Wie laat z'n aangifte door een ander doen? (belastingdienst)

Discussion in 'De lounge' started by Tweekids, Jan 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Elk jaar ik het weer een crime die belastingaangifte.
    Zelf heb ik ze altijd uitbesteed aan schoonmoeder maar afgelopen jaar heb ik inkomsten gehad waar nog belasting over betaald moet worden.
    Dus dit is ook voor schoonmoeders een stapje te ver. Wie heeft dit ook en besteed dit uit aan een belastingadviseur (boekhouder e.d.) Of kan je dit ook makkelijk zelf doen?

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik ben lid van de vakbond en laat het elk jaar door hun doen. in maart hebben ze meestal drie weken dat ze elke avond in een verzorgings tehuis zitten en voor iedereen invullen. gratis. je mag dan zelf beslissen of je wat in de pot wil/kan doen en hoeveel.

3. minon

minon Niet meer actief

Boekhouder. 75 euro per aangifte en tot nu toe ieder jaar nog geld teruggehaald. Die man kan toveren met dingen die je wel en niet kunt opgeven lijkt het wel.

4. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

Jun 17, 2012
    2,078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wij laten het jaarlijks doen door een accountant:D

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij doen het eigenlijk altijd zelf... Maar van 2011 hebben we laten doen, mijn man had toen 4 jaaropgaven was allemaal zo ingewikkeld dat we er niet meer uitkwamen en het voor de zekerheid hebben laten doen.
    Kostte ons 80 euro.

6. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,663
    1,426
    113
    Heb het jaren laten doen door accountant toen jaren door de vakbond en deed het dan zelf ook thuis en kwam altijd op,hetzelfde uit dus sinds 2 jaar doe ikmhet zelf en gaat prima ;).

7. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

toen wij nog in loondienst waren lieten wij het doen door een boekhouder. wij kregen daardoor bijna het dubbelen terug dan als we het zelf deden.

8. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik doe het zelf. Ik heb zelf ook inkomsten waar nog belasting over betaald moet worden. De eerste keer heb ik, geloof ik, twee keer met de belastingtelefoon gebeld en nu vul ik het ieder jaar makkelijk zelf in. Het programma wijst zich eigenlijk vanzelf. Mocht je iets niet weten, dan hebben ze vraagtekens waar je op kunt klikken en mocht daar het antwoord nog niet bij staan, dan verwijzen ze je door naar de site. Is dat nog niet voldoende, dan kun je ze altijd bellen.

9. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Ik laat het altijd door mijn accountant doen.

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Ik doe het zelf voor mij en mijn man (ik doe het ook voor mijn werk dus voor mij geen moeite).

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik doe het zelf maar ik ben dan ook zelf werkzaam bij een accountantskantoor ;)

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hihi woon je in de buurt? haha

13. tikigo

tikigo Bekend lid

Oct 16, 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik doe het voor mezelf en mijn man. Maar ik doe het dagelijks, werk namelijk op een accountantskantoor.

14. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Bevriende boekhouder voor een kratje bier ;) Gaat al jaren goed.

15. Cayth

Cayth Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Wij gaan gewoon naar het belastingkantoor in groningen, gratis vullen ze elk jaar onze aangifte in.. Ideaal!

Toen ik nog alleen was deed ik het zelf via internet, maar dat durf k nu niet meer aan hihi.. Ik probeer het elk jaar nog wel om te kijken of het een beetje klopt.. Dat van mij meestal wel, maar dat van mijn man nooit, dus ben blij dat we het gratis bij het belastingkantoor kunnen laten doen!

16. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Dat is wel alleen als je onder de toeslagengrens zit. Je mag hier bijv. geen Box 3-inkomen hebben etc.

Ik doe zelf alle aangiftes hier aangezien ik werk op een advieskantoor.

17. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,143
    0
    0
    Ik betaal 50 euro voor iemand die er verstand van heeft het te laten doen. En hij heeft zich in het 1ste jaar al dik bewezen, daarvan zou ik hem nog zolang kunnen betalen!

18. Djennaa

Djennaa Actief lid

May 22, 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Ik laat privé en zakelijk door een accountant doen. Mijn man doet het overigens wel zelf. Was het bij mij alleen privé geweest had ik het ook zelf gedaan.

19. Fireangel

Fireangel Bekend lid

May 12, 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Dit jaar voor het eerst laten doen. Dit omdat we een eigen huisje en eigen bedrijfje hebben. Maakt het nu gewoon te ingewikkeld om het zelf te doen.

20. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Ik doe het altijd zelf is tot nu toe altijd goed gegaan.

Share This Page