Geen koekjes... en dan die reacties!

Discussion in 'Voeding' started by Vagans, Apr 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hoi allemaal!

Ik vroeg me af of jullie dit ook meemaken.

Yara eet goed, is echt een kleine vreetzak en drinkt ook nog regelmatig bij me! (ook snachts)

Overdag eet ze ook brood, fruit en krijgt ze een rijstewafeltje.

Ze krijgt geen koek, geen liga of wat dan ook! Ik vind dat ze nog lang zat kan snoepen dus wil dr hier niet aan laten wennen!

Nu krijg ik vaak de opmerking dat het ziellig is dat ik dr geen koekje geef... :( Mn oma en opa bleven maar aandringen bijvoorbeeld... Gelukkig is mn moeder (woon weer thuis) het wel helemaal met mij eens ;)

Verder ben ik kwa eten echt niet moeilijk! Ze eet half potje half met de pot mee (volledig met alle kruiden) eet alle soorten vlees&vis, is gek op dr fruit en dr brood probeer ik ook lekker af te wisselen kwa beleg. Oja en een stukkie kaas in de supermarkt gaat dr ook in. Ik heb gewoon iets ''tegen'' koekjes denk ik HAHA

Ook toetjes doe ik niet echt aan, soms is een happy kwark ofzo als ik dit eet maar dit komt niet zo vaak voor. Ik noem mezelf (de BV) altijd al haar toetje :D

Wie krijgt er ook van die leuke opmerkingen naar zn hoofd?

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    oooh hier ook opmerkingen hoor maar dat niet alleen....
    Schoonouders vinden het raar dat ze geen lange vinger oid mag van mij. Van mij hoeft dit nog niet, ze heeft als tussendoortje een crackottes die ze lekker oppeuzelt maar verder niks, ja een sapje.

Mijn moeder zat laatst een stukje gevulde koek in haar mondje te doen....Ik zei gelijk dat ik dat niet wilde hebben.
    Ze heeft het daarna (naar mijn weten) ook niet meer gedaan.

Laatst zaten we hier friet te eten met schoonfamilie en toen zei mijn schoonzusje 'Joh geef haar gewoon een frietje'
    Wil ik niet!! Zij gaf haar zoon wel (2 weken ouder) dat moet zij weten.

Ik snap niet waar mensen zich mee bemoeien, het toch niet hun kind??

Gewoon lekker doen wat je zelf wilt hoor!! :)

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Hier respecteert iedereen gelukkig de keuzes die wij voor onze zoon maken. Onze zoon is al iets ouder dus ik vind het prima als onze zoon uit logeren gaat bij de opa's en oma's dat hij dan een beetje verwend wordt (binnen bepaalde grenzen natuurlijk), maar in principe gelden onze regels en ik heb daar nog nooit rare opmerkingen over gehad.
    Ik heb het er wel eens met mijn moeder over, zij vraagt gewoon, oprecht geïnteresseerd, naar mijn ideeën over opvoeding/voeding etc.

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Pfff ja word er moe van af en toe..

Onze dochter heeft liever een cracker met smeerkaas dan een koekje.. tja moet ik haar dan dwingen een koekje te eten?

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Haha ja :D

Nee natuurlijk niet, onze meid heeft ook liever de crackottes en vind het alleen maar goed.
    Zoet en snoep kan ze nog lang genoeg eten.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Kijk een frietje krijgt ze hier dan weer wel, wat ik al zei: ik ben niet zo moeilijk.

Maar het schijnt wel heeeel erg te zijn als je je kind goed koekje geeft... hahaha

7. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Doe ik ook niet, ben nogal van eigen keuzes maken en dochter kiest 99 van de 100 keer een cracker dus. De "baby"koekjes zijn bijna over de datum ;)

iedereen vraagt tegenwoordig ook mag ze een snoepje? ik zeg voortaan ja geef maar, ze proeft het dan en gooit het vervolgens gewoon weg :D

Frietjes eet ze hier ook pas vanaf één jaar en vind ze ook niet zo lekker, de kipnuggets dan weer wel..

mmm raar kind heb ik :p

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Oh nou meid wen er maar aan. Je kind is áltijd zielig en jij bent de gemeenste moeder van de wereld.

Wanneer je de kleine corrigeert hoor je "Is die gemene mama niet lief voor jou", "Achhh, mag jij dat niet??", "Arme jongen, jij mag ook niks".

