Hoi dames! Moet het even kwijt. Ik heb net mijn mbo 4 onderwijsassistent behaald en zou in september beginnen met hbo lerares frans (thuisstudie met studief.), maar het was toch niet echt wat ik wilde, dus ik heb (net op tijd) afgezegd. Maar ja daar zit je dan, wat nu? Mijn zoontje ging al 3 dgn naar het kdv en ik werk(te) 2 a 3 dgn als inval op een psz/kdv/bso/tso (net hoe het uitkwam). Ik wilde eigenlijk een andere hbo opleiding gaan volgen, maar het is dat je of naar school moet of het een particuliere opleiding betreft en dat was voor mij zowiezo niet haalbaar, niet qua tijd, niet qua oppas en niet qua geld. Ik ben nu 27 en omdat ik dus maar 2 a 3 dagen werk heb ik niet genoeg uren/loon per maand en ben naar de gemeente gestapt om aanvullende bijstand (afk. a.b.) aan te vragen, deze heb ik toegewezen gekregen, maar nu komt het, dat is niet voor niets! Ok, dat je moet solliciteren en een fulltime baan moet zoeken kan ik me nog in vinden, anders korten ze je a.b. in. Maar nu is het tegenwoordig zo dat de helft van wat ik krijg aan a.b. ik dat apart moet zetten en als de a.b. stopt ik deze netjes terug mag betalen! Maar dat is nog niet het enige, omdat wij als alleenstaande mama's recht hebben op heffingskortingen, wordt dit gezien als inkomsten en zodra ik deze ontvang mag ik die ook netjes aan de gemeente betalen! :x oftwel ik word er niet echt beter van (of zie ik het verkeerd?) En omdat ik schoolverlater ben wordt er nog eens 250 euro per maand ingehouden! In totaal ontvang ik 900euro per maand en ik heb vaste lasten van 1200 euro. Dus ja dan word je min of meer gedwongen om fulltime te gaan werken en je kind fulltime op het kdv te plaatsen, dus dat heb ik dan maar gedaan. Ik ga vanaf volgende week fulltime aan de slag en no way dat ik er happy mee ben, ik wil best wel werken, maar 5 dgn, ach ik verkeer me helaas in een positie dat ik geen keus heb en daar leg ik me dan maar bij neer. Ik denk dat ik niet de enige zal zijn, maar mijn hbo opleiding die kan ik voorlopig op mijn buik schrijven. Op mijn 40e kan het ook nog, je bent nooit te oud om te leren toch Wie van jullie werkt er ook fulltime en brengt zijn kindje 5 dgn naar het kdv? En hoe voel jij je er onder? Sorry moest het ff kwijt. Heb er zo gemengde gevoelens over, boos, teleurgesteld, verdrietig... Liefs
hoi pooh ik werk 4 dagen en breng mijn zoontje 4 dagen naar de opvang werk 32 uur en moet vanuit wsnp dan nog sollciteren tot 36 uur. tot nu toe nog niets gevonden, maar moet 4 brieven per maand schrijven is het geen optie om 4x9 uur te werken? dat je dan bijvoorbeeld de woensdag vrij houdt. dan breek je de week voor jullie beiden een beetje... of is het misschien toch te doen met 32 uur werken?? Ik werk zelf 4x 8 maar regelmatig ook 's avonds nog even aan verslagen en moet zeggen dat ik 4 dagen wel te doen vind... maar 5 dagen zou ik wel minder vinden eerlijk gezegd. Liefst zou ik 3 dagen werken, maar dat mag en kan in mijn situatie ook niet hoor
Ik ga 30 uur per week werken in 5 dagen. Ik begin 11.30 uur tot half 6. Ik moet nog met het kdv overleggen of ik mijn zoontje dan om 11 uur kan brengen, zo heb ik de ochtenden met hem en de weekenden. Er is helaas geen andere mogelijkheid. Er zijn (bijna) geen banen van wat ik kan doen met mijn ervaring/opleiding. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik voor mezelf zou beginnen, maar dat zit er nu voorlopig ook niet in. Voor je iets hebt opgebouwd ben je een jaar verder...
hoi pooh, oke, snap je... het zijn geen dagen van 8 uur dus. mijn zoontje gaat 4 dagen van 7.30-17.30 naar de opvang. (uur reistijd dus vandaar) 5x 6 is niet leuk, maar je hebt zoals je zegt iig wel de ochtenden. tja, lastig hoor. Ik zou ook niet zitten te springen om die 5 dagen, maar als je geen keuze hebt... had gehoopt voor je dat je wellicht over de tijden kon onderhandelen
moet je dat terugbetalen die aanvullende bijstand? ik moet straks wel werken maar weet helemaal niet hoe ik dat allemaal moet regelen kinderopvang voor 2 kids!!! en dan ook nog 36 uren werken. als ik rond de 1000 euro wil verdienen hoeveel dagen zou ik dan moeten werken? volgens mij kun je wel een aanvulling krijgen maar nognooit van gehoord dat je dat terug moet betalen?
hoi pooh, ik zal strakjes zelf ook fulltime moeten gaan werken,wil ik rond kunnen komen met de kindjes. ik vind dat wel ideaal om half 12 beginnen,kun je s,morgens nog lekker boodschapjes doen enzo samen gezellig. heb je wel een leuke baan? groetjes
pfff nou heb ik vandaag te horen gekregen dat de plek die ik zou innemen normaal gesproken al vergeven is aan een ander...Ze zou kijken of ze een andere vaste plek voor me kan vinden voor die 30 uur per week. Ikke: blijkbaar gelden er andere regels op het moment dat je 27 jaar bent. Ik moet niet alles terug betalen, maar de helft van wat ik aan aanvullende bijstand ontvang + de heffingskortingen die ik in 2011 zal ontvangen. Dus je kan je voorstellen dat ik hier niet echt blij mee ben. Verder ligt het eraan welk werk je doet, als je rond de 11 euro bruto per uur verdiend moet je toch wel 30 uur per week werken om 1200netto ongeveer te verdienen (als ik goed gerekend heb). Ja nu heb ik ook gehoord dat er op dit moment geen plek is op het kdv voor 5 dagen, nu gaat hij 3 dagen en zal mijn moeder voor zolang het duurt bijspringen (wat zit het toch weer lekker mee!!!:x) Bloemetje: ik heb wel een leuke baan, maar zoals je kunt lezen zit het niet echt mee en weet ik nog niet waar ik aan toe ben.... Liefs
oooh wat vervelend joh! ik kan goed begrijpen dat je je er niet lekker onder voelt! dan mag ik nog van geluk spreken.. als ik dit zo lees allemaal! ik hoop echt dat je duidelijkheid kunt krijgen en dat er misschien toch iets geregeld kan worden! sterkte ermee