Blehhh ZOOOO Misselijk!!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Kinja, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pip84

Pip84 Actief lid

18 mrt 2013
    448
    2
    18
    NULL
    NULL
    Oh nee Kinja.. :( . Helpen bij jou die emefasene zetpillen niet? Die zorgen er bij mij nu voor dat ik 1 dag en avond alles heb binnen gehouden. Ik ben nog steeds misselijk door mij volle buik. Alle soorten laxeermiddelen gehad en die werkten niet. Moet morgen een klysma ala Patty Brard.. Durf niet eens naar de wc waar mijn vriend bijstaat, laat staan een verpleger..:(

2. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Nou meiden, ik ben misselijk maar heb maar 1 dag moeten spugen! Verder gaat het wel! Sterkte allemaan

3. Kinja

Kinja Lid

24 mei 2013
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of de emesafene helpt, merk niet echt veel ervan. Tot nu toe spuug ik 1x per dag, als ik wat doe Wordt de misselijkheid erger. Wat doen daar valt ook traplopen of opstaan onder :-S

Vanmorgen moest ik bloedprikken, daar ook alles onder gekotst omdat het gewoon te druk was allemaal.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoe lang slik je de emesafene nu? Ik zou het een dag of 5 aankijken en dan zeker teruggaan als je geen verbetering merkt. Dan kunnen ze de dosis verhogern of andere medicatie geven.
    Kun je nog wel genoeg drinken?

5. Kinja

Kinja Lid

24 mei 2013
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sowieso al geen grote drinker dus dat is best een probleem, ik probeer echt te drinken alleen vind ik drinken lastiger dan eten! Probeer dan wel wat soep of fruit te nemen, daar zit ook vocht in..
    Ik slik de emesafene nu sinds vrijdagavond dus ik kijk het nog heel even aan.
    Als ik op de bank lig gaat het redelijk maar zodra ik in beweging kom gaat het dus mis.
    Mijn moeder en oma hebben beide tijdens hun zwangerschappen in het ziekenhuis gelegen met Hg dus ik hoop écht dat het bij mij niet zover komt.

6. Kinja

Kinja Lid

24 mei 2013
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en ik had gisteren pastasalade gemaakt met zilveruitjes, augurkjes,appel,kaas en paprika. Dat gaat op zich wel goed erin..

Alleen dat drinken,grr!!! Ik vind gewoon niks lekker en als ik veel drink word ik misselijker

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Op zich is alles met vocht goed. Ook bijvoorbeeld waterijsjes, sportdrank of wat dan ook. Sinasappelsap en cola vallen vaak ook goed.
    Hier Steunpunt Hyperemesis Gravidarum (HG) - Extreme Zwangerschapsmisselijkheid staan nog meer tips mbt eten en drinken.

Is idd wel een bekend probleem bij zwangerschapsmisselijkheid/hg, als je iets doet wordt het erger. Eigen alles waar je je enigszins voor moet inspannen.

HG heeft idd wel een erfelijke component, hoop dat het bij jou meevalt!

8. Pip84

Pip84 Actief lid

18 mrt 2013
    448
    2
    18
    NULL
    NULL
    Kinja wat vervelend dat de emefasene nog niet goed helpt. Ik moet zeggen bij mij zit het ook vaak tegen de rand aan en ik lig ook de hele dag op de bank. Als je uitdroogt wordt je ook misselijk. Anders zorg je dat er de hele dag een flesje water bij je staat. Hopelijk heb jij niet ook HG.. Mijn moeder is ook 9 maanden ziek geweest, ik hoop echt dat het bij mij met 12 weken over is!

9. Kinja

Kinja Lid

24 mei 2013
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    9 maanden ziek!?!? Hoe hou je dat vol???? Ik blijf de hoop houden dat ik met 12 weken weer oké ben..
    Er was iets mis gegaan met het bloedprikken dus belden ze vanmorgen of ik nog een keer kon komen :( daardoor heb ik de hele ochtend boven de plee gehangen.

Sterkte allemaal!

10. Kinja

Kinja Lid

24 mei 2013
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er dames waar het al beter mee gaat??
    Het ging met mij even een paar daagjes beter dus ik kreeg hoop dat het aan het minderen was maar helaas, vandaag weer een hele slechte dag en sinds gisteravond ook weer aan het overgeven...

Zo frustrerend he

11. NorinaM

NorinaM Lid

31 mrt 2013
    20
    0
    0
    Rotterdam
    Hey meiden
    Ik ben ook 11,2 weken zwanger en ben ook erg misselijk.
    Bij mij vind ik het overgeven altijd wel lekker want erna voel ik me altijd stukken beter.
    Wat heel erg goed bij mij helpt is vanille vla. Gwn paar hapjes per dag verspreid over de hele dag en ik voel me stukken beter.

Sterkte !!

12. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Bij mij hielpen de medicijnen goed.
    Nu 29 weken en de misselijkheid is er weer dacht de afgelopen 16 weken ervan af te zijn maar helaas.

13. Kinja

Kinja Lid

24 mei 2013
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee, komt je misselijkheid ook nog terug?! Bah bah, ga je weer aan de medicatie? Slikte jij emesafene of primperan?

14. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    oh dames, ik kan me aansluiten. vanmorgen ook de hele ochtend gekotst. en na wat zoute chips ging het opeens stukken beter. bij mijn dochter was ik ook zeer misselijk en ben ik 5 kilo afgevallen in de eerste weken. ik hoop dat het nu niet zo erg wordt maar ik ben bang van wel. ik probeer van alles. cola hielp bij mn vorige zwangerschap ook wel dus dat ga ik morgen ook maar weer kopen.
    sterkte Kinja en de anderen! het valt niet mee, maar het is allemaal voor het goede doel!

15. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    ik had ook emesafene zetpillen maar die hielpen niet zoveel, toch ga ik ze wel weer gebruiken. beter iets dan niets.

16. Kinja

Kinja Lid

24 mei 2013
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf primperan Liz, misschien helpen die jou? Ik weet niet of ze bij mij helpen, ga het niet uit proberen zonder :p

17. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik gebruikte emesafene zetpillen.
    Als het nodig is zal ik ze weer gaan gebruiken maar het is nu nog te doen.
    Misselijkheid kan idd weer terug komen in het laatste trimester.

18. Trots mam

Trots mam Lid

26 dec 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik ben misselijk en daarbij ook nog eens dood moe. Krijg niets uit mijn handen en word overal misselijk van.
    Lege maag. De geur van parfum. Zelfs van de lichaamsgeur van mijn vriend of zoontje.schoonmaakmiddelen. de geur die in huis hangt, naar mijn idee is hetbij mij best extreem. Zou het liefst me bed inkruipen en er voorlopig niet meer uit komen. Volgende week gaan we een week met de caravan weg. Zo veel zin als ik er in had, zoveel tegenzin heb ik nu. Voel me dan ook schuldig tegenover mijn gezin.
    Hoop dat het sneller weg gaat als de eerste keer.

19. mariska3010

mariska3010 Bekend lid

28 apr 2011
    509
    1
    16
    utrecht
    Denk toch maar gokje wagen.. Is nog zo ontzettend pril hier maar sinds drie dagen zo vreselijk moe en mega misselijk.. Heb dit nog niet eerder meegemaakt wie heeft hier ook last van gehad?

Groetjes.

Deel Deze Pagina