Wanneer je de kleine niet tot zijn nek toe volstopt hoor je "Ach kindje krijg jij niks?", "Krijgt dat kind niks??" ->(mijn oma), "Geef dat kind een koekje!" *duwt bijna het koekje achterin dreumes' zijn strot.
    Het is toch verdorie geen dierentuin waar je de beesten mag voeren!

Ligt hij in bed maar wil hij niet slapen, dan ga ik mijn jongen halen. "Och hij heeft weer gewonnen hoor!"

Mijn oren zijn steeds meer een verbinding van het ene oor naar het andere gaan vormen en verder ben ik steeds botter geworden met terug antwoorden. Ik heb er gewoon genoeg van! Hou allemaal je mond, ik ben uitstekend in staat om dat jochie op te voeden.

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Leuk toch dat ze al helemaal zelf ontwikkelen wat ze wel en wat ze niet willen eten :D

(yara eet alles behalve sla haha)

10. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Weet je wat het is, er is zoveel veranderd ten opzichte van ons toen wij klein waren...

Ik krijg ook steeds commentaar, maar vroeger gaven ze kinderen ook gewoon alles. Mijn moeder staat achter ons hoor maar zegt ook steeds dat het niet in haar op kwam om te denken dat het niet goed was.
    Dat deden ze gewoon. Ik geef ook niks met suiker toegevoegd of zout.

Nu zijn ze er achter dat het helemaal niet goed is en hebben ze adviezen met bepaalde voedingsmiddelen die je dan pas later mag geven. Ze weten nu ook dat het niet zoet hoeft want dat ze nog geen smaak hebben.

Mijn moeder maakte altijd thee met melk en suiker. Dat is echt niet nodig. Mijn moeder is na 1 keer al gestopt met zelf eten maken omdat ik het niet at. Hoort ze nu van mij (30 jaar later) dat een baby soms wel 10 keer iets moet proeven. Ook dat wist ze niet. Zij is maar overgestapt op potjes toen.

En de opmerkingen van sommige mensen dat het nog een wonder is dat hun kinderen groot zijn geworden als je ziet wat nu allemaal niet meer mag. Die hoor ik ook erg vaak....

11. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Oh ja en ik roep steeds dat als ik in het tijdperk leefde dat er geen zwangerschapspagina bestond ik een probleem had :D

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Oh ja ik herken het heel erg TS!

Mijn dochter is echt heel erg zielig om dat ze die vieze zure yoghurt moet eten, van die troep zonder suiker. Dat is toch verschrikkelijk?

Het is ook verschrikkelijk dat ze nog in de maxicosi zit. Ze moet lekker kijken en dus in een stoeltje. Dat is toch veel leuker voor haar!

Als we op visite zijn en ze eet een potje groente dan verbazen ze zich er over dat ze een héél potje op eet! Wat veel! Eerst 's middags yoghurt en dan daarna nog een heel potje, pfuuu!

Het is ook zielig dat ze geen lange vinger mag, geen chips, geen chocolade.
    Ik zie opeens een oplossing: als ik dat nou allemaal geef die middag, inclusief yoghurt met een dikke schep suiker, misschien eet ze dan eens een keer niet haar potje leeg. Zijn zij ook weer tevreden ;)

13. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Probeer het eens zou ik zeggen :D.

Ik herken het ook wel. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat dochterlief heel soms wel eens een lange vinger krijgt maar dan geef ik hem wel zelf omdat ik vind dat ze dat wel eens mag maar niet omdat iemand anders graag wil dat ze hem eet. Maar dochterlief eet net zo graag een cracotte of soepstengel. Of een stukje komkommer.

Nog een ander voorbeeld:
    Laatst waren we uit eten. Ik kijk altijd op de menukaart of er iets voor dochterlief tussen zit bijv. een simpele pasta. Diegene met wie we aan tafel zaten, zaten verbaasd te kijken waarom we geen patatjes bestelden. Hun zoontje kreeg wel patatjes. Wij hadden dochterlief ook 1 gegeven om te proberen maar ze spuugde het uit terwijl ze daarna flink van de pasta heeft zitten smullen.

