maagzuurremmers of maagbeschermers slikken is megaslecht voor je (voor langere periode dan, kijk ben je zwanger en heb je het hierdoor vind ik het een ander verhaal) Je kan veel beter laten kijken naar de oorzaak; voeding, gewicht, roken e.d. mijn moeder heeft jarenlang maagbeschermers geslikt en is afgelopen jaar overleden aan slokdarmkanker, haar klepje werkte niet goed (net zoals bij mij) dus maagzuur ging steeds terug haar slokdarm in en beschadigd het en kan zorgen voor erger dus, met deze middelen maskeer je je symptomen als het iets ergers word (is), dus liever in de gaten houden en de oorzaak vinden dan meteen maar gaan maskeren.
Bedankt allemaal! Ik heb maagtabletten van Kruidvat, daar staat bij dat het een voedingssuplement is.. Ik slik er nu maar niet teveel van, heb er wel geregeld één nodig, als ik ze in zou nemen. Ik ga zeker met jullie tips aan de slag! Bedankt!
In combinatie met mijn andere medicijnen moet ik wel maagbeschermers slikken! Suiker hart bloedvaten voor mijn depressie. Ook is het nu verbeterd dat blijf ik wel even slikken. Dus ja soms moet je langer aan de maagbeschermers dan je wilt.
Omdat ik maar 1 zin neer heb gezet bedoel ik natuurlijk niet dat ik zomaar even Omeprazol heb omdat het me wel makkelijk leek. Vooral het laatste stukje "... van de huisarts...!!" spreekt denk ik wel voor zich, dat het in mijn geval wel degelijk bekend is waarom ik last heb van maagzuur en het dus ook niet voor de kat z'n kut heb Ik slik het ook niet elke dag, alleen in de periodes dat het heel erg erg is...!!
dat het van de huisarts komt maakt het niet beter mijn moeder kreeg dat ook van haar huisarts, dezelfde arts die haar 6 maanden liet doorlopen toen ze klaagde dat ze niet meer kon eten en haar een eetprobleem aansprak Het is niet erg om langer te gebruiken als je maar goed weet wat de oorzaak precies is dus niet zomaar slikken, dus bv in combinatie met medicijnen is het logisch maar TS heeft nog geen reden gevonden dus zou ik niet zomaar wat gaan slikken (en ik zou haar dus niet aanraden om maagzuurremmers of beschermers te gaan gebruiken) Daarnaast als je het dan toch slikt voor een bekende aandoening krijg je controles hierop en moet je het juist blijven slikken voor een goede werking, maar dan is er wel een stuk controle van een ziekenhuis (evt een maagonderzoek of iets in die trant)
Geweldig spul!!! 1 pilletje en weg ellendig maagzuur! (en niet die gore rennies e.d.) Is tegenwoordig ook zonder recept bij o.a. het kruidvat verkrijgbaar