Tips baby en dreumes

Discussion in 'Mama en gezin' started by Sophie221, Apr 5, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

May 11, 2015
    608
    374
    63
    Female
    Ik heb een dochter van 18 maanden die helaas nog niet alleen loopt. Wel aan de handen. Daarnaast kan ze niet alleen spelen en wil vooral alles samen doen. Ze is nu best van slag door de nieuwe situatie en zet het regelmatig op huilen/krijsen.
    Daarnaast heb ik een zoontje van 2 weken.
    De eerste drie weken is mijn vriend thuis. Daarna sta ik er alleen voor :D.
    Ik vind het best spannend want ik denk dat ik mijn handen vol ga hebben. Zeker als ze allebei tegelijk huilen en bijv eten nodig hebben.

Ik ben benieuwd of jullie tips hebben om het zo gemakkelijk mogelijk te maken. Bijv beneden luiers neerleggen voor het verschonen zodat ik niet iedere keer naar boven hoef.

Dus ervaren mama's met twee kleintjes kort op elkaar:brand los!

2. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan. Verder zijn er veel topics geweest met tips. Daar zou je even naar kunnen zoeken. Probeer het jezelf in ieder geval zo makkelijk mogelijk te maken. Op een geven moment komt er meer structuur en dan heb je ook je prioriteiten ondervonden.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Allerbelangrijkste tip; laat het los! Soms huilt er inderdaad een omdat jij bezig bent met de ander. Daar worden ze niet slechter van en jij bent ook maar een mens met twee handen die haar best doet.

Oke, dan de tips :D
    - luiers beneden inderdaad. Ik had ook een setje kleding voor de baby beneden.
    - boekjes voorlezen tijdens de flessen/bv van de jongste.
    - oudste langzaam aanleren zelf te spelen.
    - veel naar buiten en wandelen! Word je zelf vrolijker van en de kinderen vinden t vaak ook fijn en zijn stil.
    - hulp vragen als je het moeilijk hebt.

4. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Mijn oudste was net 1 toen de jongste geboren was ... die liep toen ook nog niet. Mijn ervaring is dat je heel snel je weg daarin vind, gewoon omdat het moet.

Nu net de derde, en dus nog een dreumes (16mnd) en peuterpuber (28mnd). Vind het nu lastiger dan bij de tweede.

Tips
    -idd luiers en doekjes beneden
    -probeer de baby mee te laten gaan in het ritme van je dreumes ... soort van ... die is namelijk al een bepaald ritme gewend. Hier heb ik dat qua voedingstijden nu redelijk op elkaar afgestemd
    -ik zet de meiden tijdens voedingen in hun stoeltjes voor de tv (anders breken ze de tent en elkaar af 🙈 en ik kan geen kant op), of je dreumes in de box (mijn oudste wilde dat nog prima toen de middelste geboren was)
    -ik ga met de meisjes ook alleen naar buiten als de jongste in bed ligt, kan prima ... tegenwoordig heb je 3G babyfoon apps, ideaal. Blijf wel in de buurt uiteraard maar dan kunnen we er even uit samen.

5. xjeannii

xjeannii Actief lid

Apr 15, 2016
    403
    2
    18
    #5 xjeannii, Apr 5, 2017
    Last edited: Apr 5, 2017
    Sorry, echt heel erg off topic, maar heeft iedere babyfoon dit?
    Ik heb een philips avent babyfoon met camera.
    Hoe weet ik of die dat ook heeft?
    Of is het gewoon een soort app?
    Ik kom misschien echt dom over haha

Lijkt me superhandig voor bijv. vakantiess enz

6. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Nee haha sorry het is een app! Die zet je op je iphone en ipad en dan kan je de ipad op de babykamer zetten als babyunit en je telefoon neem je gewoon mee, dat is de ouderunit. Die draait dan op 3 of 4G.

