Wil graag mijn echo foto met jullie delen met de vraag of de grootte van de vruchtzak 'normaal is'. Kan er weinig over vinden omdat normaal alleen de foetus wordt opgemeten maar misschien zijn er dames die hetzelfde hebben meegemaakt.. Ik vraag me vooral af of de vruchtzak nog steeds groeit, voel me 100% zwanger en heb letterlijk geen druppel bloed verloren, ook niet in het begin. Wil een natuurlijke MK afwachten maar ergens ben ik bang dat dit nog wel eens heel lang kan gaan duren.. Volgens de VK was ik 7+4, volgens mijn berekening 8 weken.
dag annabel, mijn gyn zei dat met een leeg vruchtzakje, de placenta dat nog niet door heeft en dus gewoon hormonen blijft afgeven tot op het laatste moment. van het groeien van de vruchtzak weet ik helaas niets af. maar je gaat vrees ik symptomen hebben tot de miskraam afgerond is. denk dat je voor jezelf moet zoeken wat het beste voor je aanvoelt. bij mij zei ze dat ik nog misschien 3 weken zou moeten wachten tot het vanzelf kwam. ms moet je zien of je wil wachten of bv een termijn stellen van 'als het dan nog niets is dan curretage'. heeft de gyn geen pillen voorgesteld? ik had de drie opties en zat op dezelfde termijn als jij. ik kon die pillen toen echt niet aan (had er zoveel over gelezen) dat ik bewust voor de curretage heb gekozen, ik kon het idee om te zitten wachten ook niet aan. ik ben heel snel hersteld van de ingreep, had 3 weken later alweer eisprong... veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Krulleke dankjewel voor je reactie! Wat fijn om te horen dat je na 3 weken alweer een eisprong had, kreeg gewoon een lach op m'n gezicht Ben zojuist toch nog naar de vk geweest omdat ik met zoveel vragen zat en ze heeft nog een echo gemaakt. De vruchtzak groeit inderdaad door en ze denkt dat als het niet binnen een week vanzelf komt het ook echt niet meer komt. Ze heeft de afspraak met de gynaecoloog vervroegd naar maandag zodat ik goed uitgelegd krijg wat het verschil is met pillen en de curettage maar ook ik neig erg naar een curettage. Trouwens, ook misschien voor andere vrouwen, de gynaecoloog zei dat ik minstens een menstruatie moest afwachten voordat we weer zouden mogen proberen maar de vk heeft dit ontkracht; dit is puur zodat voor hun makkelijker de termijn te bepalen is maar direct na een miskraam ben je vruchtbaarder dus niks voorbehoedsmiddelen en wie weet..
O krulleke, zie nu pas je ondertekst zal voor je meeduimen dat het snel weer raak is en het dit maal wel een gezond kindje mag zijn!
ha, geen probleem. het is wat het is hé. alleszins ben ik door mijn ervaring wel geneigd om te adviseren toch een maandje te wachten... want ik was dus direct na de ingreep zwanger. maar mijn lijf voelde echt nog niet goed aan, dacht daarom dat het ook geen kwaad kon om onveilig te vrijen (stom dus), omdat ik totaal niet het idee had dat mijn lijf en cyclus hersteld was. maar je ziet, wel dus . ik ben er echt van overtuigd dat het in mijn baarmoeder nog niet het moment was om een vruchtje in een veilig nest te dragen...nu na mijn eerste menstruatie na de tweede ms voelt mijn lijf echt terug ok en klaar om ervoor te gaan aan. maar sommige dames raken zwanger en loopt wel goed af hoor. goed dat je eerder naar gyn kan. schrijf al je vragen over de verschillende opties maar goed op zodat je ze allemaal kan stellen. raar hé, ons lichaam. dat het niet sneller merkt dat er iets mis is ... maar denk dat je het maar moet beschouwen als 'goed' dat je lichaam een zwangerschap wel kan bijhouden, maar dat het nu gewoon een foutje in de aanleg was (zo denk ik het toch). er kan wel degelijk iets innestelen. dat is al heel veel. sterkte, en als je nog vragen hebt, je weet me te vinden (ik heb allebei gehad: curretage en pillen). maar let wel, bij iedereen is het precies anders dus mijn verhaal kan helemaal anders zijn dan wat jij gaat ervaren... maar het kan je wel gerust stellen of duidelijkheid geven in welke info je nodig hebt.
Na een curretage moet je wel een cyclus wachten. Dit is beter voor je baarmoeder. Het slijmvlies moet nml ook herstellen na de curretage. Ze schrapen het slijmvlies weg tot de baarmoeder wand bij curretage. Het is idd zo dat je lijf denkt zwanger te zijn en de vruchtzakblijft groeien. Uiteindelijk zal dat stoppen maar dat kan wel tot 12w duren. Sterkte met het maken van een keuze, en hopelijk snel zwanger van een mooie baby.
Hoi allereerste wat enorm verdrietig en onbegrijpelijk dat zoiets gebeurd! Sterkte!😘 Zoals je ziet heb ik hetzelfde gehad de vruchtzakken in ons geval groeien door dat komt omdat je lichaam "denkt" dat je zwanger bent en dat doorgroeien duurde bij mij tot 9.6 en 10.5 weken. Ik voelde mij 100% zwanger en wilde dat niet meer daarom gekozen voor een curretage. Jou foto had ik ook alleen waren er dus 2 en de vruchtzakken waren groter. Je mag mij altijd een PB sturen meid ik voel met je mee!
Ik heb het echt bij 4 verschillende artsen gevraagd en iedereen ontkracht dat idee. Ik ben nu zwanger na een curretage en kan echt nergens bewezen argumenten vinden voor wat jij zegt.
Tja dat was toch echt wat de gyneacoloog tegen mij zei. Lijkt me niet dat die het uit zijn duim zuigt?
Mijn vk zei dus inderdaad niet wachten maar misschien heeft dit ook te maken met het feit dat deze kans onze eerst kans was na meer dan 2 jaar proberen.. Kan me voorstellen dat ze dat meeneemt in haar advies maar zal voor de zekerheid nog een keer vragen of dit zelfde ook voor na een curettage geldt. Dank voor de tip en jullie lieve reacties, ben nooit een forum mens geweest maar heb er nu zo ontzettend veel aan!
Mijn gyn heeft het ook echt zo tegen mij gezegd. Enige probleem was dat ze voor de rest er niets over gezegd heeft en ik nog half gedrogeerd was van de ingreep, met alle gevolgen vandien. Had echt niet het besef dat ik nog eens mk kon hebben Misschien ... maar bij sommige mensen loopt dat wel allemaal goed he. Denk dat je goed moet luisteren naar je lijf. Ik voelde me echt nog niet ok en nieuwe mk was eigenlijk ook geen echte verrassing...
Ik moest ook 1 keer ongesteld worden na curretage de eerste keer omdat het beter zou wezen voor mijn baarmoeder. 2de keer had ik een spontane miskraam en was ik gelijk schoon en hoefde ( en hebben) we niet hoeven wachten wat gelijk een maand later de zwangerschap werd van onze dochter! Sterkte t.s