Welke soorten vlees voor baby 11 maand?

Discussie in 'Voeding' gestart door ikkie97, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Ons zoontje is een flinke eter.
    Qua potjes lust hij eigenlijk alles behalve iets met wortel. Stukjes ook geen probleem, brood gaat ook als een trein inclusief korsten.
    Eigenlijk wil ik zo langzamerhand dat hij een beetje met de pot mee gaat eten. Als wij 'gewoon' aardappelen, vlees en groente eten dan krijgt hij ook. Hij lust het wel, maar meer dan drie happen hoeft hij meestal niet:( ik prak dan meestal wat aardappel en groente door elkaar.
    Maar nu mijn vraag, welke soorten vlees bieden jullie aan? Wij eten zelf vaak gehakt of kip. Soms een slavink of karbonade.

2. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Mijn dochter zit nu in de fase dat ze zelf wil eten, dus nu biedt ik vaak vis aan (zalm, kabeljauw, visstick zonder korst). Kan ik makkelijk in stukjes snijden en dochter kan het makkelijk zelf pakken en kauwen. Daarnaast ook kip, gehakt (maar dan ergens door heen geprakt, los spuugt ze het uit), tartaar (maar ook niet echt favoriet), schnitzel. Vlees wat erg stug is hoeft ze niet, spuugt ze meteen uit. Ook laten we haar vaak een stukje van ons proeven als wij ander vlees hebben om te kijken hoe ze dat vindt.
    Ik lees even mee om te kijken wat andere nog meer aanbieden qua vlees.

O ja, wat betreft potjes, mijn dochter eet van een potje altijd ook veel meer dan als ze met de pot mee eet. Denk dat een potje fijner is en daardoor makkelijker te eten ofzo. Het is dus niet heel raar dat je zoon minder eet dan met bij een potje. Zelfgemaakt eten vult meer heb ik het idee.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kip en kalf gaf ik op die leeftijd.

4. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Kip,tartaar en gehakt door de prak heen,ging hier als een trein ;)

5. tuc

tuc Niet meer actief

Kip, tartaar, gehakt en draadjesvlees vonden ze hier op die leeftijd lekker.

6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Inderdaad kip, tartaartje goed doorbakken, gehakt. Soms een klein stukje rundervink. Vis is ook lekker en gezond. Karbonaadjes zijn wat taaier dus dat is gewoon wat lastiger eten.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wat hij hier inmiddels op heeft:
    Gehakt
    Tartaar
    Kipfilet (maar daar houdt ie niet zo van)
    Vissticks
    Kabeljauw
    Snitzel/ kipburger enz. (nu af en toe met korst als hij niet te hard is)
    Slavink/ rundervink
    Frikandel/kipkorn

Hij krijgt eigenlijk alles wat wij ook eten, maar niet zoveel hoor, als wij een slavink eten krijgt hij bv. van ons allebei een plakje.
    Van kabeljauw kan hij overigens wel goed eten, vind hij heerlijk en wij zijn geen vis eters, dus dan krijgt hij altijd z'n eigen filetje, die schoon op gaat. :D

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Frikandel en kipcorn voor zo'n jong kindje? Why?

Suddervlees/draadjesvlees ga ik ook eens mee aan de slag. Die van mij zijn iets jonger en eten tot nu toe: kip, eend, tartaar en verder vis.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113

Zoals ik hierboven al aangaf gaat het bij veel van het vlees om een enkel stukje dat hij van ons proeft.
    En ja als wij patatjes eten met een frikandel, dan wil hij dat ook en mag hij dat dus ook proeven.
    Ik bedoelde maar om aan te geven welke soorten vlees/ structuren we hier al hadden gebruikt.
    Denk dat het verder ieder z'n eigen keuze is wat je een kindje wel/niet geeft. ;)

10. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ons zoontje eet nu zo goed als alles met ons mee. Ik wil niet te vaak potjes aanbieden, zo veel mogelijk wat de pot schaft. Daarbij, hij eet alles, echt alles. Ik kook voor iedereen zonder zout, al jaren. Dus een stukje gekruid vlees kan volgens mij wel. Wij eten meerendeels wel rundvlees of kip. Jus krijgt hij ook.
    Het is wel onze derde, ik merk dat ik makkelijker ben met eten dan bij onze eerste ;)

Deel Deze Pagina