Ik gebruikte een staafmixer om voeding te prakken maar die is nu kapot. Dus vroeg ik me af wat jullie gebruiken. Een staafmixer of blender? Wat is makkelijker?
Ik prak ook gewoon met vork. Klontje boter er door voor de smeuïgheid en klaar is kees. Vind de staafmixer/blender altijd zo'n gedoe om schoon te maken!
is er een reden dat je kind geen stukjes eet? hier bij deze alleen maar los geprakt. antwoord op je vraag: ik vind staafmixer fijner omdat dat minder afwas geeft. (ik gebruik hem om pastasaus te maken)
Oh maar ik zorg wel dat het grove stukjes blijven hoor, maar ik vind prakken zo gedoe. Vooral met fruit. En grote stukken fruit durf ik nog niet te geven.
Fruit kun je toch ook in kleinere stukjes geven? Peer en mango snij ik bv in reepjes, druifjes door midden en banaan is goed te prakken. Appeltje rasp ik grof. Met 9 maanden zou je kleintje echt wel stukken kunnen eten. Veel beter voor de mond motoriek. Ik vond het in het begin ook eng om stukken te geven, maar heb gemerkt dat het eigenlijk altijd goed gaat. Het lijkt soms of hij zich verslikt, maar ze kunnen het prima zelf weer naar buiten werken
Ja geef dus ook stukjes fruit. Hij moet gewoon kauwen. Dat kun je ook heel goed met een mixer doen. Gewoon maar heel kort aanzetten. Ik vind een mixer gewoon handig. Mijn vraag is dus gewoon wat makkelijker is. Blender of staafmixer.
Wat ga je zelf structureel gebruiken? Want voor je zoon hen je het nog hooguit 2-3 mnd nodig. Ik heb bijv een staafmixer voor soepen, sauzen ed met een kleine hakmachine die erbij hoort. Gebruik ik heel vaak, dus prima aankoop. Blender zou ik kopen als je vaak een milkshake oid maakt.
Met 9 maanden...dan zou ik zeker grotr stukken pakken en hoogstens een vork maar goed hier met 5 en 6 maanden uitsluitend grote stukken
Tja is toch bij ieder kind verschillend. Wordt soms een beetje moe van moeders die anderen vertellen hoe het moet. Begrijp dat jullie advies willen geven, maar ieder kind is anders en iedere moeder doet het op hun eigen manier. Ik vraag gewoon een vraag over een mixer meer niet.
Ik heb zelf de Avent stomer/blender, ik vond een staafmixer echt niet werken (zal wel geen goede hebben haha). Die blender werkt perfect, werkt hetzelfde als een gewone keukenblender volgens mij.
Ik zou voor de staafmixer gaan, veel makelijker schoonmaken. Een blendet heeft van die messen waar je niet goed onder kan komen om het goed schoon te maken.