Hallo dames, Vandaag 6 weken zwanger en ook hier is de misselijkheidstrein aangekomen. Mijn favoriete koffie wil ik niet meer en ik moet mijzelf echt aanmoedigen om te eten.. Aan de ene kant heb ik honger.. Aan de andere kant denk ik..laat maar. Ook de hele tijd een zeurderige onderbuik Gaat lekker hier.
Same here Ik moet mezelf dwingen om te eten en ik voel me daarna altijd wel iets beter maar ik heb echt nul honger. Gek gedoe. Sterkte! Het is gewoon uitzitten
Mijn ervaring is tot nu toe: steeds kleine beetjes eten om de 2 uur mits nodig om het uur, frisse dingen zoals fruit helpt tegen dat flauwe gevoel en witbrood, koolzuurhoudende dranken en beschuitjes zijn goede ''maagzuurremmers'' voor de rest is het toch doorbijten hoop dat het snel beter word voor jullie dames, ik ben nu 14 weken en wordt nog steeds misselijk als ik niet eet, maar het is wel stukken minder dus er is licht aan het einde van de tunnel
Je omschrijft precies hoe ik me de meeste tijd voel..........BLEGHHHHH. Maar ja we krijgen er iets moois voor terug.........
Het gaat voorbij! En als het voorbij is, heb je ineens trek in heel andere dingen die je normaal eet! Voor nu; kleine beetjes eten verdeeld over de dag. En inderdaad wat iemand anders hier al zei; frisse dingen (fruit, groenten, etc.) dat helpt echt. En af en toe een cracker tussendoor als de misselijkheid te erg word, kan ook helpen!
Ja het is moeilijk! Je MOET eten om je niet hondsberoerd te voelen maar er is totaal geen eetlust. Het is inderdaad even zoeken wat je wel nog een beetje smaakt. Fruit doet het hier inderdaad ook goed. Niet te zwaar en gewoon waar je op welk moment dan ook WEL zin in hebt. Mijn eetlust is ook ver te zoeken maar er zijn dagen bij dan krijg ik bijvoorbeeld ineens zin in een loempia (ik verzin het niet) of vette hap. En dan geef ik daar gewoon aan toe. Niet heel gezond maar ik ben al lang blij als er weer zo'n momentje is dat iets er net iets beter in gaat. Sterkte en het gaat over (en je went er enigzins aan). We doen het voor een goed doel.
Hier wordt het nu ook minder, maar ben nog wel dagelijks misselijk. Gisteren en vandaag weer een wat ergere dag. ik kon en kan bijvoorbeeld juist geen fruit eten, het ruiken en snijden vind ik ook verschrikkelijk (moet wel voor m'n werk), maar als ik t zelf eet moet ik overgeven. Veel dingen vallen te zwaar op m'n maag, het is iedere dag weer zoeken wat voor die dag werkt..
Nou precies zoals jij zegt "blegh". Ik voel me ook zo! Ben nog net geen 5 weken zwanger van ons tweede kindje, maar ben moe, heb weinig energie, geen eetlust waardoor ik weeïg op mn maag word, slecht inslapen en vandaag mn darmen wat van slag. Oehhh wat een zeikerd ben ik ook. Ben allang blij dat ik zwanger mag zijn, maar dit had ik met mn zoontje niet dus het is ff wennen denk ik... Uiteraard wel van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en hopelijk worden de klachten snel minder
Herkenbaar. Ook ontdekt dat ik van jus o range juist kots misselijk word. Tanden poetsen is soms ook een ramp.
Ik herken het nu ook. Sinds vandaag goed misselijk en ik heb zo'n honger, maar nergens zin in. Als ik al eet dan zit ik na 2 happen vol. Behalve van olijven. Ik denk echt dat ik bakken olijven kan eten nu.
ik eet ook de hele dag door kleine beetjes en ik drink heel veel. Ik merk dat drinken ook helpt tegen dat bleh gevoel. En inderdaad ben ik nu dol op frisse dingen.