Hg, even gegoogled, dat wil je toch niet hebben. Hoe ben je die 9 maanden doorgekomen? Ik heb veel aan tips van dit forum, bedankt voor jullie hulp.
Nou,heb gisteravond mijn eerste en vanmorgen weer een gepakt maar tot nu toe doet het nog niks.. 11u is hier spuugtijd en de afgelopen keren was de misselijkheid na het spugen wel even gezakt maar nu blijft het hangen Voel me zelfs te beroerd om me te douchen.. Is er eigenlijk een moment dat de misselijkheid het ergst is, in een bepaalde week? Of is dat te verschillend per persoon? Pff ik heb het zo gehad met die misselijkheid!! En ik moet nog wel even
Makkelijk gezegd maar geduld. Het kan een paar dagen duren voordat het gaat werken. En regelmatig gebruiken. Werking is gemiddeld 8 uur. Bij mij was het in het begin 6 uur. Als je uitgaat van werking van 8 uur dan zou ik doen: 23.00/voor de nacht,8 uur en dan rond 16.00 uur . Dan heb je redelijk constant dat spul in je bloed. Ik mocht er toen max 4. Dus om de 6 uur. Toen dit goed ging ben ik gaan minderen. Na een paar weken nam ik er alleens ochtends nog 1. Was toen al,een s ochtends misselijk en dat is met werken in de thuiszorg (billen wassen en over je nek gaan) niet zo'n succes.
Thanks, op dit moment mag ik er van de dokter twee, ik neem één voor het slapen en één als ik opsta. Eens kijken of dit wat gaat doen en anders pak ik er drie.. Ik voel me af en toe ook echt een aansteller en slappeling maar vraag me serieus af hoe ik dit nog weken ga volhouden, maar heb sowieso weinig keus
Kinja, Wat niet gaat; gaat niet. Je misselijkheid kan verergeren door stress. Als jij je er goed bij voelt om je werk in te lichten en het rustig aan te doen, doe dit dan ook. Een zwangerschap kun je maar 1x doen.
Thanks Lun, ik heb mijn werk ook al ingelicht maar ren nu thuis tegen de muren op omdat ik er zo gek van word! Iedereen zegt 'het is voor een goed doel' 'het gaat wel weer over' 'probeer eraan toe te geven' en dat weet ik ook wel maar ik word er zo gek van, kl*te misselijkheid!!!!!
Kinja ik kan mij vinden in jouw situatie.. Hier precies hetzelfde. Ben net bij de huisartsenpost geweest, omdat ieder slokje water eruit kwam. Heb nu zetpillen, ben nu even rustig. Hopelijk blijven die helpen. Door dat verstopt zitten zei de dokter dat ik 8 zakjes van dat poeder moest nemen. Dat kwam er ook net zo hard weer uit.. Lekker handig. Zit nu aan yoghurt met roosvicee lacto en lijnzaad. Eindelijk beweging in die buik!
Oh bah, ja verstopping is ook een ramp! Daar weet ik alles van met mijn spastische darm. Maar 8 zakjes?? Das echt veel!! En dat zijn dus ook 8 glazen water, ik vind één glas water al moeilijk leeg te drinken. Veel vezels proberen te eten, geen witbrood de fruit kan ook juist obstiperend werken.. Nu ik zwanger ben heb ik juist diarree ipv verstopping, ook niet echt een feest maar beter dan verstopping!! Bah bah We doen onszelf ook wat aan hè?!? ik geef mijn vent de schuld
Kinja, ja inderdaad ik heb het in 2 glazen gepropt met klonten en al naar binnen gewerkt . En mijn vriend stond mij aan te moedigen, het was wel een grappig tafereel maar het kwam er 10 minuten later net zo hard weer uit. Vriendlief zegt dan rustig blijven als ik moet overgeven, op een gegeven moment was ik het zat en zei ik " je hebt er zelf wat ingestopt, makkelijk praten meneer ". Daar heb ik nu spijt van, die jongen heeft al zoveel te verduren. De zetpillen werken wel, voel mij nog wel beetje flauw maar zal wel even moeten bijkomen. Hoe doen jullie dat met werken/ autorijden? Nemen jullie dan wel het medicijn in en worden jullie niet slaperig?
Autorijden mag in principe niet met emesafene. Het werkt namelijk versuffend. Werken ligt aan hoe je je voelt. Ik kon het niet meer, maar sommige mensen kunnen het nog wel. Hou er wel rekening mee dat het erger kan worden als je gaat werken. Komt dan doordat je meer doet enzo.
Hier ook een hg zwangerschap gehad.. paar tips: -rust!! Stress/zenuwen/teveel doen verergert -op radijsjes knabbelen (hele kleine stukjes) tegen de vieze smaak -eet waar je zin in hebt hoe ongezond t ook is, maakt niks uit -ga op tijd naar een arts om te laten controleren op uitdroging; zag erg op tegen ziekenhuisopname maar tis echt beter, ik werd nog.misselijker vd uitroging namelijk.. -na week 20 stopte ik met spugen..dus ja er is hoop als t niet stopt met 12-14-16-18 weken ;D -probeer niet te genieten/voel je niet schuldig dat je er niet van geniet want het IS niet leuk..het is een hel -milk&fruit bleef er soms in -roosvicee soms -maisbrood met beetje boter en gestampte muisjes Mja volgens mij is het nogal persoonsgebonden wat er wel/niet in blijft. Vind t erg jammer dat ik er niks aan heb gehad..ik kon namelijk niet internetten en zéker niks over HG lezen want dan werd ik meteen naar... Heb wel achteraf wat gehad aan info/ervaringsverhalen,nu ook nog, want vind het erg moeilijk te verwerken..
