Hallo lieve mama's hierbij vraag ik jullie dringend om advies ik ben namelijk ten einde raad , mijn 11 weken oude zoontje (5540 gr) zit sinds een week aan de Nutriton 1 schepje op 120-4CC en sindsdien drinkt hij geen enkele fles meer leeg en doet hij super lang over zijn fles ! nu heb ik al om het toch nog iets te verdunnen er 10CC bij gedaan werkt ook niet , andere speen werkt ook niet en heb nu de difrax,dr brown en avent geprobeerd maar niks helpt hij dronk voor heen makkelijk zijn flessen leeg maar ivm reflux moesten we beginnen aan nutriton maar nu mag ik in mijn handen klappen als hij 70CC op heeft , maar dit kan toch nooit goed zijn ??? ik heb vanmiddag uit nood geen nutriton bij zn voeding gedaan en binnen een kwartier zonder testoppen dronk hij zijn fles leeg ........ maar doe ik er goed aan om er mee te stoppen ? ik weet het gewoon even niet meer heeft iemand advies aan deze wanhopige mama ? Liefs Sanne
Je kan het ook na de fles als papje geven met een lepeltje zoals dat zou moeten bij borstvoeding. En bijvoorbeeld een half schepje proberen?
In mijn ogen; je 'moet' geen nutriton gebruiken alsin niemand kan jouw verplichten dit te gebruiken. Het zorgt ervoor dat je de symptomen niet meer ziet, maar de oorzaak blijft wel bestaan. Daarnaast is het ook maar de vraag of het zijn werk wel doet en dat kun je niet controleren. Want niet meer spugen betekend niet automatisch dat alles in het maagje blijft. Voor reflux kun je beter de leefregels gaan opvoeden zonder indikken.
degezondemama – Johannesbroodpitmeel voor baby’s, is dat wel gezond? Als hij de fles niet drinkt met nutriton, zou ik hem een fles zonder nutriton geven. Als hij echt reflux heeft is nutriton alleen maar symptoombestrijding (de melk wordt niet meer gespuugd, maar komt nog wel omhoog, zelfs langer na een voeding, omdat t slechter verteert). Ik zou dan eerder een onderzoek doen of het echt reflux is en bij pijn voor medicatie gaan. Hier ook een spuger, maar hij leek er zelf geen pijn aan te hebben, dus het was alleen maar lastig voor mama (veel was).
Indikken zou ik ook niet doen. De leefregels voor reflux toepassen en als hij geen pijn heeft: lekker laten gaan. Spugen zelf is niet erg, als hij er pijn bij heeft moet je stappen ondernemen.
groeide je zoontje zonder nutriton goed?(hier viel ze namelijk enorm af door al het spugen) en had hij pijn? Anders gewoon stoppen ja. Hier dronk ze de nutriton uit de kv standaard fles.
Lieve allemaal , bedankt voor al jullie reacties , ik geef hem nu sinds paar dagen weer gewone flesvoeiding en hij drinkt zijn flessen goed leeg maar merk wel dat hij meer jengelig is of zijn dat krampjes of toch die krampjes ? hij komt nog steeds goed aan gelukkig ik ga morgen gewoon even weer de huisarts bellen om te vragen wat ik kan doen ....