Relactatie

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jipje, 29 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Hoi dames,

Ik heb mijn dochtertje een jaar en twee weken gevoed, daarna ben in gestopt (nu een maandje geleden ongeveer). Ik heb super veel spijt van mijn keuze en ook bij mijn dochtertje zijn er een aantal gezondheidsklachten bij gekomen toen ze is overgestapt op kV.
    Ik heb dus besloten te relacteren, domperidon is in huis en heb al gekolfd.
    Er komt nog steeds melk uit mijn borsten, weliswaar minimaal, maar alles is mooi meegenomen.
    Het enige nadeel is dat mijn dochtertje niet meer snapt wat ze met mijn tepel moet (raar dat ze dat zo snel verleren)
    Heeft iemand ervaringen met relacteren?? Ben erg benieuwd naar soortgelijke verhalen... Ik hoop dat er ook mensen met tips zijn hoe ik mijn dochtertje weer kan laten aanhappen.

Groetjes,

Jipje

2. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Niemand ervaringen?? :)

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nee geen ervaring wel een tip! :)
    Schakel een lactatiekundige in zij kan jou en je dochtertje helpen met aanhappen.
    En knap dat je het toch weer probeert !

4. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Die is al ingeschakeld ;) maar thnx voor de tip!
    Er is onderhand een start! Ik had eerst helemaal niets met kolven en nu zo'n 10 cc.. Is nog erg weinig, maaar het komt langzamerhand op gang!

5. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Ik heb ervaring met relactatie. Mijn tweede dochter heeft 2 maanden borstvoeding gehad. Toen ben ik gestopt omdat zij een ernstige koemelkallergie had en ik lichamelijk gesloopt was. Dit had mede te maken met een zeer moeizame bevalling die eindigde in een keizersnede met heel veel bloedverlies.
    Ik heb haar 4 maanden gevoed met speciale kunstvoeding. Toen stond alles weer meer op een rij en ben ik gaan relacteren. Met domperidon en 10 keer daags kolven/24 uur. Het heeft 3 weken geduurd voordat er echt productie kwam.
    Ik kreeg gewoon weer toeschietreflexen tijdens het kolven maar mijn productie is uiteindelijk blijven steken op ongeveer 30 tot 40 cc per kolfsessie. Het is niet gelukt om mijn dochter weer aan de borst te krijgen. Ze had er geen geduld meer voor. De kolfsessies heb ik toen ik op de productie zat die ik net beschreef teruggebracht naar 6 keer/dag.
    Ik heb uiteindelijk 6 maanden gekolft en toen was ik het echt zat. Maar ik vond het heel bijzonder dat ik haar toch nog die kleine beetjes eigen melk kon geven.

6. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Super dat je toch die beetjes hebt kunnen geven dan.. Misschien had t ook te maken met dat je kindje 2 maanden bv heeft gehad dat de productie niet zo heel hoog was???
    Wel echt heel knap dat je zo lang hebt doorgekolfd! Ik had vandaag alles bij elkaar 25 cc.. Dit aan haar gegeven, btj jammer dat t binnen 2 seconde op was haha. Hopelijk snel wat meer, maar als ik de vooruitgang zie ben ik al heel trots :)

7. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Misschien moet je ook eens kijken op het Dragen en Voeden forum. Daar zijn een aantal topics over relacteren en best een aantal ervaringsdeskundigen. Wellicht dat zij je tips kunnen geven.
    Succes!

8. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Oké! Dankjewel !

9. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Misschien een borstvoedingshulpset gebruiken? Zodat ze wel beloond wordt voor het aanhappen.

10. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Hoe is het er mee? Worden je inspanningen al beloond? Ik zag dat je nog wat tips had gekregen. Ik heb veel informatie van amerikaanse websites gehaald. Daar is meer ervaringen met relactatie. Ook zijn daar vrouwen die ervaring hebben met het geven van borstvoeding aan een adoptiekind. Je moet wel redelijk engels kunnen om het te lezen.
    Succes er maar weer mee.

Deel Deze Pagina