7. Tonks

Tonks Bekend lid

Jul 5, 2014
    519
    53
    28
    Hier een verschil van 16 maanden. Tip is maak het je vooral zelf makkelijk. Ik had in het begin overal verschoningskussens liggen luiers en zalf.ook een setje schone kleding had ik beneden liggen. Ook 4 flessen had ik altijd staan zodat ik niet iedere keer de fles moest omspoelen. In het begin hadden wij ook een draagdoek vond ik heel handig had ik toch even de handen vrij en de baby sliep gewoon door.

De oudste kon ook niet goed zelf spelen maar dat had hij al snel genoeg geleerd want soms had ik gewoon geen handen vrij en dan werd er wel even gehuild , niks aan te doen. Zo met de jongste ook die heeft ook wel eens moeten wachten en huilde dan ook even. Nu klinkt dit wel makkelijk zoals ik dit typ natuurlijk. Ik heb ook weleens gehad dat ik de fles aan het geven was en dat de oudste ondertussen met de banaan de salon tafel aan het schilderen was. 😂 of dat ik een luier aan het verschonen was en hij de net opgevouwen was uit de wasmand trok die ik vergeten was weg te zetten .

Wat ik ook deed was de oudste een dagje naar mijn moeder doen en dan met de baby even bijslapen. En als je hulp aangeboden krijgt met beide handen aannemen. 't scheelde zoveel als iemand voor me de was deed opvouwen of even deed stofzuigen en dweilen.

Dus stel niet te hogen eisen aan jezelf het is even met de wind meewaaien.

8. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

Jul 23, 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Hier een verschil van 12 maanden.
    Echt geweldig!

- beneden heb ik ook extra verschoonkussen, luiers en kleding.
    - we hadden 2 boxen, nu niet meer want jongste is nu 9 maanden. De oudste loopt nu.
    - we hebben een duowagen. Maar gebruik vaak 2 wagens of plankje waar de oudste op kan staan.
    - de oudste kon ik vast zetten in de kinderstoel, dan kon ik de jongste verschonen en eten geven.
    - de jongste sliep veel in de kinderwagen en oudste had vaste slaapjes.

Wat wil je nog meer weten? :)

9. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

Jul 23, 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Mijn oudste vond het ook leuk om te puzzelen, verven, boekjes lezen, tekenen.

10. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

May 11, 2015
    608
    374
    63
    Female
    Thnx voor de tips dames.

Hoe reageerden jullie eerste kindjes op de komst van de tweede?
    Mijn dame heeft last van enorme driftbuien. En krijst de halve dag. Ik vind het zielig want ze is duidelijk van slag, normaal lacht ze de hele dag.

En hoe gingen jullie met evt. Driftbuien/huilen/aandacht vragen om? Ik vind het lastig. Ik wil niet altijd even streng zijn omdat ze haar frustratie moet kunnen uiten maar ik wil ook niet alles toelaten. Hoe lang duurde het voordat jullie kindjes waren gewend?

11. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

Jul 23, 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Hier ging het gelijk super goed.
    Maar onze jongste sliep eigenlijk heel de dag.
    Was voor mij ook wennen, eerste was een huilbaby.
    Zuster in het ziekenhuis vertelde dat ze weinig jaloezie kennen op die leeftijd.
    Bij jou niet het geval, als ik je verhaal lees?

Is het wat om haar te betrekken bij dingen, de verzorging van de jongste.
    Laat haar mee kijken bij het flesje geven en verschonen.
    Geef haar een pop zodat ze het na kan doen.
    Werkte hier heel goed.
    Mijn dochter ging ook de baby na doen. Als hij ging huilen of brabbelen dan doet ze het na.
    Ook vind ze het grappig om mensen na te doen hoe ze tegen een baby praten.
    Echt heel grappig.

Of een leuk boekje halen?
    Met uitleg over het hebben van een klein broertje?
    Zijn maar tips, maar misschien helpt het...

12. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

May 11, 2015
    608
    374
    63
    Female
    Hebben we allemaal geprobeerd. Maar ze heeft geen interesse in meehelpen. En het nieuwe speelgoed vindt ze wel even leuk maar daar heeft ze maar kort aandacht voor. Ook boekjes voorlezen of liedjes zingen terwijl we bezig zijn met senang interesseert haar weinig.

13. Tonks

Tonks Bekend lid

Jul 5, 2014
    519
    53
    28
    Wij hebben ook heel erg last gehad van driftbuien, het was echt geen jaloezie. Maar de verandering in de situatie thuis denk ik. Hier ook schreeuwen en heel snel boos. Op een gegeven moment wist ik het niet meer hoe ik ermee om moest gaan toen ben ik na de huisarts gegaan . We hebben toen besloten de oudste 2 middagen in de week na een kinderdagverblijf te brengen en dat heeft hem heel erg veel goed gedaan. Hij was even weg uit de situatie en kon even zijn hele eigen ding doen daar. Dat heeft hier heel veel veranderd. Hij zit er nu nog steeds en kan als er plaats is doorstromen na de psz.

In het begin had ik daar wel moeite mee was net of ik mijn kind wegbracht omdat het niet lekker liep thuis .. maar het heeft hem alleen maar goed gedaan. Je kindje moet daar natuurlijk ook aan toe zijn want het was uiteraard weer een hele verandering erbij. Maar goed dat is wat wij toen gedaan hebben.

14. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

Jul 23, 2014
    887
    45
    28
    NULL
    En misschien driftbuien omdat ze meer wil dan ze kan?
    Omdat ze nog niet kan lopen.
    Dat was hier wel, dochter wilde lopen maar dit ging gewoon nog niet.
    Nu dat ze loopt is het een stuk minder.

15. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

May 11, 2015
    608
    374
    63
    Female
    Precies dit. Ik heb niet het idee dat ze jaloers is. Ze geeft de baby heel veel knuffels en kusjes. Ze is heel lief voor hem. Maar ze snapt de nieuwe situatie niet zo goed.

Ze gaat 1 dag per week naar het kdv. Dit is dus juist verstandig om door te laten lopen. Goede tip.

16. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

May 11, 2015
    608
    374
    63
    Female

Ja dat had gekund maar dit is echt sinds de kleine er is. Eerder kon ze ook nog net niet lopen en daar had ze geen enkel probleem mee. Kruipen vond ze prima. Dus denk dat het aan de aandacht ligt.

17. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ik heb helemaal geen babyfoon :)
    En de oudste is vier. Nooit gemist...

18. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Hier ook bij de meiden nooit een babyfoon gebruikt hoor. Alleen de app als ik eens een blokje om deed of we bij vrienden hier om de hoek zaten. De meiden waren huilbabies, geen babyfoon nodig om ze te horen :$. De jongste ligt op zolder (meidenkamers waren net nieuw dus vandaar dat hij daar een plekje heeft) dus we gebruiken wel een 'stenen tijdperk model' zonder poespas als wij 's avonds beneden zitten en hij in zijn bedje ligt. Maar 's nachts ook niet nodig. Als hij zich meld horen we hem prima ;).

19. xjeannii

xjeannii Actief lid

Apr 15, 2016
    403
    2
    18
    Super makkelijk!!!

20. xjeannii

xjeannii Actief lid

Apr 15, 2016
    403
    2
    18
    Tjah dat is makkelijk idd...
    Maar ons zoontje lag al vanaf 6 weekjes op ze buik dus vond het toch fijn om af en toe effe te checken.
    + als er tandjes doorkomen kan hij vaak gaan overgeven als hij begint te hoesten. (projectiel braken zelfs)
    als je beneden zit hoor je dit bij ons niet als hij hoest.
    Dus ik zet m gewoon ergens neer zodat ik hem in ieder geval kan horen

Share This Page