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Het valt mij ook op dat de kindermenu's OVERAL uit patat, kipnuggets of pannenkoeken bestaan! Ik zie er nooit een stukje groente bij zitten.
    Gisteren zijn we toevallig uit eten geweest en mijn zoon heeft een groot deel van mijn groenten opgegeten en wat frietjes die we erbij kregen en wat gebakken aardappeltjes met lekkere kruiden.
    Vis of vlees lustte hij niet.
    Als het kan geef ik hem altijd gezond te eten en dan eet hij ook beter dan wanneer hij troep krijgt. Oké frietjes zijn niet echt gezond maar er zaten groenten bij hè :).

15. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Klopt idd. Alsof kinderen altijd maar patat moeten eten. Ach, ze zal vast wel eens frietjes eten als we uit eten of weg zijn, als ze ook maar wat groente eet. Ik kijk meestal even bij de voorgerechten voor dochterlief en anders vraag ik gewoon of ze iets simpels kunnen maken. Voor een goede kok is dat geen probleem.

16. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    (Dacht dat ik vanmiddag al een reactie had getypt, maar denk ik vergeten te versturen of zo...:()

Zeer herkenbaar!
    Hier houdt ze zelf helemaal niet van koekjes e.d.
    Gisteren kreeg ze een lange vinger op een verjaardag en die werd meteen naar mij doorgegeven! Het liefst eet ze cracotte, rijstwafels, soepstengels etc.

En inderdaad: oh wat zielig, die zure yoghurt of thee zonder suiker etc. Toen ze geen fruithap wilde eten stelde schoonmoeder voor om er een schep suiker in te doen???:$ Dacht het niet... dan zou ze hem sowieso niet meer willen...

In restaurant is het inderdaad altijd lastig om iets anders te krijgen voor kinderen. Ze heeft hier net zo graag pasta (misschien nog wel liever) als friet. En groenten zijn inderdaad ver te zoeken.... Erg jammer!

Gisteren heeft ze op die verjaardag voor het eerst chipjes gehad (nibbit), die vond ze wel lekker! Verder snoept ze (nog) niet eigenlijk... op de rijstringetjes met yoghurtlaagje van de HEMA na! Zal nog wel ooit anders worden vrees ik...

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

een kindje van 11 maanden die al een hele maaltijd patat moet eten! wow

Yara krijgt wel steeds meer eten wat ik ook eet. Maar ik verkies een potje op zaterdag toch nog wel boven een bord friet!

Ze mag best een paar patatjes eten, maar erbij en niet als hele maaltijd!

En de opmerking als je je overstuur huilende kind uit bed haalt om te troosten: Zie je wel , heeft ze weer gewonnen... ZOOOO herkenbaar!

18. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Wij vragen altijd een miniportie pasta voor onze vent :) Dat vindt ie veeeeel lekkerder dan patatten.
    Ook geen snoepjes idd. Ja súper zielig ;)

19. mamavanR

mamavanR Actief lid

Sep 6, 2011
    277
    13
    18
    hier precies hetzelfde
    vanmiddag bij de verjaardag willen ze hem van alles geven maar hij eet het echt niet op hoor.. lust die geen frietjes? ow das ook gek.. mag die geen chipjes? nee dat heeft ie nog nooit gehad dus nu ook niet.. geen chocolade? huh slagroomsoesje? spuugt ie meteen weer uit..

is het tegenwoordig normaal ofzo om je kind zoveel mogelijk ongezonde dingen te geven ofzo? en als je dat niet doet word je gek aangekeken alsof je je kind vergiftigd als die dat niet mag..

kreeg ook de suggestie om bij zijn 1e verjaardag hem een lekkere negerzoen te geven, want dat is toch hartstikke lekker en leuk voor zo'n kind.. nou dag! logisch dat er steeds meer kinderen diabetes hebben..

20. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha hier zijn ook wel mensen die denken dat mn kindje zielig is omdat ze nooit koek e.d. krijgt. Of worst ofzo op feestjes...

Mijn dochter krijgt geen prut, heeft nog nooit een potje gehad en het enige dat ze gevoerd krijgt is soms pap, gemaakt van mijn melk met biologische muesli. Dat zelf eten doen we nog maar eens ff niet.

Koekjes krijgt ze ook niet, een rijstwafel (zonder zout vind ze heerlijk, net als stukjes fruit en groente. Weten jullie trouwens hoe lastig het is om in een normale supermarkt rijstwafels zonder zout te krijgen? Heb in het schap bij biologisch eten, bij de gewone onbijt-crackers e.d. gekeken, maar overal zit zout in!! Zelfs in alle babykoekjes. En als er al geen zout in zit, dan zit er wel suiker in.

Share This Page