Allergie?

Discussie in 'De lounge' gestart door knap, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Hoi.

Vanaf gisteren heeft mijn zoon heel veel jeuk. En uitslag zal foto bij voegen. Heb gisteren avond de hap nog gebeld. Ik zelf denk aan een allergische reactie. Hij heeft z.n jeuk. Al gedoucht en al en heb er zalf op gedaan. Zo ga ik voor mijn zelf naar de ha. Van wegen mijn hoesten( ja wel alweer of te wel nog steeds) en neem hem gelijk mee. Ze zaten eigenlijk vol maar dan laat ik hem wel voor mijn beurt gaan. Of te wel in de plaats.

Maar herkent iemand dit of denken jullie ook misschien een allergie.se reactie maar ja van wat??

2. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ziet er inderdaad uit als netelroos. Aardbeien of watermeloen op? Bloeien er bomen of grassen waar hij in heeft liggen rollen?

Sneu hoor, veel beterschap

Wbt dat hoesten; hier ook al drie weken! Vermoeiend.....

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heeft hij in gras gespeeld ofzo? Ziet precies uit alsof hij met brandnetels in contact is geweest.

Denk ook dat dat een allergische reactie is.

4. knap

knap Niet meer actief

En nog een.

5. Babystuf

Babystuf Actief lid

18 apr 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben benieuwd, geen idee, lijkt inderdaad op een reactie met iets van gras ofzo.

6. knap

knap Niet meer actief

Ook al gevraagd of hij in het gras gelegen heeft of brandnetels tegen gekomen is. Over al zegt hij nee op aardbeien heeft hij niet gegeten.

Maar ik heb besloten hem mee te nemen dan hij maar in mijn plaats haha ;)

7. Lady7

Lady7 Niet meer actief

dit dacht ik ook ook ;)

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    lijkt idd wel op netelroos.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Woow, heftig!

Je zal wel cetirizine krijgen, is ook vrij verkrijgbaar trouwens!

Heeft hij gezwommen?

10. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Het lijkt inderdaad op Netelroos.
    Heel veel succes met de huisarts straks.

11. knap

knap Niet meer actief

Even goolg gebruikt en denk ook netelroos. Ik zeg niet krabben maar hij luistert helemaal niet naar mij haha.

Denk dat het misschien dan met de pollen en zo in de lucht te maken heeft of iets.

Van het lijstje van problemen gebruikt hij altijd zonder problemen.

Dus denk iets met hooikoorts.? woon in een wijk met veel bomen en ook veel grassen. En muggen.

12. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Laat hem niet te veel krabben, kunnen anders best lelijke plekken worden. Mijn man heeft het een paar jaar geleden gehad en die heeft buiten zalf ook een soort van menthol talkpoeder gehad voor de jeuk.

13. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Oh ja ik herken het. Urticaria of galbulten. Ik heb het zelf ook jeukt als muggebulten. Kan door van alles komen. Ik ben nagekeken en bij mij denken ze dat het door hormonen komt. Nu al jaren geen last meer. Heb wel pillen ervoor dat zodra het opkomt de klachten weer doet afnemen. Heet telfast. Wat wel gevaarlijk kan zijn is Angio oedeem. Hier alleen op de lip en ooglid gehad.

14. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Het jeukt vreselijk! Echt hel om niet te krabben! Door een pilletje te verhelpen. Jan eenmalig zijn zo'n aanval.

15. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    het jeukt ook vreselijk, een lauwe douche wil ook wel even verlichten.
    Met 1 pilletje van de dokter is hij met een ruim uurtje weer jeuk vrij...zijn trouwens ook wel in de vrije handel te verkrijgen.

het kan van allerlei dingen komen, zelf heb ik het gehad nav antibiotica, maar kan ook van eten etc komen. Dat hij het nog niet eerder heeft gehad wil niet zeggen dat hij het daar nu niet van heeft. 1 keer is de eerste keer dat het lichaam er op reageerd:)

16. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hoe gaat het nu en wat zei de dokter?

17. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hoe is het nu TS?

18. knap

knap Niet meer actief

Het is idd netelroos pilletjes gehad en we laten zijn bloed onderzoeken. Mocht zelf er ook nog bij. En ook ik bloedprikken van wegen mijn hoesten. Vrijdag gaan we dus lekker samen hi.

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Duidelijk urtecaria oftewel netelroos

Oorzaak is vaak een speld in de hooiberg

Ik heb het al 10 jaar inclusief angio oedeem (angio oedeem is een extreme zwelling van bijv je ogen, lippen, keel, en zelfs darmen)
    Bij mij begon dat 10 jaar geleden ook zoals op de foto in de openingspost :(

Al het hele land doorgeweest naar allergologen en academische ziekenhuizen maar niemand komt achter de oorzaak

Slik dagelijks tavegyl, prednison en xyzal, en heb een epipen en bij een aanval in m'n keel moet ik naar de EHBO voor 2 spoedinjecties wegens stikkingsgevaar. Nu gemiddeld 2-3x per week na de zwangerschap, waarschijnlijk hormoon gerelateerd omdat ik het na de vorige zwangerschap ook had.

@ts: mocht je zoon het blijven houden vraag dan anti histamine tabletten zoals tavegyl of xyzal (xyzal is fijner, werkt niet in op de hersenpan en word je minder duf van) en anders hebben ze bij het kruidvat ook anti histamine tabletten. Verder kan talkpoeder verlichting geven

Had hij het tijdens het hete weer? Er bestaat ook koude en warmte urtecaria, zodra het extreem koud of warm is kun je deze reactie ook krijgen

20. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Is de jeuk inmiddels ook minder geworden?
    Verstandig dat ze het bloed checken, hoop voor jullie beide op goed nieuws.

@ Daantje, tjeez dat klinkt heftig! Sterkte.

Deel Deze Pagina