Ik wil alvast beginnen met kijken waar, wat en hoe duur.. Zwangerschapsyoga Volgens mij het is altijd 9-10 lessen en je kan met je partner komen. Soort yoga of zo. Lijkt mij handig om mijn bevalling zo soepel mogelijk te verlopen, ook daarna zo minder mogelijk last krijgen. Zwanger in beweging 1 keer per week buiten 1,5 uur lessen - sportieve inspanningen, hardlopen, oefeningen en nog wat. Volgens mij duurt het 3 maanden en kost c. 10 euro per les... Verder ben ik zelf wel vrij sportief ik tennis en wil intensief tennissen tot 20 maanden doen en daarna met beleid tot 8 maanden of zo. Geen idee of het lukt maar moet wel denk ik lukken... even kijken hoe groot die buik wordt Is het wel raadzaam zo'n yoga lessen nemen- leer je daar nog eens wat of is gewoon puur ontspanning? Helpt het ook bij de bevalling of is het allemaal onzin? Ik weet het zelf niet want nooit fan van yoga geweest... Is het beter zo'n yogalessen volgens in ZK of gewoon bij yoga centrum - als ik het ga doen wil ik wel meer tbv bevalling doen en niet zo zeer ter leuk vinden of ontspanning denk ik? Ik woon zelf in Den Haag dus misschien leuke tips in omgeving ?
hey, ik kom niet bij jou uit de buurt maar heb wel verschillende cursussen gedaan. Heb eerst gekeken op de site van de zorgverzekering, met welke instante ze connecties hebben, zodat de cursus (deels) vergoed kon worden. Toen bleek dat ik recht had om 3 cursussen te volgen en compleet vergoed te krijgen (ligt aan hoe je verzekerd bent). Ik moest dan wel cursussen volgen via een bepaalde instantie. Toen ben ik daar gaan kijken, ze boden 7/8 cursussen aan en ik heb uiteindelijk zwangerschapsyoga gedaan (10x 1 uur), borstvoedingscursus gedaan(2x 2.5uur) en een informatieavond gevolgd over de bevalling (1x 2uur). Dit alles werd dus volledig vergoed! Ik was sceptisch over de yoga maar heb het uiteindelijk als erg prettig ervaren, ff een momentje in de week voor jezelf en je kindje. Wij hebben 4 ademhalingstechnieken geleerd om de 4 fases van de bevalling door te komen(buikademhaling, flankademhaling, puffen en ademen tijdens het persen), veel ontspanningsoefeningen gedaan, oefeningen en tips om rugklachten/bekkenklachten/rusteloze benen etc. te verminderen. De borstvoedingscursus was heel praktisch, vooral over wanneer je het goed doet en wanneer je aan de bel moet trekken. Wat moet je doen als het niet lukt of als je pijn krijgt en meer van dat soort info. Wij kregen veel praktijkvoorbeelden met filmpjes, foto's, spulletjes etc. De informatieavond was veel algemene informatie over hoe een bevalling loopt en wat er allemaal staat te gebeuren, maar ook praktisch tips, wanneer moet je bellen, wanneer weet je nu of HET begint, verschillen tussen thuis en ziekenhuisbevalling etc.
Hoi, Ik begin vanavond met Zwanger&Fit, zwangerschapsfitness. Als ik er morgen aan denk, zal ik even laten weten hoe ik 't vond. Hier nog een fanatieke sporter namelijk, voor de zwangerschap zo'n 5 a 6 uur per week in de sportsschool. Yoga bij ons op de sportschool vond ik altijd erg fijn. Voor zwangerschapsyoga moest ik hier wel naar zo'n yogacentrum oid en dat leek me veel te zweverig. Dus daar heb ik niet voor gekozen.
Ik doe zelf aan zwangerschapsyoga. Wat ik er prettig aan vind is dat je wordt voorbereid op de bevalling. Gezien de pijn die je gaat krijgen leer je hier goed te ontspannen om zo beter met de pijn om te gaan en de ontsluiting te bevorderen. Het is dus totaal niet actief of om conditie mee op te bouwen of op peil te houden. De partner les is bij ons 1x. Hier wordt hem verteld hoe hij het beste kan acteren wanneer jij weeën hebt. Dus bepaalde houdingen waarin hij jou het best kan ondersteunen, wanneer hij de vk moet bellen en hoe hij de weeën kan verminderen doormiddel van massage. Voor een eerste kindje vonden wij dit wel handig maar lijkt mij niet noodzakelijk. wil je het echt puur voor de bewging en conditie doen heb je hier dus vrij weinig aan! Hoop dat je er iets mee kan.
