Van fles naar.....

Discussie in 'Voeding' gestart door Lan, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Hallo,

Onze maikel nu bijna 11 maanden. Eet nog geen brood en lepelen is een ramp dus beperk ik tot 2 keer per dag. Dit omdat we al heel veel voedingsproblemen gehad hebben waardbij ik en maikel beide aan onderdoor gingen Nu wil ik toch wel graag van de fles af... Maar beker is voor hem nog te snel. Wel al geprobeerd. Nu weet ik dus niet waar ik het beste naar kan overschakelen.
    Een tuitbeker met harde tuit?
    een tuitbeker met zachte tuit??
    een rietjes beker??
    iets anders???

Ohja even over maikel... Hij heeft een groeiachterstand en is met eten ver achter geen stukjes want dan kotst hij alles weer uit bijvoorbeeld. manneke is nog maar 6 kilo en 62 cm :)

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dan zou ik eerst overgaan op een tuitbeker met zachte tuit van Nuby bijvoorbeeld. Prenatal - Eten en Drinken - Nuby - Nuby drinkbeker no-spill
    Je hebt daarvan bekers met aan beiden kanten een handvat wat hij evt zelf kan vasthouden. De drinktechniek komt dan het dichtst bij het drinken uit een fles.
    Hier hebben we toendertijd vanalles geprobeerd en uiteindelijk was dit de succesvolste!
    Prenatal heeft er overigens ook met zachte tuit, alleen daar zitten geen handvatten aan. Prenatal - Eten en Drinken - Prenatal - Antilekbeker zachte tuit

Wat hier (inmiddels) ook een succes is, is de rietjesbeker van de HEMA. Zit een dun rietje op, hoeft alleen maar aan gezogen te worden en is dun genoeg om zelf vast te houden.
    HEMA)

3. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Ja moet niet te zwaar zijn inderdaad voor hem... aangeizen zijn kleine handjes hihi... ik ga de links eens bekijken

4. Purk

Purk Niet meer actief

Ook hier een kleintje die moeilijk eet/at en een sterke kokreflex had. De nuby tuitbeker met zachte tuit was de enige die hij in het begin aankon (hij at pas brood en stukjes bij 12 maanden en nog niet van harte). Rietjes zou kunnen, kun je proberen, maar misschien dat dat hem nog niet lukt, wij hebben iei geoefend met ene pakje sap waar ik in kneep en toen begreep hij snel dat als hij eraan zoog er iets uit kwam.

Succes!

5. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Wil je helemaal van de fles af ? Of sommige momenten.
    Mijn mannetje is nu 21 maanden en krijgt voor het slapen gaan nog steeds lekkere warme melk uit de fles. Daar is niets mis mee.

Je hoeft hem niet helemaal af te nemen, maar moet inderdaad ook andere bekers leren. Ik zou in jouw geval inderdaad wel beginnen. Met een zachte tuit of rietje. Nog niet hard gelijk, dat geleidelijk introduceren als hij gewend is

6. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Hij hoeft er nog niet gelijk van af maar sommige momenten wel.. MIjn andere zoon had ik met 10 maanden aan de beker maar daar mee mag ik niet vergelijken.. ljkt me gewoon makkelijker op sommige momenten dat hij zelf de beker kan vasthouden zonder al te veel geknoei :)

bedankt voor de tips allemaal :)

7. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Het is een ramp :S Hij wil hem niet!!! aaaaaaaaaaah tips iemand????

Ohja en mijn zoon van net 2 jaar wil de tuitbeker wel dus ik zei dat is voor baby's nu zegt hij dat hij een baby is ... hahah

8. dolfijn83

dolfijn83 Actief lid

22 aug 2011
    276
    0
    0
    NULL
    NULL
  9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier zijn we nu net sinds een week ofzo bezig om d'r echt overdag van de flessen af te krijgen. Ze kan sinds kort uit een rietje drinken namelijk. Maar een fles is ze ook nog gek op, en krijgt ze als ze moet slapen.

Zou me er nog niet zo druk om maken, je kereltje is goed 11 maand, en heeft een achterstand, dus denk dat je er ook best nog even mee kunt wachten hoor. Waarschijnlijk heeft hij het er nog niet aan toe..

10. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Jep die hebben wij ook :) maar dan natuurlijk een mooie blauwe he haha

11. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    ik denk het... ben er zelf geoon klaar mee en wil een "normale"ontwikkeling..:(:(

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Alleen even over de tuitbeker: dat wilde dochter hier in het begin ook niet. Ik heb 'm gewoon elke dag gegeven zodat ze er mee kon spelen. Ik denk dat ze na iets van twee weken door had dat er drinken uit kwam en toen nam ze af en toe een slokje. Wij begonnen ook met de tuitbeker van Nuby omdat die tuit het meeste op een speen zou lijken. Nu drinkt ze er goed uit en kan ze ook uit de tuitbeker van Avent.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    joh ij is pas 11 maanden een heeft een zware start gehad! Als de fles goed gaat, waarom zou je elkaar dan nu de stress van een beker aandoen? Komt heus wel hoor, op zijn tijd!
    ik zou nu vooral samen genieten van de dingen die wel goed gaan.

14. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hier id tuitber nooit een succes geworden, ik heb die van nuby met de zachte tuit maar daar drinkt ze alleen liggen uit. Wat hier wel als een trein gaat is een rietjesbeker van de zeeman, vergelijkbaar dun rietje als bij de hema maar dan net wat kleiner en met handvatten. die kon ze dus ook makkelijk tillen vanaf 6 maand, hij is niet bij elke zeeman te krijgen en ze liggen vaak onderop bij jet babyspul in ene grote bak met cars, pribcess en winnig te poeh tuitbekers en rietjesbekers

ik kan me wel voorstellen dat het fijna zou zijn als hij een tafel zelf ook kan bepalen hoeveel en waneer hij wil drinken en soms ook gewoon water of thee

15. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Beste Lan,

Als eerste advies wil ik geven: raadpleeg een logopedist met een prélogopedieopleiding. Oftewel zeer geleerd in eten en drinken (en problemen die je daarbij kan ondervinden). Wellicht heb je daar contac tmee gehad in het begin?
    Gezien jullie verleden, moet je er echt geen druk op zetten. Aangezien hij nog geen stukjes eet, is nu vloeibaar uit een beker of tuitbeker een hele grote stap. Vloeibaar is moeilijker te verwerken in het mondgebied dan de stukjes.

Ik ben zelf al jaren werkzaam als logopedist, maar geen postHbo prélogopedie. Ik durf het niet aan, omdat het zo precair is, je op deze manier adviezen te geven. Stuur anders even een PB als je dat zou willen, ik kan je miss verder helpen met doorsturen. Weet niet waar je woonachtig bent?

Het gaat echt wel goedkomen, maar probeer die stress de je hebt ervaren rondom het drinken, zoveel mogelijk te voorkomen voor hem en voor jou. Ik weet dat dat makkelijer gezegd is dan gedaan....onze zoon wilde nooit over op de fles ook stressssss.....

groetjes

16. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0

dat kna ik me goed voorstellen...

17. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Thanks.

We hebben hier in de omgeving van ziekenhuis(Boxmeer) een pre logopediste maar heb er al tijd geen contact mee meegehad en dat komt omdat ik vond dat ze nogal op dat moment keek. Bijvoorbeeld: Hij dornk bij haar goed en dus hoefde we niet meer te komen... terwijl dat toevallig was dat hij goed dronk... Daarnaast voel ik me soms ook een zeur... want de meeste mensen zeggen dus joh komt wel goed. ach hij ontwikkelt zich toch.. en dus voel ik me bezwaart als ik weer met zoiets aankom....
    Ik gooi de beker wel weer in de kast. en blijf nog wel effe op fles en gemalen groente en fruit...

18. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Hoi Lan,

wat jammer da tje deze ervaring hebt gehad. Een pré logopedist werkt ook in bijvoorbeeld de vrije vestiging als logopedist, maar wel met de opleiding. Ik woon in de buurt van Rotterdam, maar da tis voor jou te verweg.

Daarbij ben je echt geen zeur en voel je zeker niet bezwaard! Je hebt al het eea meegemaakt op het gebied van eten en drinken en dat hakt er ook in. Ik vind het al heel wat dat je kindje lekker wat groente en fruit weghapt!!! Probeer langzaam iets minder te pureren en bijv wat geprakt erbij, maar ook da theeft geen haast. Geniet er ook maar lekker van als hij zo hapt!

Denk er nog maar aans over na, wil je miss over een paar weken/maanden toch weer eens verder advies, hoor ik het wel! Dan kijk ik voor je rond in je buurt!!!

19. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Nou moet dus echt mijn mond houden want zodra ik zeg da thij goed hapt vertikt hij het weer :S Tis gewoon niet leuk meer.... MAar we laten het even met rust.. Ik moet nog een onderozek voor mijn polsen Carpaal tunnel Syndroom en mijn man moet nog een operatie en 26 april weer naar radbout dus voorlopig genoeg voor de kiezen maar ga het zeker onthouden BEdankt..

Deel Deze Pagina