Hoi meiden ik vroeg me af hier ook meiden zijn met een schommelende bloeddruk? bij de verloskundige was me bloeddruk goed. nu heb ik zelf ook al heel lang een bloeddruk meter. en zelf al doe ik het 2 keer achter elkaar dan verschillen ze erg. mijn onderdruk is alltijd in de 60 of 70 maar mijn bovendruk is meestal in tegen de 135.. ik dacht juist dat je bloeddruk meestal veel lager is als je zwanger bent? soms doe ik het 2 keer achterelkaar meten en dan krijg ik eerst 140/70 en daarna meestal 124/69 ben nog al iemand die me er snel druk over kan maken vroeg me af hoe jullie bloeddruk is tijdens de zwangerschap? hoop dat die van mij niet veel hoger gaat worden... ik eet op dit moment ook niet veel en ben zelfs al 3 kilo afgevallen en voel me toch vaak ligt in me hoofd dan zou je toch denken dat je dan een hele lage bloeddruk moet hebben? Liefs
Probeer jezelf niet helemaal gek te maken! Mijn bloeddruk is altijd wat aan de hoge kant. De vorige keer was die 156/83 de verloskundige heeft er verder niks mee gedaan. Als je je bloeddruk meet zorg dan dat je in rust bent dus niet als je je net hebt ingespannen. Waarom heb je zelf een bloeddruk meter, ben je bekend met een hoge bloeddruk.. Ik snap dat je ongerust bent maar probeer je er niet te druk om te maken ook hier gaat je bloeddruk weer van omhoog!
Ze gaan tijdens je zwangerschap sowieso meer uit van de onderdruk, die mag niet te hoog zijn. Dan heb jij met 60-70 een mooie onderdruk. Ik weet niet precies of je minder eet omdat je niks binnen kan houden, of dat je dat doet omdat je je bloeddruk laag wil houden. Goed eten is nu juist belangrijk, dat je licht bent in je hoofd komt waarschijnlijk juist omdat je niet genoeg eet. Ik zou me niet teveel zorgen maken, en anders kun je altijd nog je verloskundige bellen, die kan je vast ook geruststellen
Ik heb langer dan een half jaar geleden eentje aangeschaft omdat ik het graag zelf wou bijhouden... me bloeddruk is een keer echt te hoog geweest bij de huisarts zat toen ook in een stressituatie en trok me alles persoonlijk aan. mijn bloeddruk was toen 146 onder druk weet ik eigenlijk niet.. Gelukkig is die nou nooit meer boven de 140 gekomen, maar ik ben dan weer iemand die zich er toch druk over maakt, lees vaak verhalen van vrouwen die juist met de zwangerschap een lage bloeddruk hebben dan voel ik mij al weer (te hoog) met een bloeddruk van in de 130. Ik eet amper omdat ik echt niks binnen krijg, niks smaakt me meer en als ik eenmaal heb gekookt en het staat voor me neus dan is het echt mezelf dwingen iets te eten... De verloskundige zei inderdaad dat hun kijken naar de onderdruk en die was gewoon goed... moest het even van me afschrijven hoor.. ben nu ookal 3 kilo afgevallen niet dat ik dat erg vind maar het vliegt eraf na mijn idee. dank jullie wel voor de gerustellende antwoorden
Maar een bloeddruk van in de 130 is inprincipe niks mis mee, ze zeggen vaak de bovendruk 100 plus je leeftijd. Ik ben 27 en zit ook wel eens in de 140 bovendruk, maar is niks ergs
Je bloeddruk schommelt altijd wel wat hoor, doordat je in beweging bent of juist net uit de rust komt, heb je veel of weinig stress gehad etc. Dus daar moet je je niet direct druk over maken. En zoals al gezegd door een van de dames hierboven, je onderdruk is in principe een grotere indicatie van "problemen" als je bovendruk.
Ik heb juist een iets te lage bloeddruk (110/55 laatste keer), maar zolang ik er geen last van heb is dat geen probleem.
Je bloeddruk stijgt juist als je zwanger bent. En daar ben ik heel blij mee want ik zal knock out gaan als ie zakt (normaal is mijn bloeddruk 100/65 ongeveer. Nu ben ik in deze zwangerschap nog niet bij VK geweest en ik meet mijn bloeddruk niet zelf. Onderdruk weet ik niet meer. Bovendruk lag rond de 125.
Nou bij mij dus niet hoor. Toevallig twee weken geleden ivm Lifelines onderzoek een cluster gemaakt van bloeddruk opnames, daar uit kwam een gemiddelde van 127 over 63 meen ik. Terwijl ik tijdens mn zwangerschappen altijd maar amper 110 over 60 haalde.
hij verschilt bij mij gewoon erg dan is het wat ik net zei tegen de 140/79 ook wel is en dan is het weer 121/60 het is zo wisselend bij me. ik heb een keer een te hoge onderdruk gehad van in de 90, maar bij de 2de meting was die weer 70, ik zal het voor me eigen gevoel is aankaarten bij de verlosk ben alleen zo bang dat hij nog meer gaat stijgen in de zwangerschap
Weet je dan nog wanneer je die bovendruk had van 140 en wanneer die van 121? Wat had je toen gedaan of juist niet gedaan?