Hoi, ik kom zelf ook uit de omgeving van den haag, maar mijn cursus moet nog gaan beginnen, dus kan geen ervaringen met je delen helaas. Als ik jou was zou ik zeker even bij het cursusaanbod van Florence op de site kijken, de cursus die wij gaan doen daar is namelijk maar 40 euro, terwijl dezelfde cursus bij Careyn 140 euro kost en t is maar 1 lesdag minder.... Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!
doe ook yoga, word ook vergoed door zorgverzekering.. Ik dacht in eerste instantie dat het niets zou zinj... maar het bevalt me best!
Wow wist niet dat het vergoed word! Ik kan verEkering veranderen want bevalling is pas 8 april dus kom ik dan goed uit denk ik! Ik zelf heb nu zilveren kruis basis zonder * Miep84- welke verzekering heb je Bedankje meiden voor ervaring delen! Waneer moet je beginnen met die yoga bijvoorbeeld op welke week?? De borstvoeding lijkt mij ook handig ik zal aleen maar kramzorg hebben dan die een en andere kan uitleggen maar verder niemand geen moeder of zo die he dingen kan leren helaas
ik zit bij de CZ en heb het gezinnenpakket, kost wel iets meer in de maand, maar zitten veel extra's bij: poliklinisch bevallen wordt ook vergoed, extra kraamhulp als je dat nodig hebt wordt vergoed, lactatiedeskundige (thuis hulp wanneer borstvoeding niet lukt) wordt ook vergoed, geen extra kosten voor bedklossen en andere aanpassingen. Ik heb me met 16wk aangemeld voor yoga, ben begonnen met 22 weken, met andere meiden die allemaal ongeveer even ver waren. Ik werd gewoon ingedeeld en kreeg te horen wanneer de cursus startte. Cursus borstvoeding is wel prettig, je hoort ook welke verhalen en tips fabeltjes zijn en wat nou wel echt werkt of goed is. Dit heb ik er vooral van opgestoken: *hoe je een borstonsteking vroeg kunt ontdekken en wat je er dan aan kunt doen om een echte ontsteking te voorkomen. *Hoe je op verschillende manieren kunt aanleggen, hoe aan je kindje kunt zien (gezichtje en lijfje) dat hij honger heeft of gaat krijgen, zodat je kunt aanleggen voordat de baby huilt. *Dat borstvoeding geen pijn hoort te doen, is dat wel zo, dan is er waarschijnlijk iets niet goed met het aanleggen. *dat vrijwel iedereen voldoende melk produceert maar dat kindjes soms te weinig binnen krijgen door ook bijvoorbeeld verkeerd aan te leggen. * welke kolven er zijn, hoe je moet kolven, wat de verschillen zijn, hoe kies je een kolf die bij jou en je leefstijl past. *etc. etc.
Ik doe ook een cursus zwangerschapsyoga. Ik was heel sceptisch en een beetje bang dat het een beetje zweverig zou zijn. Toch gegaan en nu blij dat ik voor deze cursus gekozen heb. Ik ga er elke week met plezier naar toe en ik vind het echt een momentje voor mezelf en voor mijn kindje. Voor mijn conditie doet het niet zo veel. Zoals al eerder omschreven leer je verschillende ademhalings- en ontspanningsoefeningen. Ook leer je hoe je om kan gaan met allerlei kwaaltjes zoals rugpijn en bekkenpijn. Er is een partnerles. Die heb ik nog niet gehad, maar dat is vast ook interessant. Mijn cursus behandeld ook de verschillende fases van de bevalling, wat er gebeurd met je lijf en hoe je er mee om kan gaan. Ik ervaar het als zeer prettig. Ik heb ook het CZ gezinnenpakket (werd me aangeboden om deze afsluiten toen ik melde dat ik zwanger was en het kraampakket aan wilde vragen, betaal nu vanaf augustus en krijg nu, zoals Miep al zegt, van alles vergoed) De zwangerschapscursus wordt ook vergoed.