Hoi meiden, Gisteren een curettage ondergaan nadat er op 4 juli bij de termijnecho, ik zou 9,5 week zwanger zijn, een lege vruchtzak was gezien met waarschijnlijk een bloedstolsel er naast. Wij waren compleet uit het veld geslagen en kapot hadden dit zo niet verwacht. Na overleg met de VK naar de gynaecoloog gestuurd we hadden nog hoop aangezien de hormonen gewoon door mijn lijf gierde. Echter op 7 juli kregen we de bevestiging sterker nog het bloedstolsel bleek een 2de vruchtzak te zijn oftewel we waren zwanger van een tweeling! Maar beide leeg de gynaecoloog wilde het liefst nog 2 weken afwachten wij niet gisteren is de curettage geweest ik geloof nooit dat het uit zichzelf had gekomen dat bevestigde ook de gynaecoloog die de ingreep deed. Mijn vraag is de volgende: Hoe ging een volgende zwangerschap? Hoe snel was je zwanger na een blighted ovum? Graag jullie ervaringen en verhalen zou er erg blij mee zijn!
Niet helemaal een gelijk verhaal, maar in maart 2014 testte ik positief, was eerste ronde na vroege miskraam in januari, dus we waren heel blij. Bij de eerste echo met 7 weken bleek dat er niks in de vruchtzak zat, dus windei. Heb toen gekozen voor pillen om de miskraam op te wekken, had uiteindelijk niet het gewenste effect. Uiteindelijk stond er een Curretage gepland maar begon de mini-bevalling alsnog vanzelf rond de 11 weken. Die was wel compleet. Uiteindelijk Toen 3 maanden mijn lichaam rust gegeven en eind augustus er weer voor gegaan. Toen meteen opnieuw zwanger, deze zwangerschap ging helemaal goed en nu is mijn jongste dochter alweer 14 maanden! Ik duim dat het snel weer raak mag zijn voor jullie meid!
Bedankt voor je verhaal! Hoe heb jij alles ervaren? ik heb nooit geweten dat je lijf je zo voor de gek houdt eigenlijk is het zo dat als je positief test en je test door en dat is ook positief dat dat dus niets zegt daar kwam ik dit keer ook achter. Ik heb al 3 gezonde kinderen dus snapte totaal niet waarom dit gebeurde. De gynaecoloog zei tegen ons dikke pech eigenlijk heb het heel moeilijk gehad maar merk nu dat de curettage achter de rug is ik het op de een of andere manier heb geaccepteerd. Had jij dat ook?
Ik heb 4 miskramen gehad, waarvan 1x een 'blighted ovum'. Ongelooflijk verdrietig. Ik hoop voor jou dat je niet zoveel teleurstellingen voor je kiezen zult krijgen.
Ik vind het zo gek dat dat je zomaar kan overkomen terwijl je al gezonde kinderen hebt. Weten jullie of zoiets nog een keer kan gebeuren of gebeurd het in de regel "maar" 1 keer?
Waarom is dat gek? Er kan altijd een celdeling verkeerd gaan.. Want meer is het eigenlijk niet. Het gaat vroeg mis waardoor t vruchtje stopt en de vruchtzak verder ontwikkeld. Wel heel pijnlijk om te zien zin leeg zwart gat
Nou dat vonden wij ook zaten tegen 2 zwarte vlakken aan te kijken wat een angst aanjagend beeld was dat zeg. Wij waren in shock hadden nog nooit van zoiets gehoord vandaar dat ik zo reageerde maar nu lezen en leren we hier meer over wat ik de volgende keer wel ga doen is een vroege echo vragen zo nodig betaal ik het zelf kan mij niet schelen maar ik wil niet meer 9,5 week blij zijn en dat dat zo weggeslagen word.
Hee koffieboon wat een nare ervaring zeg. Ik zelf had een missed abortion...maar denk dat dat vanzelf hetzelfde was geworden. Want vruchtje was al kleiner geworden terwijl de vruchtzak nog groeide... Heb komende dinsdag mijn nacontrole, heb het trouwens enkel opgewekt met pillen. Dus hoop echt dat alles schoon is, maar ik vermoed van wel. Alleen die nasleep ..bruinverlies en nog positieve testen..en onzekerheid of het later nog gegund is... Daar heb ik veel moeite mee merk ik..ben ook al 35 en hadden 11 rondes gehad eer het eens "raak" was. En gezien we nog geen kids hebben. Hoop dat we beiden snel goed nieuws kunnen brengen!
Naar inderdaad. Ik voelde me ook vrij lullig, wekenlang blij geweest met iets dat er helemaal niet was. Was na een half jaar weer zwanger (en dat ging goed. Voelde ook vanaf het begin al anders).
Het kan iedereen overkomen. De meeste miskramen zijn een fout al bij de bevruchting in de eerste celdelingen. Ik heb een MA gehad en daarna een gezonde dochter. Neemt niet weg dat het heel verdrietig is en je inderdaad voor de gek wordt gehouden door je lichaam. Veel sterkte gewenst!
ik heb eerst een miskraam gehad, toen na 2 maanden weer zwanger, dat werd een 'windei' wat we ontdekten bij de 8 weken echo. Ik heb wel afgewacht en het kwam toen vanzelf met 10,5 weken. Toen duurde het 6 weken voor ik weer ongesteld was en de ronde erna was ik zwanger van een gezonde dochter
Goed om goede verhalen te horen wij hadden al doem scenario's in ons hoofd. Wij hebben al 3 kinderen ik uit een avorige relatie en samen 1 zoon van 2,5 maar een 4de zou echt mooi zijn en gewenst ik ben echter al 41 dus de tijd dringt Ik moet zeggen heb een hoop berusting nu ik weet dat het uit mijn lijf is sinds dinsdag ik bleef om de een of andere reden hoop houden zo raar was dat. En ook goed te horen dat het eigenlijk iedereen maar 1x is gebeurd.
Ik heb nog nooit een blighted ovum gehad, maar wel 4 miskramen. Op de eerste miskraam na, raakte ik meteen na elke miskraam opnieuw zwanger. Met als gevolg dus 3 rondes/maanden achter elkaar zwanger geweest. Wel elke keer na groen licht van de gynaecoloog en/of verloskundige.
Dames weet iemand hoelang het duurt voor je HCG uit je lijf is? Ik test net 2 dagen na de curretage en krijg 2 dikke strepen na 1 min
Hcg kan lang duren maar hoeft niet. Bij mij bleef hcg hoog door restweefsel. Na pillen dus alsnog curretage...