Intex zwembad. .Wat hebben we allemaal nodig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Froetsel, 29 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij willen een nieuwe zwembad en kwamen we op intex zwembad met harde plastic?

MAar wat hebben we allemaal nog meer nodig wat is een must?

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Chloortabletten, een drijver voor de chloortabletten, ph stickjes, pomp, eventueel een trap.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Drijver voor gloortabletten. Ph strips ( werken als zwangerschapstest. Ff dippen en aflezen). Om groot goed op te kunnen nemen moet ph goed zijn. Ph - en + is dus erg fijn. De meeste bouwmarkten of bijv cranenbroek hebben onderhoudt pakket met de basis erin ( 2 drijvers, tabletten en ph +/- en teststrips en heb je eigenlijk de basis wel. Daarna is kwestie van bijkopen en zwembad bijhouden. Pomp is ook van belang met filter. Dan hoef je het bad maar 1x te vullen en kun je heel de zomer mee doen als je goed onderhoud. Ben niet zuinig met spullen want ff dagje niet opletten en bad kan groen worden. Ook dus wanneer je niet van plan bent te zwemmen, pomp regelmatig aanzetten en elke dag controleren

4. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

En een pomp, zodat je maar 1x water erin hoeft te doen

Edit: ohh stond er al😂😂

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Afdekzeil...

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

En schepnetje om vuil eruit te halen.
    Kijk goed naar de capaciteit van de pomp en de hoeveelheid water in t zwembad.
    Ik vond het echt een enorm gedoe om t allemaal goed te onderhouden en hebben t zwembad weg gedaan. Ook omdat ik nog 2 kleintjes heb van 1 jaar en het te onveilig vind om dat nu in de tuin te hebben. Rustig dobberen is er toch ook niet meer bij ;)

8. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thnz voor de tips!
    Heeft cranenbroek ook de intex Zwembaden? Wij wilde daar een poging doen..

En wat is handiger rond of rechthoekig,

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ja cranenbroek heeft ze ;) komt de onze ook van. Heb de rechthoekige van 3 bij 2. Trap had ik goedkoop via mp. Vond nieuw te duur.
    Gloortabletten etc zijn daar ook goedkoper ;) net als de pomp en filters

10. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Grondzeil, grasmat, foam tegels om zwembad op te zetten. Evt een. Oetenbakje om met achone voeten zwembad in te gaan.
    Visnet, mss grondstofzuigertje

11. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    als je een grote versie neemt; warmtematten. Anders duurt het heeeel lang voor het een beetje op temperatuur is.

12. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier een grote ronde van 366 echt ideaal.

We hebben de pomp altijd aan staan (behalve wanneer we erin zwemmen). Chloortabletten, ph+/ph- tabletten, teststripjes, netje om schoon te maken, afdekzeil en een trapje (voor dochterlief).

Hij staat inmiddels al een paar weken :)

13. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Wij hebben een ronde van 366cm met opblaasrand. Dus niet zo eentje met een frame.
    Ik heb even schuingedrukt gezet wat je niet perse nodig heb maar we echt handig is.

- Zandpomp (deze filtert veel beter en sneller dan de pomp er erbij geleverd wordt)
    - Chloortabletten
    - Ph+ en ph- poeder
    - Chloorshock/Chloor granulaat
    - Chloordrijver (waar je de poeder of tabletten in kan doen)
    - Schepnet
    - Waterstofzuiger (waar je de tuinslang op zet en met een klein zakje eraan die al het vuil opvangt)
    - Afdekzeil
    - Bubbeltjesfolie zeil om de warmte binnen te houden
    - Grondzeil
    - Voetenbadje
    - Solarbol verwarming (kan niet zonder zandpomp)
    - Temperatuur meter voor het water
    - Chloor en Ph waarde meter
    (ik vond de dip strips echt super onduidelijk. Ik heb er zelf een bakje waarin 2 gleufjes zitten, die dompel ik onder in het zwembad zodat er water inloopt. Doe ik de rechter balk een tablet voor chloor en links voor ph. Even schudden en dan krijgt het water een kleurtje en naast het water balkje zit een aflees strip waaraan je de kleur kan aflezen met de waarde).

Het is een hoop maar zo houd je wel de hele zomer je water goed en schoon.
    Sommige dingen kan ik ook allemaal in 1 pakket kopen.
    Ik zou eens bij van cranenboek gaan kijken, daar hebben ze een groot assortiment met zwembaden, filterpompen, solar verwarming en alle chemie benodigdheden en accessoires.

14. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ow en nog een tip!
    Z'n groot zwembad is ijs en ijs koud als je die vult met gewoon water uit het buitenkraantje en duurt een eeuwigheid om op te warmen, zelfs met solar verwarming en als die vol in de zon staat.
    Wij doen dan altijd een extra tuinslang naar de badkamer naar de douche (daar kunnen we een aansluiting voor een tuinslang opdraaien als we de douche slangen los draaien, soms kan het ook vanuit de keuken) de kraan op heetste stand zodat koud en warm water zich mengen.
    Vullen gaat sneller en je hebt niet z'n ijskoud zwembad.

En als je zwembad groen is na een regenbui of na onweer komt dat door algen, deze kan je dus met een chloorshock behandeling weg halen. Dan mag je wel minimaal 24 uur niet in! Maar dat staat ook allemaal op de verpakking ;)

Deel Deze Pagina