nja het is wel zo dat in veel culturen ze een stuk soepeler omgaan met bedtijd haha. Daar ben ik dus totaal niet van gedient. Maar dat is verder niet belastend voor jullie of jullie kinderen. Lekker boeiend hoe laat de kids van de buren slapen die van mij liggen om 7 uur in bed al staat de hele straat te hossen buiten
Dat is echt heel triest ja.. Die mensen zouden ook haast een gedwongen integratiecursus ´voor Nederlanders´ moeten volgen.
haha idd. mikos, ik ben zelf ook heel erg van rust en regelmaat. Hier wonen achter ons ook kinderen waarvan de ouders het niet zo nauw nemen, de kleuters lopen op doordeweekse dagen ook tot 10 uur s avonds buiten. Maar 100% nl hoor En idd het zal mij jeuken hoelaat de buurkinderen naar bed gaan, ze heeft er nu ook nog nooit last van gehad, dus waarom straks wel??
Haha grappig! Ik heb ook in de schilderswijk gewoont 5 jaar lang En idd ik woon aan de betere kant maar wel multiculti hoor! En totaal geen problemen mee Maar ik wil wel graag naar het westland maar dit heeft niet te maken met de multiculti buurt. Ik kom zelf uit een gehucht en mis het gewoon erg
Laatst zag ik een blanke nederlandse man dit zeggen in een prgramma: Stel, een jongen uit Enkhuizen gaat na zn middlebare school studeren, en dat gaat ie doen in 1 van de randsteden. Hij pakt de trein, weet de weg naar school, studeert..en pakt de trein terug naar Enkhuizen 4 jaar gaat dit zo door, na zn studie, terug Enkhuizen gaat hij aan het werk, trouwt en krijgt kinderen. Deze man weet ook niet wat er in de grote steden gebeurd of hoe het er aan toe gaat. Deze man is in feite ook niet geintregeert, dus wara is de grens.. Dit zette me wel aan het denken, en mss TS zijn de mensen die dat zo simpel zeiden, ook niks gewend. ...en zien ze alleen die criminelen in het nieuws en bij opsporing gezocht... Natuurlijk geen excuus, maar ergens dnek ik soms..pffff onwetendheiddddd
ja en zeker als JULLIE zo enthousiast zijn...lekekr beledigend...alsof jullie je kids in gevaar brengen...
Eigenlijk denk ik dat opgroeien in een stad en/of multiculti-wijk helemaal niet slecht is voor kinderen. Daardoor krijgen ze een brede horizon, en de ouders ook Wij wonen in het centrum van een stad en genieten daar volop van. Onze dochter zal hier ook haar eerste stapjes zetten. En ja, even verderop wordt gedeald, tja dat heb je in een stad. Vervelend, maar in buitenwijken gebeurt dat ook. mensen die zo reageren, weten vaak echt niet beter. Die denken nog dat elke afrikaan zwarte piet heet! Mijn opa maakt ook dit soort opmerkingen. Hun wijk was vroeger 'keurig wit' en is in de loop der tijd steeds gemengder geworden. nou, de hele straat is verloederd! (grote onzin, ook de nieuwe buren zijn heel lief en hebben gewoon 2 kleine kindjes die in de tuin spelen) Bij mijn opa is het echt niet meer recht te breien, maar het is heel duidelijk de angst voor het onbekende. Gelukkig maakt hij alleen opmerkingen in kleine kring en niet als er bijvoorbeeld vrienden van ons bij zijn
Haha volgens mij hebben wij in dezelfde wijk gewoond (zie dat je uit Zaandam komt) De flats zijn vanaf de snelweg te zien, klopt dat? (ik zal de naam van de wijk niet noemen). Ik heb dus ook in die wijk gewoond, in een eengezinswoning. En nu woon ik in een andere stad naast Zaandam, in een superwitte buurt. Ik vermoed dat de meerderheid van mijn buren op de PVV stemt. Ze zijn allemaal heel aardig tegen ons, maar meer contact zit er niet in. Er blijft een afstand tussen ons en hun (ik heb dus een donkere man), maar ze vinden ons wel heel 'interessant'. Ik denk dat ze er ook best van staan te kijken dat wij heus ook heel gewoon blijken te zijn, en net zo leven als zij Ze hadden misschien verwacht dat ik het eten in een kookpot in de tuin zou klaarmaken of zo Ik moet zeggen, ik voelde mij veel meer op mijn gemak in mijn vorige wijkje en voelde mij daar veel minder bekeken... ik mis het nog steeds. Geef mij maar een multi-culti wijk, maar dan wel één waar de verhouding 50-50 is. Ik zou niet de enige witte persoon in een straat willen zijn. Denk dat je met een goede verhouding allochtoon-autochtoon ook de minste kans op ellende hebt.
@Umm: Ik heb er niet gewoond maar die wijk staat aangemerkt als veiligheidsrisico-gebied waar ook preventief gefouilleerd wordt ivm zeer hoge criminaliteit. Dat zegt toch genoeg? Als dorps meisje van 22 (toentertijd) ga je daar toch niet alleen wonen?
ik kan mij ook best voorstellen dat je het niet zag zitten om daar alleen te wonen. Zo vind ik het ook helemaal niet erg als iemand dat vertelt. Deze mensen komen zelfs nooit in de stad waar wij gaan wonen, dit hebben ze puur van verhalen.