Hallo allemaal!!! Ben nu bijna 7 weken zwanger en sinds afgelopen maandag elke dag misselijk! Echt niet normaal meer... Maandag en dinsdag heb ik helemaal niets binnen kunnen houden... Gisteren aan het werk en daar dan maar meteen verteld dat ik zwanger ben, echt, wat voel ik me beroerd! Nu weer aan het werk en ik blijf misselijk, krijg geen hap door mijn keel en bij alles wat ik ruik ga ik weer bijna over mijn nek... Nadeel voor mij is dat ik in een warenhuis werk met allemaal verschillende winkels, bijvoorbeeld een slager die ook regelmatig brood bakt. Die geur kan ik dus echt niet tegen!!! Voel me echt waardeloos!!! Is er iemand die tips heeft om de misselijkheid tegen te gaan of te verkomen??? Sorry meiden, misschien klinkt dit wel ontzettend zeikerig en ondankbaar maar ik weet gewoon ff niet wat ik er mee aan moet...
Neem de tijd voor het opstaan en eet wat voor je je bed uit gaat. En gaat het echt niet; meld je ziek en rust lekker uit ^^
Steeds kleine beetjes eten. Neem van die kale crackers mee. Je hebt van vsm misselijkheid pilletjes. Ook kun je geloof ik gember thee drinken. Is geen gezeur, het is gewoon een heel vervelend kwaaltje
Heel vervelend, meid, ik weet helaas precies wat je bedoeld! Kon ook niets binnenhouden, kon bij ieder luchtje dat me niet aanstond rennen en ben de eerste weken dus ook amper de deur uit geweest. Als het je echt belemmerd in wat je moet doen, kan je bij de verloskundige of huisarts om emesafene vragen. Bij mij hielp het helaas niet veel, maar het is het proberen waard!
Vraag bij de huisarts idd om emesafene! Als je er snel genoeg mee begint, regelmatig inneemt en veel bij drinkt is de kans groot dat het helpt. Het is helaas geen wondermiddel. Hier www.zwangerenmisselijk.nl staan nog meer tips!
ps: het is absoluut niet zeikerig of ondankbaar! Misselijkheid is gewoon heel vervelend wat de reden ook is dat je het hebt. Dat zegt niet dat je niet blij bent om een kindje te krijgen!!
Bedankt voor de lieve reacties dames! Ik moet morgen nog werken en dan ben ik t/m dinsdag vrij. Thuis vind ik het minder erg om me zo te voelen dan op het werk, heb met klanten te maken dus dat gaat niet echt lekker als je je zo beroerd voelt. Thuis ga ik gewoon lekker mijn gang, niemand die er last van heeft (behalve ik dan :S). Zal inderdaad proberen wat vaker iets te eten en ook iets eten voor het opstaan... Dinsdag moet ik sowieso naar de VK dus daar zal ik het ook zeker noemen! Bedankt voor de tips