Ik zit op dit moment ook thuis, even niet werken. Ik merk al als ik opsta om wat te gaan doen dat mijn maag omdraait.. De VK zei dat als ik niet duizelig werd, ik best kon autorijden met de medicijnen maar ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden. Ik heb net drie kommetjes groentensoep gegeten maar heb nu het gevoel dat dat niet zo slim was, alles staat mega op spanning :-S Was ook heel zout, oeps! Sterkte allemaal!
Niet werken? Ik ben pas 6 weken.. Dat gaat mijn baas niet leuk vinden..Ik heb nog een week vakantie, maar ben al een week aan het spugen, hopelijk wen ik wat aan die medicijnen dat ik alsnog kan werken. Hoe ver zijn jullie? Jeetje HG tot 20 weken, dat lijkt mij inderdaad hel! Was je daarna helemaal niet meer misselijk of nam het iets af? Wat mij helpt tegen de misselijkheid; - aardbeien met suiker - activia danoontje - wit brood met licht beleg, als ik mazzel heb blijft het binnen. Het avondeten gaat dan goed, dan heb ik opeens trek en eet ik een klein bordje. Voor het slapen gaat het dan mis en gooi ik het er meestal uit.. Heb nu klein bordje macaroni binnen gehouden.
Ik ben pas 7 weken! Maar kan echt niet werken met deze misselijkheid, werk ook nog in de kinderopvang dus is geen rustig beroep. Je kunt je gewoon ziekmelden tgv zwangerschap, dat wordt door UWV vergoedt dus kost je baas niks zo is dat hier tenminste geregeld! Bij jou gaat het savonds dus ook nog mis? Ik heb echt pieken, ik voel dan het brokgevoel in mijn keel erger worden en zodra ik opsta of begin te lopen begin ik te kokhalzen en ga ik richting wc. Zo heb ik dat sochtends maar ook midden op de dag of savonds, pff!! Had gehoopt dat het bij 'ochtendmisselijkheid' bleef.
Nee ben de hele zwangerschap ziek geweest maar niet bij nadenken jullie hoor Bij de meeste gaat het gewoon tegen de 12 weken over!! Dacht even dat ik in het HG topic postte sorry Ik ging trouwens vaak om 20.00 slapen want dan bleef mn avondeten binnen, zodra ik sliep hoefde ik namelijk niet meer te spugen tot de volgende ochtend haha. Ow enne..bazen hebben pech..als de medicatie niet aan slaat ben je simpelweg ziek..dat dat door een zwangerschap komt is alleen maar mooi meegenomen voor je baas want dan krijgt hij geld van t uwv. En jij bent er dan weer gewoon na een paar weken of een week ofzo tis niet meteen voor de hele zwangerschap ofzo..dat begin is gewoon ff heftig..
Zelf rij ik nog met 1 emesafene per dag. Gaat prima, net als werken. Ik merk wel, dat als ik om de week probeer te minderen, ik mij een stuk beter voel qua energie. Het doet werkelijk iets met je.
Voor de meiden die veel spugen; vraag je huisarts iedere week om je urine te testen op ketonen! Dit kan aangeven of je aan het uitdrogen bent. Wat ook goed is om te drinken is nutridrink. Te krijgen bij de apotheek. Is een soort astronauten voer. @Lief; Ik heb ook moeite gehad met het verwerken van HG. De eerste keer griep daarna, soms een beetje misselijk zijn. Gelijk in paniek dat ik zwanger zou zijn. Ook bij het doen van mijn positieve zwangerschapstest heeft dat bij de 'blijheid' een rol gehad. Ik was namelijk blij maar ook angstig.
Bedankt voor de tips! Vandaag inderdaad getest op ketonen, gelukkig krijg ik savonds "genoeg" binnen. Ben nu in 1 week 2 kilo kwijt en kan niet naar het toilet. Probeer echt genoeg binnen te krijgen.. Kinja, dat stelt mij gerust van de regeling met het UWV. Vanavond eindelijk m'n eten nog binnen, heb voor de nacht 1 pil genomen en sochtends en zetpil, hopelijk lukt dat. Dat kokhalsen heb ik ook voor het mis gaat, verschrikkelijk he .. Lun, dat nutridrink is dat lekker/ makkelijk weg te drinken? Lief, dat hoop ik. Bizar dat jij dat zo lang hebt vol moeten/ kunnen houden.. Een dag is al zwaar, laat staan de hele zwangerschap..
Toen ik werd opgenomen met HG mocht ik in het ziekenhuis geen tv kijken en waren de gordijnen dicht. Dit hielp op de heftige dagen zeer zeker! Kijk op tijd naar mensen in je omgeving die tot steun kunnen zijn. Zo had mijn overbuurvrouw (oudere dame die er altijd was) een sleutel. Ze kon in geval van nood komen. Mijn vriend heeft een aantal dagen zorgverlof kunnen opnemen in overleg met de huisarts na mijn ziekenhuisopname. Natuurlijk hoeft het bij jullie niet zo ver te komen, maar denk soms een klein stapje vooruit om nog meer spanning te voorkomen. Een oplossing die voor de hand ligt, kan rust geven. Wij hebben er ook voor gekozen om het toen aan onze beste vrienden te vertellen. Ze begrepen daardoor beter dat we niet veel af konden spreken en ze hebben bijvoorbeeld weekboodschappen meengenomen om mijn vriend te ontlasten.