Elk jaar ik het weer een crime die belastingaangifte. Zelf heb ik ze altijd uitbesteed aan schoonmoeder maar afgelopen jaar heb ik inkomsten gehad waar nog belasting over betaald moet worden. Dus dit is ook voor schoonmoeders een stapje te ver. Wie heeft dit ook en besteed dit uit aan een belastingadviseur (boekhouder e.d.) Of kan je dit ook makkelijk zelf doen?
ik ben lid van de vakbond en laat het elk jaar door hun doen. in maart hebben ze meestal drie weken dat ze elke avond in een verzorgings tehuis zitten en voor iedereen invullen. gratis. je mag dan zelf beslissen of je wat in de pot wil/kan doen en hoeveel.
Boekhouder. 75 euro per aangifte en tot nu toe ieder jaar nog geld teruggehaald. Die man kan toveren met dingen die je wel en niet kunt opgeven lijkt het wel.
Wij doen het eigenlijk altijd zelf... Maar van 2011 hebben we laten doen, mijn man had toen 4 jaaropgaven was allemaal zo ingewikkeld dat we er niet meer uitkwamen en het voor de zekerheid hebben laten doen. Kostte ons 80 euro.
Heb het jaren laten doen door accountant toen jaren door de vakbond en deed het dan zelf ook thuis en kwam altijd op,hetzelfde uit dus sinds 2 jaar doe ikmhet zelf en gaat prima .
toen wij nog in loondienst waren lieten wij het doen door een boekhouder. wij kregen daardoor bijna het dubbelen terug dan als we het zelf deden.
Ik doe het zelf. Ik heb zelf ook inkomsten waar nog belasting over betaald moet worden. De eerste keer heb ik, geloof ik, twee keer met de belastingtelefoon gebeld en nu vul ik het ieder jaar makkelijk zelf in. Het programma wijst zich eigenlijk vanzelf. Mocht je iets niet weten, dan hebben ze vraagtekens waar je op kunt klikken en mocht daar het antwoord nog niet bij staan, dan verwijzen ze je door naar de site. Is dat nog niet voldoende, dan kun je ze altijd bellen.
Ik doe het voor mezelf en mijn man. Maar ik doe het dagelijks, werk namelijk op een accountantskantoor.
Wij gaan gewoon naar het belastingkantoor in groningen, gratis vullen ze elk jaar onze aangifte in.. Ideaal! Toen ik nog alleen was deed ik het zelf via internet, maar dat durf k nu niet meer aan hihi.. Ik probeer het elk jaar nog wel om te kijken of het een beetje klopt.. Dat van mij meestal wel, maar dat van mijn man nooit, dus ben blij dat we het gratis bij het belastingkantoor kunnen laten doen!
Dat is wel alleen als je onder de toeslagengrens zit. Je mag hier bijv. geen Box 3-inkomen hebben etc. Ik doe zelf alle aangiftes hier aangezien ik werk op een advieskantoor.
Ik betaal 50 euro voor iemand die er verstand van heeft het te laten doen. En hij heeft zich in het 1ste jaar al dik bewezen, daarvan zou ik hem nog zolang kunnen betalen!
Ik laat privé en zakelijk door een accountant doen. Mijn man doet het overigens wel zelf. Was het bij mij alleen privé geweest had ik het ook zelf gedaan.
Dit jaar voor het eerst laten doen. Dit omdat we een eigen huisje en eigen bedrijfje hebben. Maakt het nu gewoon te ingewikkeld om het zelf te doen.