ik ben vandaag 5 weken en 6 dagen en had net bruin bloedverlies bij het afvegen is dit iets ernstigs? graag jullie ervaringen
Nee in week 2 is je eisprong, innesteling is pas later, Google er maar eens op. Bloed kan allerlei dingen betekenen en allerlei oorzaken hebben. Bruin bloed is oud bloed, kan door bloed van de innesteling, achtergebleven bloed van een gesprongen adertje, van alles. Ik had deze zwangerschap ook bruin bloedverlies, 3 dagen, maar goede zwangerschap tot nu toe (16 weken). Ken ook de andere kant... Vaak als je krampen hebt, veel bloed verliest of stolsels dan is het een slecht teken. Mijn vk gaf aan dat ik sowieso ff moest bellen bij bloedverlies, in welke vorm dan ook
Ik bedoel ook niet dat je nu moet bellen, ik zei alleen wat mijn vk zei. Ze kunnen er niks mee, maar dan weten ze het wel, mocht het mis gaan etc. Ze kunnen nu toch niks voor je doen.
Of het ernstig is kunnen wij van een afstand niet zeggen. Bloedverlies kan veel zeggen, het kan onschuldig zijn maar ook weer niet... Ik had zelfs helder rood bloedverlies tijdens m'n laatste zwangerschap, met 18 weken, toch was er niks aan de hand. Het is je al vaker aangeraden om een echo te laten doen zodat je weet of deze zwangerschap goed verloopt of niet.
Hey dat is even schrikken he.. Ik zou mogen bellen naar een gyn of gewoon meteen naar de spoed gaan en zeggen dat je 6wk zwanger bent en bruin bloed verliest mn gyn zei dat als je zwanger bent en je bloed verliest,, je gewoon met de verloskundige belt (ja in België bellen we ook naar een verloskundige) want zwanger zijn en bloedverlies hebben hoort niet echt bij elkaar ookal kan het onschuldig zijn.. aldus mijn gyneacologe
Meteen naar de spoed gaan in hier in Nederland geen optie hoor.., En met bruinverlies ben je geen spoedgeval.. Meid bruinverlies is meestal onschuldig. Maar het kan ook ern teken zijn van een beginnende mk. Is het vandaag gestopt 👍. Anders kun je de vk bellen of ze een inwendige echo kunnen maken. Maar sta er niet van te kijken als je moet afwachten.
Naar de spoed gaan voor bruin bloed?? Ik heb daar niet eens mijn vk voor gebeld. Beide zwangerschappen bruin bloed verloren zonder krampen. Reden waarom ik niet belde is omdat je toch geen invloed erop hebt en zo vroeg brengt een echo vaak onzekerheid. Het is gelukkig wel goed gegaan. Je kunt de vk bellen to, maar spoed is overdreven vind ik persoonlijk. Hopelijk is het inmiddels weer over!
Ben ik met je eens, ik vind spoed ook overdreven. In het geval van TS lijkt het me echter wél verstandig inderdaad om een vk te bellen, vooral omdat ze in haar andere topic aangaf er nog geen te hebben. Ook gezien haar situatie lijkt me dit toch wel handig.. En geven zij aan dat ze nog niet langs kan komen voor een echo, kan ze in ieder geval een afspraak maken voor over een week of 2. Succes TS!
Ik heb al een afspraak staan bij de VK dames.. Ik heb nog steeds bruin verlies, ik kreeg het gisternacht en vanochtend had ik het nog. Hoop niks ernstigs
Bij mij was het beide keren een slecht teken en was bruinverlies de voorbode van mijn miskramen. Echter, hier op het forum zitten enorm veel dames die het ook hadden waarbij het wel goed afliep en niets betekende. Wanneer mag je bij de vk langskomen? Hopeijk kan zij je zorgen een klein beetje wegnemen.
Ik ging er vanuit dat ze van België is en hier kan je zover ik weet wel gewoon naar het spoed. Was zelf ook geweest met roze/bruin bloedverlies. Alleen als ze zien dat je niet "leidt" ga je wat langer moeten wachten.