Meid... Er is echt niks mis met ne bloeddruk hoor! Niet zo druk om maken Ze kijken idd naar de onderdruk en die is gewoon keurig Je bovendrik trouwens ook hoor
Ik heb toen met die bovendruk van 140 wel wat dingetjes in huis gedaan... maar heb ook een keer gemeten echt in een relax stand op de bank en toen was het 133 soiets, ik ga me er veder niet druk over proberen te maken, ik denk dus me bloeddruk altijd wel iets tussen de 125 en140 in zit. maakt het ook uit kwa leeftijd? Bedankt meiden voor de reactie's
De dingen waar jij last van hebt, kunnen ook simpelweg door het weinige eten en afvallen komen... Of door ijzergebrek. Ik heb altijd wel een hele lage bloeddruk als ik zwanger ben, (90/60, 90/55). Maar dat is bepaald niet standaard hoor. Het is voor je baby wel het beste, maar je VK houdt je wel in de gaten en roept wel als het echt niet OK is. Je bloeddruk is trouwens meestal rond de 20 weken het laagste en stijgt daarna weer. Dus wie weet zak je nog wat
Ja ik hoop het wel ze zeggen dat 135 of 140 niet te hoog is maar heb wel is gehoord van mijn ha dat hij wel iets lager kan... daarom maakte ik me er ook zorgen over. straks schiet hij nog meer omhoog.. Misschien ook een reden dat me bloeddruk zo is omdat ik aardig lang heb gerookt volgens mij speelt dat ook wel mee? bloeddruk van 90/60 vind ik erg laag, ik zou het liever rond de 120 of 121 willen. ik zal het wel is aankaarten bij de verloskundige,al weet ik nu dat me bloeddruk dus niet TE hoog is.
Ik zou zeggen, maak je niet al te ongerust. Vaak is de eerste meting het hoogste, dit omdat je enige stress aanmaakt. Wat ze ook vaak doen bij de interne poli, is iemand met een verdenking op hoge bloeddruk een half uur lang systematisch de bloeddruk op te meten. Meestal is het dan ook prima en kun je goed uitsluiten of het om stress gaat of toch een te hoge bloeddruk. En wat de meiden hiervoor al zeggen, het gaat voornamelijk om je onderdruk, wanneer deze meerdere malen boven de 90mmHg wordt gemeten, zal er verder gekeken worden.... Ik hoop dat je toch een beetje kunt ontspannen! Want stress is natuurlijk niet goed voor de kleine en ook niet voor je bloeddruk. En zoals je zelf al zegt, anders gewoon even kortsluiten met de vk.... Hopelijk ga je je snel beter voelen...
Twee keer bloeddruk meten achter elkaar heeft echt geen zin, tuurlijk zakt hij wat, je zit dan weer wat langer! Ik heb er ook een ivm mijn beroep, meet zelf soms ook even omdat ik erg laag zit. In rust soms 55 over 85. ben er dan ook beroerd van, maar is allemaal niet erg. Te hoog is inderdaad niet goed, maar de onderdruk is leidend. En bedenk je, zodra je bv de trap oploopt stijgt hij gelijk flink.Dat hoort ook zo, als hij daarna maar weer weer daalt. Zou hem in de kast stoppen en jezelf er niet meer gek mee maken. Voel je je nu echt een keer rot en denk je dat dat aan je bloedruk ligt, meet hem dan 1 keer als je rustig tien minuten hebt gezeten. Is het te hoog ( vraag even aan je verloskundige wat voor jou te hoog is!) dan bel je even. Succes! Eva
Meid, je maakt jezelf helemaal gek door zo vaak te meten. Ik zou dat ding in de kast leggen en er echt proberen vanaf te blijven. Als je verloskundige tevreden is heb je toch geen enkele reden om je zorgen te maken? Die apparaatjes die verkocht worden om zelf thuis je bloeddruk te meten zijn nooit 100% betrouwbaar. Je krijgt pas een goede meting wanneer het met een echte (geijkte) bloeddrukmeter wordt gedaan, dus door je arts of verloskundige. Dat je bloeddruk iets stijgt tijdens je zwangerschap komt best vaak voor, maar zolang je onderdruk maar niet boven de 90 komt is er niets aan de hand. Zelfs als hij tussen de 90 en 95 zit hoeft er nog niks aan de hand te zijn (daar zat ik de laatste weken van mijn zwangerschap tegenaan, maar alles was verder prima in orde), maar dan wordt je wel iets strenger in de gaten gehouden. Er wordt trouwens ook altijd nog rekening gehouden met wat voor jou een normale bloeddruk is. Er zijn wel gemiddelden, maar je kunt je eigen bloeddruk dus niet zomaar vergelijken met anderen... Hoop dat dit je een beetje gerust stelt!
Ik zou me nergens zorgen over maken. Je hebt een hele nette bloeddruk en zit volgens mij zeker niet te hoog. Normaal zakt de bloeddruk rond de 18e week iets. En een te lage bloeddruk geeft ook klachten, ook al is het in eerste instantie niet gevaarlijk. Ben wel een beetje jaloers, zelfs met mijn bloeddrukverlagende medicatie heb ik niet zo'n mooie bloeddruk .