Bleh, kerstavond

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 24 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk niks met die feestdagen. Vooral voor de kinderen wil ik kerst avond dan wel uitpakken. Lekker eten, cadeaus, samen genieten..

Man had vandaag vrij genomen dus idee was dat we met zn viertjes wat leuks zouden doen, samen lekker eten maken en gezellig nog wat hapjes en drankje op de bank zodra de kinderen sliepen.

Al met al heeft hij gewoon (telefonisch en op zijn laptop gewerkt), stond ik met de kinderen te koken, tussen de gangen door zat hij te appen voor werk en de kinderen moesten maar gauwgauw naar bed ipv nog even samen met nieuwe spullen spelen.

Eenmaal op de bank All jou need aangezet, gevraagd of hij bij me kwam zitten.
    Uiteindelijk is het stokbrood nu oud in de keuken , de kaas en hapjes onaangeraakt in de koelkast, Mijn wijntje nog dicht, heeft mijn man de hele avond aan de andere kant van de bank gelegen, heb ik maar een hele pot thee op en lig ik nu alleen in bed.

Heb gevraagd of hij bij me kwam liggen op de bank (kan niet samen aan de kant waar hij lag), hij zat vol van het eten (maar hoor nu zak chips ritselen) en hij vroeg of ie mee moest naar bed of nog even zou gaan zappen.. nouja morgen de hele dag op pad voor hem, kinderen vast vroeg wakker, dus ik wilde gaan slapen. En nu zit hij dus op de bank , te zappen.

Gelukkig waren mijn kinderen wel blij en dankbaar vanavond..

2. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Jammer zeg. Vindt hij kerst niet leuk?

Hier hebben we om de beurt buikgriep. Middelste is aan de beurt. Die heeft vanavond het voor elkaar gekregen om te laat de emmer te pakken, daarbij een glas om te stoten en vervolgens de kamer vol te spugen. Nou, begin dan maar met opruimen. Overal lag glas en spuug...

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb er zelf ook weinig mee. Vanavond wat kleine kadootjes gedaan, dochter had flink haar best gedaan, iets lekkers bij de koffie genomen. Mijn man is met zijn moeder naar de kerk geweest, ik kom nooit in de kerk en ik heb vanavond een lekker stuk met de hond gelopen. Beetje tv gekeken en op Zp gezeten, morgen met schoonfamilie uiteten en tweede kerstdag thuis en daarna weer even normaal.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Oh gets. Dat klinkt niet gezellig!

Mijn kerstavond is ook niet gezellig. Ik werk al sinds vanmiddag 15.00 uur en moet nog door tot morgenochtend 08.00 uur. Bedenk dus dat het altijd erger kan :|;)

Zulema vindt dit leuk.
  5. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Haha nouja je weet wel waar je aan toe bent als je moet werken.. Ik had me verheugd op een fijne avond, maar was het dus totaal niet. Weet niet waarom ik me zo heb uitgesloofd..

In ieder geval: werkse! En fijne kerst.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dat is waar ;)
    Jij had je verheugd op een ander avondje.. Ik wist al maanden dat ik vandaag (en tweede kerstdag) moet werken. Hopelijk heb je morgen een fijnere dag en komt het toch nog goed met het kerstgevoel.
    Voor mijzelf hoop ik dat ik straks een paar uurtjes slaap kan pakken zodat ik eerste kerstdag niet overdag slaap hoef in te halen haha

7. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.089
    113
    Vrouw
    Oh wat vervelend zeg.. :( wist je dat hij moest werken of was dit voor hem onverwachts? Jammer dat je avond zo verloopt, hoop morgen op een wat gezelligere dag samen. En is dit altijd zo of was het vorig jaar gezelliger?

Slaap lekker in ieder geval en goed voor jezelf zorgen!!

8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Wat ongezellig zeg. Ik zou het er morgen wel even over gaan hebben.

9. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wat jammer zeg, en teleurstellend van je man.. wist hij wel dat jij dit van hem verwachtte? Hopelijk hebben jullie vandaag een gezellige dag met elkaar!

MaMa vindt dit leuk.
  10. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Heb je er niks van gezegd dan?:eek: Ik zou al lang ruzie gemaakt hebben ;)

dreumesje, Marti, Loeki82 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    Had hij beter geen vrij kunnen nemen...

Nou hier 2 lange dagen gewerkt waarvan ik 1 nacht maar 3u had geslapen wat ik dus gister goed voelde... En dan beide kindjes tot 0000u zeker wakker dus ook niks gezien op tv. Nu heeft zoon 2 alweer zn 2e fles hoop zo nog heerlijk om te draaien.

Meevaller is dat ik vanmidd/avond moest werken maar ik vrij heb gekregen omdat er zoveel clienten hebben afgezegd dus ga heerlijk relaxen met mn gezinnetje.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.866
    113
    Ik vind dit een lastige,ben zelf niet zo van "verplichte" gezellige avondjes. Spontaan is leuk en anders maar niet zeg maar. Je bent boos op je man, maar heb je wel gezegd dat je het anders had gewild?

Neuzeke, MaMa, Lynne182 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik kan uit het verhaal ook niet opmaken of jij op een gegeven moment hebt geroepen: leg nou verdorie die telefoon neer!!

Hij had dat inderdaad best zelf kunnen bedenken maar ja, als dat niet gebeurd moet je je mond open trekken.

WinterBird, Neuzeke, Zulema en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.385
    21.766
    113
    Ik snap dit soort topics nooit zo om eerlijk te zijn.

