dat je er wat van zegt, vooral ook dat ze t zeggen waar je dochter bij is., bah!
Het is een enorme domper dat je gelijk zo'n reactie krijgt... Maar nu heb je je zo op laten naaien dat je zelf mee gaat doen door ook zo'n kortzichtige opmerking te maken! Sta er kilometers boven meis! Hopelijk gaat het lukken met het huis! Succes!
ik vind het knap dat je er tegenin bent gegaan! Al die vooroordelen steeds, vreselijk! @iemand met een kindje van een antilliaan.. Ik vond de opmerking van je oma best wel schokkend om eerlijk te zijn!