Zal ook wel door mijn autisme komen maar het is altijd maar de man die er op één of andere manier (al dan niet met wat vage aanwijzingen) achter moet zien te komen dat er iets van 'm wordt verwacht... Tsja als je niets zegt lijkt het me heel logisch dan, ik ben wat dat betreft ook echt een "man" hoor. Vraag me dan af waarom je het niet gewoon zegt, zoiets kan je toch ook niet ruiken.

pluk, Neuzeke, Bloem2310 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik denk ik ook, maar ik zou bij nader inzien het gesprek zijn aangegaan en goed elkaars verwachtingen uitgesproken hebben. Het is zo rot om met zijn gevoel te blijven zitten. Mijn man is ook absoluut geen prater maar ik weiger om dan op een ander moment alles over me heen te krijgen wanneer de bom een keer barst en hij wél alles op tafel gooit. Ik heb op een gegeven moment gezegd: 'Als jij je gevoel blijft opkroppen en nooit praat, dan kies je daar bewust voor en kun je niet later mij van alles kwalijk blijven nemen. Het is je eigen verantwoordelijkheid om wat mee te doen. Andersom blijf ik mijn gevoel wel uiten dus soms zal ik heel bewust het gesprek aangaan met jou en van jou verwachten dat je naar me luistert en probeert je in mij te verplaatsen en bovenal: te allen tijden rustig en respectvol te blijven.' Dat werkt wel want voorheen had ik ook net zulke avonden als jij. Echt klote, trok ik aan het kortste eind voor mijn gevoel. Tel daarbij op dat wij beiden temperamentvol zijn in discussies en ook de neiging hebben om soms denigrerende dingen te zeggen. Mijn man kan daar beter tegen dan ik (om vervolgens de volgende dag te doen alsof er niks aan de hand is). Ja daaahaaaag, dat kan we dus niet meer doen. Want die volgende dag loop ik dan nog rond met mijn hoofd bij gisteren omdat het niet uitgesproken is en omdat ik me zijn denigrerende opmerkingen wél aantrek (andersom minder of hij is goed in het verbergen ervan). We hebben een tijd terug tegen elkaar uitgesproken dat het anders moet, zeker nu met 2 kindjes die het echt wel merken als de sfeer niet fijn is. Praat erover, je zult zien dat je veel meer met elkaar op 1 lijn zult komen en dat dat jullie over een tijdje op veel meer gebieden dichter bij elkaar brengt.
    Is de lucht al wat geklaard?

Hier overigens geleerd niet té veel de feestdagen te plannen. Het loopt zoals het loopt, altijd anders dan je wilt omdat een peuter een woede aanval krijgt, er iemand in slaap valt, je een telefoontje krijgt, of iemand juist niet wil slapen. Enige wat je wel echt kunt plannen is tijd samen wanneer de kinderen er niet zijn! ♡

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hier liep het ook anders dan gepland want ik moest ineens ook nog thuiswerken omdat ik in de middag niet alles af had gekregen dus ik zat ook.met telefoon en laptop op de bank. Soms is het even niet anders, soms moeten dingen echt af. Dit betekent nu wel dat ik de komende 2 dagen niks moet voor mijn werk, misschien was dit voor jouw man ook wel zo? Wij hebben ons avondje gewoon verplaatst naar vanavond, is niet zo'n probleem toch?

(Ik snap je frustratie wel hoor, zou ook even geïrriteerd zijn maar ik hoop dat je man nu het werk klaar heeft en deze 2 kerstdagen er wel helemaal is voor jullie. Maak het vanavond dan maar gezellig met het wijntje en de hapjes!)

17. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    Hier hebben we beiden gelukkig niks met kerst. Wij waren thuis maar ik was moe en ben om 21u gaan slapen.
    Nu ben ik aan het wachten tot zoon naar het toilet gaat want ik moet zijn kerstcadeau nog inpakken. :roflmao:

Beste is gewoon onmiddellijk het gesprek aangaan. Hij had het waarschijnlijk niet door.

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Natuurlijk jammer als je man niet doet wat jij had gepland, maar je had toch prima zelf wijn kunnen opentrekken en stokbrood kunnen eten? Dat snap ik niet zo goed... ‘t Was ook niet alsof hij er niet was, hij zat gewoon aan de andere kant van de bank..

Ysabella, Shay25 en maartje84 vinden dit leuk.
  19. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Dit dus precies. Als je zwijgt en gewoon mee aan doet hebben mannen geen flauw idee wat er nu precies aan de hand is. Zuchten en steunen snappen ze ook al niet. Je had er iets van moeten zeggen dan had het misschien niet zo gelopen.

20. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.423
    2.211
    113
    Wat was zijn plan eigenlijk voor vandaag? Had hij überhaupt wel zin om "all you need is love" te gaan zitten kijken,of wou jij dat graag?
    Waarom bleven de hapjes in de keuken dan?
    Waarom heb je niks gezegd?
    Een heleboel vragen dus sorry:)
    Het lijkt er op dat jullie gisteren niet echt hebben gecommuniceerd en jij een verwachting had waar hij niks van wist.

Hier ook een kerstavond die anders liep. Onze dochter was aan het overgeven (er heerst hier buikgriep) en we hebben het gourmetvlees maar opgebakken in de pan :p
    1 van de kado's was een ninte do switch. Hier geen All you need is love maar tot 's nachts Mario kart tegen elkaar gespeeld :roflmao:
    Dat was dan wel leuk. Hapjes durfden we beide met al dat overgeven niet meer te eten haha.

Deel Deze Pagina